Alles aan Marjolein SCHREEUWT "Ik ben de Mol'
Ik probeer me altijd te verplaatsen in de makers, wie ze kiezen als Mol. Daarbij neem ik mee:
-Algemene Bekendheid (een HEEL onbekend iemand maken ze denk ik toch minder snel mol, omdat ze met een HEEL bekend iemand zeker zijn dat er een prominent iemand inblijft voor kijkcijfers. Susan, Margriet, Kees, waren eigenlijk allemaal wel een van de bekendere types uit die hele groep.En met algemene bekendheid bedoel ik dus bekend bij het grote publiek (dus zowel kinderen, volwassenen. Die volgorde van kandidaten voorstellen zegt ook iets. De 2 'bekendste' bij vooral de jeugd zijn natuurlijk Marjolein (door GTST, Boulevard) en Tim (BNN) Als je naar de fb pagina gaat zie je ook dat hun filmpje al 350 likes heeft in 1 uur. Bij het voorstelfilmpje van Taeke en Ellie, + Rop en Cecile stonden ze na 3/4 uur nog op -100 likes. Omdat veel mensen toch even 2 x moeten kijken, 'hey waar ken ik hun ook alweer van. Iemand als Taeke kén je misschien wel, van hockey natuurlijk, maar is al jaren niet meer prominent op tv of te zien in sportstadiums. Logisch dat mensen dan even moeten denken, wie is dat ook alweer.
- Leeftijd. Oudere mollen zijn denk ik iets relaxter over het algemeen. Maar de geschiedenis verteld ons dat dat niets zegt.
- Intuitie. Iemand als Marjolein is gewoon iemand die echt zou genieten van een rol als Mol. Ze houdt ervan om in de schijnwerpers te staan. Dat zie je aan haar hele fysiek. Hoe enthiousiast ze ook verteld in het voorstelfilmpje dat ze een kandidaat is. Dat is zó gespeeld. Het is iemand die kan spelen, ervaring heeft, en op spannende momenten rustig en gefocust kan blijven denk ik.
Daarbij streep ik een Remy af (te onbekend bij grote publiek) en Airen. (te jong, te onzeker, te zenuwachtig)
Hoog in mijn schot voor de boeg peiling staan alsnog: Marjolein, Rop & Cecile. met Klaas als verassende outsider.
Tim komt mij over als een slimme kandidaat, iemand die sowieso de humor in de groep gaat bewaren door zijn droge en sarcastische humor. Iemand die under de radar ver kan komen.
Aangezien iedereen de vraag negeert stel ik hem nog 1 keer. IEMAND enig idee wanneer de persdag is?
??