Ik zit even wat forums van oude seizoenen te kijken (gewoon random, ik verveelde me) Ik zit s11 terug te kijken en was benieuwd wie toen wie verdacht, ook op het forum. 2012 was het eerste jaar dat ik hier actief mee ging speuren.
Nu kom ik een topic tegen: Wat mis je? en wat is verbeterd? Het gaat over de switch van 2010/2011 qua montage, geluiden, leader, lettertype etc.
Ik las veel dingen als. De executie is nu (op dat moment) minder spannend, door de geluiden. of mensen wisten al wie eruit gingen. of dachten dat te weten aan de hand van de geluiden.
Ik ben heel erg benieuwd wat de kijk van jullie daar nu op is, zo 4/5 jaar later. Wie is de mol is zelfs in die jaren al weer wat vernieuwd, in 2013 was de leader bijv weer anders als in 2011/2012 en in 2015 is ie weer gedeeltelijk anders, ook het nieuwe lettertype.
Ik ben zelf van mening, als ik de oudere seizoenen met de seizoenen vanaf 2011 vergelijk, en dan heb ik het eventjes over executie muziek en obouwende spanning naar een scherm, dat ik het sinds 2011 VEEL spannender vindt. Natuurlijk is dat een mening, en iedereen mag zelf vinden wat hij of zij wil maar als je kijkt naar oudere seizoenen. Hoe snel Angela/karel/PJ (tot 2011) op enter duwde. Met of geen muziek of een soort geluidje heel kort. Nu wordt de spanning zwaar opgebouwd. Ik moet zeggen dat aflevering 1 van 2011 dat inderdaad niet had, dat was een aflevering waarin PJ snel op enter duwde en er verder niks qua spanning opgebouwd werd, maar in dat seizoen werd het rond aflevering 3/4 veel spannender en eindigde het echt met soms wel een halve minuut excutie muziek totdat er een scherm te zien was. HOE spannend.
Die trend is ook doorgezet naar afgelopen jaren en ik was, dat lezend, dus nu heel benieuwd hoe de meeste van jullie daar nu op terugkijken.
Zijn jullie inmiddels ook van mening dat het nu toch veel spannender wordt gemaakt en zo niet, wát vonden jullie dan spannend aan de executie opbouw van 'vroeger'. Niets is beter of slechter, maar nogmaals ben benieuwd naar jullie mening.
Alvast dank
Verder vond ik de switch van lettertype heel goed, en ben ik met de allerlaatste switch persoonlijk juist minder blij. Maar daar zullen sommige het ook vast mee oneens zijn. De leader vond ik goed, omdat je aan oude leaders soms kon zien hoelang iemand erin bleef. De montage is veel mooier en spannender en eigenlijk kan ik niks vinden wat ik niet goed vond aan die switch. De muziek na de executie misschien, dat is denk ik ook een beetje gemis, omdat al die molseizoenen ervoor zoooo verschrikkelijk mooi waren. En het doet ook niets af aan de eerdere seizoenen, ik vind sommige zelfs beter dan recente maar als ik het heb over montage/geluid/spanning met muziek/lettertype vind ik alles echt beter na die grote switch.
Ik las ook een comment van @Lautje waar ik het helemaal mee eens ben. Over de filmpjes, en ik benoem het nu omdat het eigenlijk nog steeds zo is. Er wordt sinds een paar jaar zo extreem veel social media bijgestuurd, molmail filmpjes, interviews met heel veel feiten, ondervindingen, en natuurlijk hoort dat gedeeltelijk bij promotie voor een seizoen maar ik vond het vroeger spannender. Nu weet je door heel veel filmpjes, zoals extra beeldmateriaal, of interviews al veel meer en is het minder spannend als je op donderdag de tv aanzet. Maar ik snap het wel, aangezien wie is de mol zo sociaal is op allerlei platformen, ze moeten mee met de tijd en daar hoort ook heel veel interactieve media bij. Maar jammer is het qua spanning wel een beetje, vind ik soms.