Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen  (gelezen 44854 keer)

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - verkiezingen
« Reactie #60 Gepost op: 13-02-2015, 15:06:21 »
Voor Margriet is een speech niet vreemd. Zij heeft al als vertegenwoordigster der vrouwen de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties toegesproken.

Zeer waarschijnlijk ook van te voren voorbereid...

Offline joymol

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 13-02-2015, 15:11:13 »
Ik ben nooit zo'n dan van dit soort opdrachten (al was het zeer vermakelijke tv), omdat ik het gevoel heb dat Chris nu kosten wat kost in de finale moet zitten,  dat dit nu in feite al bekend is.
Is het ooit wel eens voorgekomen dat de uitslag van vergelijkbare opdrachten wel voor de finale bekend was?

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: 13-02-2015, 15:15:33 »
Ik ben nooit zo'n dan van dit soort opdrachten (al was het zeer vermakelijke tv), omdat ik het gevoel heb dat Chris nu kosten wat kost in de finale moet zitten,  dat dit nu in feite al bekend is.
Is het ooit wel eens voorgekomen dat de uitslag van vergelijkbare opdrachten wel voor de finale bekend was?

Ja, S6. Roderick moest van plaats wisselen met de mol (hij wisselde met Peggy).
Peggy viel de voorlaatste aflevering af...
klaar voor de strijd

Offline joymol

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 13-02-2015, 15:20:54 »
Ja, S6. Roderick moest van plaats wisselen met de mol (hij wisselde met Peggy).
Peggy viel de voorlaatste aflevering af...
Ok thanks! Dus zulke opdrachten kunnen wel compleet spontaan gaan, zonder iets te fixen/sturen/manipuleren.  Goed om te weten.

Offline Ray026

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 13-02-2015, 17:09:41 »
Het nummer wat gedraaid wordt wanneer Margriet haar pleidooi houdt is : Discovered van Klaus Badelt

Offline Meezter

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 13-02-2015, 17:52:32 »
jammer dit.

தீயவனுக்கு வாக்கழித்தல்
Dat is wat die grote groene vlaggen zeiden; Google Translate zegt: Voor het kwade vakkalittal

Iemand die hier iets meekan?

Edit: Op het huisje met de vinger naar het stemhokje staat dus;
வாக்குச் சாவடி
Dit betekent volgens Google Translate gewoon; Stemhokje
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 18:04:54 door Meezter »
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Molbelg

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 13-02-2015, 18:31:12 »
Ik wil eigelijk de volledige uitslag wel weten :D
#teamamaimiljaarde

Offline Janorator

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 14-02-2015, 12:59:17 »
Ik weet niet of het überhaupt iets is, maar stel:

Chris is de mol:
 - Optie 1: Bevolking stemt het meest op Chris = goed gedaan door Chris als Mol (2000 euro eruit)
 - Optie 2: Uitslag stemronde is (al dan niet lichtelijk) beïnvloed door de regie, zodat de Mol zijn werk wél goed heeft gedaan en er geld uit de pot gaat (zoals het doel bijna lijkt na het aanbod van Art deze executie) ondanks of hij wel of niet de meerderheid van de stemmen had.

Chris is niet de mol:
 - Optie 1: Bevolking stemt het meest op Chris = slecht voor de Mol, want: 2000 euro in de pot
 - Optie 2: De regie heeft ook hier invloed kunnen hebben om juist wél geld in de pot te brengen (?).

Het lijkt mij onwaarschijnlijk, en kan ook heel makkelijk opzij geschoven worden, maar zal de regie iets met de uitslag gerommeld kunnen hebben? Met als doel dat Chris óf verdacht wordt door het publiek, óf dat de Mol er in de laatst aflevering als 'aanvallende Mol' voor zorgt dat er op de laatste nipper nog geld uit gehaald werd?

ja.. niets is wat het lijkt. De regie is niet te vertrouwen xd.

Als de stemming gemanipuleerd wordt door de regie zou dat erg kwalijk zijn en gewoon ronduit incorrect tegenover de kandidaten.
Chris deed het gewoon fantastisch en je zag toch van ver aankomen dat hij ging winnen.

De regie manipuleert al genoeg door die molbrieven en nu weer die groepsvrijstelling.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #68 Gepost op: 14-02-2015, 16:15:17 »
De mol kan met deze opdracht 2000 euro uit de pot spelen. Dus het enige wat de mol moet doen is echt alles uit de kast halen om te winnen. Alleen bij winst is zijn/haar molactie geslaagd. En dan zie ik hier echt maar één winnaar...Een mol die al lachend en speels en ook slim de stemmers weet te overtuigen. Niet winnen is voor de mol geen optie. En de mol weet wat er gaat gebeuren dus heeft alles zeer goed voorbereid. Zowel zijn speech als het 'ronselen'van de stemmers doet hij erg goed. Ik zie hier maar één iemand die zo ontzettend zijn best deed dat hij niet kon verliezen van de anderen...het woordje charme komt ook in het moldagboek voor deze week.

Als Margriet de mol was deed ze het niet bijster goed vind ik, ze leek eerder de stemmers af te schrikken. Waarom zou je als mol deze opdracht niet willen winnen? Het enige wat ik kan bedenken is dat de pot al zo laag is, maar een goede mol heeft geen medelijden die doet waar hij voor is 'ingehuurd'.. ::zwaai::

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #69 Gepost op: 14-02-2015, 23:09:39 »
De mol kan met deze opdracht 2000 euro uit de pot spelen. Dus het enige wat de mol moet doen is echt alles uit de kast halen om te winnen. Alleen bij winst is zijn/haar molactie geslaagd. En dan zie ik hier echt maar één winnaar...Een mol die al lachend en speels en ook slim de stemmers weet te overtuigen. Niet winnen is voor de mol geen optie. En de mol weet wat er gaat gebeuren dus heeft alles zeer goed voorbereid. Zowel zijn speech als het 'ronselen'van de stemmers doet hij erg goed. Ik zie hier maar één iemand die zo ontzettend zijn best deed dat hij niet kon verliezen van de anderen...het woordje charme komt ook in het moldagboek voor deze week.

Als Margriet de mol was deed ze het niet bijster goed vind ik, ze leek eerder de stemmers af te schrikken. Waarom zou je als mol deze opdracht niet willen winnen? Het enige wat ik kan bedenken is dat de pot al zo laag is, maar een goede mol heeft geen medelijden die doet waar hij voor is 'ingehuurd'.. ::zwaai::

Maar hiermee heeft Chris toch 2000 euro in de pot gespeeld? Dan heeft hij iets te goed zijn best gedaan.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #70 Gepost op: 14-02-2015, 23:16:51 »
Dank u :D Ik zat het net zelf ook te bedenken :D
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 14-02-2015, 23:38:02 »
Wat mij vooral opviel bij deze opdracht is dat iedereen wel in een biecht over zijn/haar eigen speech spreekt, behálve Margriet. Dit is volgens mij typisch zo'n moment voor een molbiecht voor in aflevering 10.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 14-02-2015, 23:55:41 »
Dank u :D Ik zat het net zelf ook te bedenken :D
Als jij Chris niet als mol ziet dan wint ie wel 2000 euro voor de pot.Ik dacht dat je dat bedoelde ::). We zullen het zien in afl. 10.

Offline Yaco

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 15-02-2015, 14:16:44 »

Mooi voorbeeld van een tunnelvisie redenering. Als je gelooft dat Chris de mol is dan zie je hier een voorbeeld van een mol die voorkennis heeft en dit zeer goed gebruikt. Als je gelooft dat Chris een fanatieke kandidaat is dan zie je hier een geslaagde fanatieke kandidaat. In mijn ogen kun je qua molspeuren niet zoveel met deze opdracht. (Behalve dat het verhaal van Martine wel heel warrig, en daarmee slecht, zou zijn voor iemand met voorkennis)

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 15-02-2015, 15:23:22 »
Mooi voorbeeld van een tunnelvisie redenering. Als je gelooft dat Chris de mol is dan zie je hier een voorbeeld van een mol die voorkennis heeft en dit zeer goed gebruikt. Als je gelooft dat Chris een fanatieke kandidaat is dan zie je hier een geslaagde fanatieke kandidaat. In mijn ogen kun je qua molspeuren niet zoveel met deze opdracht. (Behalve dat het verhaal van Martine wel heel warrig, en daarmee slecht, zou zijn voor iemand met voorkennis)

Misschien zit ik wel in de goede tunnel? Dit is maar een deeltje van de dingen die  naar Chris (kunnen) leiden... Ik vind dat je juist wel veel uit deze opdracht kan afleiden. Een opdracht met 2000 euro op het spel. Volgens mij een ultieme uitdaging voor de mol om deze opdracht te winnen. Zonder meteen als mol gezien te worden. Ik blijf erbij dat het Chris is die zich meer dan 100% inzet, zelfs een tikkeltje overdreven/ uitbundig. Hij deed er echt alles aan om te winnen en dat lukte ook. Ik denk dat hij dat in de rol van mol deed en jij ziet hem als  de fanatieke kandidaat. Dat is het leuke aan Wie is de Mol ::jaja::.

« Laatst bewerkt op: 15-02-2015, 15:37:07 door Lonneke14 »

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 15-02-2015, 16:11:49 »
Misschien zit ik wel in de goede tunnel? Dit is maar een deeltje van de dingen die  naar Chris (kunnen) leiden... Ik vind dat je juist wel veel uit deze opdracht kan afleiden. Een opdracht met 2000 euro op het spel. Volgens mij een ultieme uitdaging voor de mol om deze opdracht te winnen. Zonder meteen als mol gezien te worden. Ik blijf erbij dat het Chris is die zich meer dan 100% inzet, zelfs een tikkeltje overdreven/ uitbundig. Hij deed er echt alles aan om te winnen en dat lukte ook. Ik denk dat hij dat in de rol van mol deed en jij ziet hem als  de fanatieke kandidaat. Dat is het leuke aan Wie is de Mol ::jaja::.

Maar iedereen had het doel om te winnen. Mol, kandidaat,...

Je mag me corrigeren als ik fout zit, maar jouw uitleg komt op mij over als: Als X had gewonnen, dan was X de Mol.

Met die laatste zin kan ik het alleen maar eens zijn. Ieder heeft zijn manier van kijken naar dit spel en dat maakt het leuk om te discussiëren wat wel en wat niet een molactie kan zijn. ;)

Offline McMholly

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 15-02-2015, 16:17:07 »

Ik zit zelf ook op Chris, en ik kan me vinden in het verhaal van Lonneke. Een Mol wil graag geld UIT de pot. Mocht een van de anderen de Mol zijn, dan is dat een gewaagde beslissing van diegene. Het is namelijk toch bijna een derde van wat er nu in de pot zit wat erbij komt als jij als Mol niet wint. Het enige wat dit kan weerleggen, is wat Patrick in Moltalk zei: dat Rik zijn best niet deed omdat hij wist dat hij later maximaal 750 uit de pot ging spelen. Maar dan is het nog 1250 wat erin komt, aangezien Rik zijn best niet erg deed. Chris' enthousiaste karakter maakt hem voor de andere kandidaten volgens mij namelijk niet veel meer verdacht, terwijl het heel goed zou kunnen dat hij hierdoor 2000 euro onder hun neuzen vandaan jat.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 15-02-2015, 16:29:21 »
Mooi voorbeeld van een tunnelvisie redenering. Als je gelooft dat Chris de mol is dan zie je hier een voorbeeld van een mol die voorkennis heeft en dit zeer goed gebruikt. Als je gelooft dat Chris een fanatieke kandidaat is dan zie je hier een geslaagde fanatieke kandidaat. In mijn ogen kun je qua molspeuren niet zoveel met deze opdracht.

Helemaal mee eens. Chris is Chris en zou deze opdracht op precies dezelfde manier doen als hij kandidaat of mol zou zijn. De mol was hier kansloos (tenzij Chris de mol is natuurlijk)

Offline MeisterJaeger

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 15-02-2015, 16:48:25 »
Helemaal mee eens. Chris is Chris en zou deze opdracht op precies dezelfde manier doen als hij kandidaat of mol zou zijn. De mol was hier kansloos (tenzij Chris de mol is natuurlijk)

Ik neig ook naar deze uitleg. Voor mijn gevoel waren de anderen hier kansloos, de uitslag bewees dit ook. Volgens Art was het erg duidelijk wie de meeste stemmen kreeg. Chris speelde het gewoon goed: pakkende zin in de lokale taal gebruikt, volop lachen en grappen met de locals, lekker binding maken met die mensen, bovendien zie je hem ook meerdere grote groepen aanspreken. Deze tactiek kan natuurlijk wijzen op voorkennis. Maar dit was in principe gewoon een populariteitswedstrijd, Chris is de beste people-person. De argumentatie die ze in de minuut speech gebruikten voor het laten mislukken van opdrachten daar hebben die locals geen boodschap aan volgens mij. Bovendien ging hij wel als laatste (lijkt mij ook cruciaal).

Het meest opvallende vond ik wel dat een aantal kandidaten nou niet bepaald goed bezig waren met het overtuigen van de lokale bevolking (+-200 man).

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 15-02-2015, 17:10:14 »
Chris had bij deze opdracht natuurlijk het voordeel dat hij voor 3 op reis al in Sri Lanka is geweest. Daardoor kent hij al een beetje van de taal en van de mentaliteit van de bevolking................ en vervolgens weet hij dat op een goede manier in zijn voordeel te gebruiken  ::ok::

Kan zowel een goede kandidatenactie als een goede molactie zijn ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!