Cuba is nog steeds een waarschuwing van kracht bij reisadvies dus weet niet of ze dan veel voor elkaar krijgen om daar opnames enz. te maken.
Ik denk niet Cuba. Daar zijn ze namelijk heel streng met het verlenen van visa, die moet je echt van tevoren aanvragen en ik kan je zeggen: een visum aanvragen is een heel bureaucratisch proces. Bij Sri Lanka bijvoorbeeld zijn ze daar soepeler in. Ook bij landen als Jordanië zijn ze soepel; daar kun je een visum bij aankomst krijgen. Voor de rest is het overgrote deel van de landen waar ze geweest zijn ook redelijk visumvrij of i.i.g. niet al te moeilijk om binnen te komen.
Om diezelfde reden moeten we WIDM ook niet in bijvoorbeeld China (m.u.v. Hongkong/Macau) of Rusland verwachten. Zie ook het
landkaartje. Als ze toch naar Cuba afreizen, is het anders wel héél opvallend dat ze in al die jaren nóóit zijn afgereisd naar de grijze landen waar je van tevoren een visum voor moet aanvragen! Dan kunnen we op dat gebied in principe geen enkel land op onze aardbol meer uitsluiten.
Cuba zou kunnen maar denk eerder dan Dominicaanse Republiek.
Ik zet mijn spreekwoordelijke geld ook op de Dominicaanse Republiek, al zou ik Jamaica of zelfs de Bahama's ook niet uitsluiten. Ik denk wel dat we sowieso twee landen zullen krijgen.
Maar de Caraïben zou ik wel erg leuk vinden, om de doodsimpele reden dat ze er in al die jaren nog nooit zijn geweest!