Persoonlijk denk ik dat, met Mol Talk op TV na de uitzending, kijkers die nu af en toe een uitzending missen fanatieker gaan worden in het niet willen missen van WIDM. Veel niet-mollotige kijkers haken af als ze een paar afleveringen missen en aan het eind klagen ze over allerlei hints die zouden zijn gegeven maar die ze niet hebben gezien. In Moltalk zullen mogelijke aanwijzingen naar de mol uitgebreid aan bod komen, kijkers gaan denken : o verrek, zo had ik nog niet naar die situatie gekeken, met als gevolg dat zij als vanzelf fanatieker gaan kijken vanwege meer het gevoel te krijgen echt mee te kunnen speuren dan nu het geval is. Iets wat wij al sinds jaar en dag op het forum doen, maar wat de "gewone" kijker niet echt meekreeg.
Helemaal niet mee eens. Ik vind mezelf een 'gewone' kijker. Ik heb niets met alle wilde theorien en 36 pagina's over de uitzending steeds hier op het forum. Ik volg nog geen kwart van het WIDM-forum, denk ik, omdat er teveel wordt bijgehaald. Ik vind dat je de laatste jaren echt teveel overal moet bijhouden om alles mee te krijgen.
'Vroeguh' (en dan verwijs ik dus naar een iets vroegere tijd dan Pac-Mol, nog voor de Molmail), zat alles in de uitzending en moest je het daarmee doen. Ik hoefde geen Molmail te lezen, geen Roadshow te luisteren, geen Moltalk te kijken, geen officieel WIDM-site te zien, ik zag alles wat er te zien was in dat ene uur op televisie en daar werd hier over nagesproken.Toen werd op het forum niet gesproken over hints en theorien die buiten de uitzending aan bod kwamen.
Naarmate er meer WIDM was overal, ben ik steeds verder afgehaakt. Het is teveel om allemaal te volgen en dus volgde ik als reactie bijna niets meer. Na een aantal uitzendingen las ik hier op het forum wel mee in de topics van mijn molverdachten (en favoriete kandidaten), en als er duidelijk wel goeie theorien waren kreeg ik die ook wel mee, en dat is genoeg.
Ik heb bovendien nog vaak iemand anders hier die meekijkt naar de tv, en die heeft na een uur WIDM ook wel genoeg gezien, die heeft echt geen zin om op zaterdagavond primetime nog eens een poos naar een napraat-show te kijken. Ik verwacht zelf dat het een uitprobeersel is wat in 2017 niet terug zal komen (op de zaterdagavond iig, mogelijk wel een ander tijdstip in de week, iets minder primetime, om de kijkers in de molsfeer te houden).