Auteur Topic: Aflevering 9 - Zinloos  (gelezen 72841 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #80 Gepost op: 26-02-2015, 23:51:10 »
Feitje tussendoor:
Dit is het eerste seizoen sinds seizoen 1 ZONDER finalevrijstelling! ::oink::

Echter, indien iedereen op dezelfde mol zit is 2 jokers jatten precies hetzelfde idee  :-\\

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 26-02-2015, 23:51:15 »
Ik weet niet of ik blijer ben finalejokers :-\\
Nee die zijn ook niet zo leuk....

*door de test goed te maken kom je in de finale (of omdat je de mol bent); anders niet, imho!*
Omnia vincit amor

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 26-02-2015, 23:51:55 »
Ik weet niet of ik blijer ben met finalejokers :-\\
Gewoon geen jokers, vrijstellingen of ander zooi in de finale. Gewoon puur en eerlijk testen op de kennis die de kandidaten hebben over de mol

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 26-02-2015, 23:52:46 »
Overigens die hele nadruk op dat bondje van Rik en Marlijn bij de ontknoping-scene was me iets te veel. :P Het leek op een gegeven moment alsof Margriet er helemaal niet meer bij was, toen kwam ze opeens in beeld. Heel raar. De hele sfeer van de een heeft de ander verraden werd wel erg nadrukkelijk opgewekt.

Vond ik ook. Het lag er allemaal wel erg dik op... Marlijn zgn vertwijfeld ("zou Rik dan toch"), Rik zgn met veelzeggende blik en nauw (of niet) verholen lachje..

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 26-02-2015, 23:54:03 »
Gewoon geen jokers, vrijstellingen of ander zooi in de finale. Gewoon puur en eerlijk testen op de kennis die de kandidaten hebben over de mol
En er aub nooit meer zo mee strooien (en dan nog richting bepaalde personen ook) als dit seizoen aub..

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #85 Gepost op: 26-02-2015, 23:56:54 »
En er aub nooit meer zo mee strooien (en dan nog richting bepaalde personen ook) als dit seizoen aub..
Of, als dan toch moet, er hard voor werken.
Is er dit seizoen iemand die een echte opdracht heeft moeten uitvoeren om z'n jokers te bemachtigen of behouden? ??? Ze werden je in je schoot geworpen in ruil voor geld.

Volgens mij alleen bij de rondleiding dat ze met een beetje moeite te verdienen waren. (Maar goed, da's een andere discussie.)
...óf niet!

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 27-02-2015, 00:04:37 »
Ik vond het inderdaad ook jammer dat de finale opdracht totaaaaal niks had. Ik kon me daar echt niet meer voor boeien, ook. Die trein opdracht in seizoen 13 was geweldig, mooi in pak en galajurken, leuke opdracht erbij, spannende muziekjes enzo. Vorig jaar dat met die lichtjes wat ook heel mooi was en iets magisch had (verder geen speciale opdracht, maar het zag er wel leuk uit).

Dit was ja... chaos. Zoals veel opdrachten dit seizoen.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #87 Gepost op: 27-02-2015, 00:11:16 »
Aangezien ze allemaal op Margriet zaten, is het ook best mogelijk dat ze allemaal alle vragen goed hadden en de jokers helemaal niets uitmaakten en Chris er gewoon op tijd uit is gegaan? En het is ook mogelijk dat Chris sowieso gewoon minder vragen goed had en de jokers geen verschil maakten. Daarom vind ik die jokers wel iets minder storend dan een finalevrijstelling. Als je fout zit of gewoon veel te weinig weet, ga je er alsnog wel uit.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Shell

• Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
« Reactie #88 Gepost op: 27-02-2015, 00:12:47 »
Of, als dan toch moet, er hard voor werken.
Is er dit seizoen iemand die een echte opdracht heeft moeten uitvoeren om z'n jokers te bemachtigen of behouden? ??? Ze werden je in je schoot geworpen in ruil voor geld.

Volgens mij alleen bij de rondleiding dat ze met een beetje moeite te verdienen waren. (Maar goed, da's een andere discussie.)

Dat is inderdaad een andere discussie. Laten we die volgende week maar voeren als de mol officieel bekend is gemaakt. Maar ik vond de concentratie jokers in het spel ook weer erg hoog dit jaar. Soms met bosjes tegelijk zoals bij Ajouad en de schaaltjes. Jokers en vrijstellingen vind ik op zich een prima element (alleen liever niet voor de finale) maar ik vind het wel beter als er echt iets voor gedaan moet worden. Toen in Mexico met de topito's vond ik het bijvoorbeeld wel leuk. Het is bij de opdrachten ook te vaak kiezen tussen jokers en geld vind ik. Daardoor brengen kandidaten soms nog minder geld op voor de pot dan de mol.

Voor een finale miste het idd een beetje cachet ja ik zat echt te wachten op een mooie ontknopingsopdracht. Krijgen we gewoon de zoveelste opdracht op de markt... Volgend jaar de ontknoping live op de huishoudbeurs?  ;)
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #89 Gepost op: 27-02-2015, 00:14:44 »
Aangezien ze allemaal op Margriet zaten, is het ook best mogelijk dat ze allemaal alle vragen goed hadden en de jokers helemaal niets uitmaakten en Chris er gewoon op tijd uit is gegaan? En het is ook mogelijk dat Chris sowieso gewoon minder vragen goed had en de jokers geen verschil maakten. Daarom vind ik die jokers wel iets minder storend dan een finalevrijstelling. Als je fout zit of gewoon veel te weinig weet, ga je er alsnog wel uit.
Nu zorgde het vraagteken er wel voor dat Chris in plaats van een voorsprong van 2 vragen, een achterstand van 1/2 vragen kreeg op Rik (en uiteindelijk ook Marlijn). Dat scheelt echt enorm op 20 vragen, hoor :-\\
...óf niet!

Offline Starlight

• Actief Lid
« Reactie #90 Gepost op: 27-02-2015, 00:22:03 »
Nu zorgde het vraagteken er wel voor dat Chris in plaats van een voorsprong van 2 vragen, een achterstand van 1/2 vragen kreeg op Rik (en uiteindelijk ook Marlijn). Dat scheelt echt enorm op 20 vragen, hoor :-\\ 
Dat is waar, maar net alsof het eerlijker was geweest als Chris wel z'n jokers had gehouden? Ja, het eerlijkst was dan geweest als Rik een joker van Chris en Margriet had afgepakt, en dan een joker had weggegeven aan Marlijn. Allemaal één joker ;D Maar je hebt gelijk, 2 jokers schelen wel enorm veel en daarom ben ik evenmin een voorstander van finalejokers als finalevrijstellingen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 27-02-2015, 00:25:36 »
Dat is waar, maar net alsof het eerlijker was geweest als Chris wel z'n jokers had gehouden? Ja, het eerlijkst was dan geweest als Rik een joker van Chris en Margriet had afgepakt, en dan een joker had weggegeven aan Marlijn.

Het eerlijkst was geweest als om te beginnen ze een keer stoppen met een finale af te laten hangen van jokers en vrijstellingen..

Daarna zou het het eerlijkst geweest zijn om in ieder geval niemand iets van iemand af te laten kunnen pakken. Chris koos voor die jokers... dat was een risico dus verdiende  hij die dingen ook...Later een vraagteken krijgen met dat je iets af moet pakken is in mijn ogen al oneerlijk op zichzelf

maar goed.. het is wie is de mol.. en kennelijk vindt de productie dit een leuk element...

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 27-02-2015, 00:28:17 »
Bleh ja, vorig jaar kon het me totaal niet boeien omdat ik Freek een leuke kandidaat vond en Tygo wat minder. Maar nu is het dus omgedraaid en snap ik de kritiek echt volkomen.
Overigens is het alleen maar een enorm slimme zet van Rik hoor, niks ten nadele van hem. Ik was gewoon echt wel benieuwd geweest of Chris Marlijn (want ik denk dat het tussen hen twee zou zijn gegaan) slimmer af had geweest bij de test; ik denk het eerlijk gezegd wel.

Offline Starlight

• Actief Lid
« Reactie #93 Gepost op: 27-02-2015, 00:29:59 »
Het eerlijkst was geweest als om te beginnen ze een keer stoppen met een finale af te laten hangen van jokers en vrijstellingen..
Eh, ja, daarom zeg ik dus ook daarna dat ik geen voorstander ben van finalejokers of finalevrijstellingen. Maar in het scenario waarin die jokers er wel zijn, was dat het eerlijkst geweest en dat is wat ik bedoelde ;)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 27-02-2015, 00:31:09 »
Eh, ja, daarom zeg ik dus ook daarna dat ik geen voorstander ben van finalejokers of finalevrijstellingen. Maar in het scenario waarin die jokers er wel zijn, was dat het eerlijkst geweest en dat is wat ik bedoelde ;)

Ja ik snapte al hoe je erover dacht hoor. We zijn het eens  ;)

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 27-02-2015, 00:33:14 »
Ik hoop dat het niet door de jokers kwam dat Chris eruit moest, maar dat hij gewoon minstens 2 fouten meer had dan de andere kandidaten/minstens één fout meer had en langzamer was.
Het was wel minder oneerlijk dan vorig seizoen, toen Freek - die fout zat - in de finale stond door een vrijstelling en Tygo - die goed zat - naar huis moest. De seizoenen daarvoor ging de finalevrijstelling altijd naar iemand die al goed zat of de mol was.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 27-02-2015, 00:36:14 »
Ik hoop dat het niet door de jokers kwam dat Chris eruit moest, maar dat hij gewoon minstens 2 fouten meer had dan de andere kandidaten/minstens één fout meer had en langzamer was.

Ik ben bang dat het zeker daardoor kwam. Hij zat immers al ZOOO lang op Margriet. Hij kende waarschijnlijk alle vragen... had waarschijnlijk bijna alles goed...die anderen ook natuurlijk. Die zaten ook al een tijdje op Margriet. Dus focus je je daarop. Dan worden de vragen minder moeilijk

Dan maken 2 jokers heel veel uit. Daarom is dit zo lullig.

Edit: 2 jokers stonden in mijn ogen in deze situatie gelijk aan de vrijstelling van Freek vorig jaar. Die had het niet gered met 2 jokers nl
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 00:38:01 door FS »

Offline Shell

• Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
« Reactie #97 Gepost op: 27-02-2015, 00:39:48 »
Margriet die "ik" of "Rik" zegt? Dit keer vertraagd. Waar ze naar mijn mening toch echt Rik zegt.

Ze zegt duidelijk Rik. Ze liegt wel overigens  :P
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Tomahawk9

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 27-02-2015, 00:56:06 »
Het was wel minder oneerlijk dan vorig seizoen, toen Freek - die fout zat - in de finale stond door een vrijstelling en Tygo - die goed zat - naar huis moest. De seizoenen daarvoor ging de finalevrijstelling altijd naar iemand die al goed zat of de mol was.

Ik vind het eigenlijk juist meer oneerlijk. Tygo had toen nog een eerlijke strijd tegen Sofie die ook geen jokers had oid, en als Freek niet de vrijstelling had, had hij alsnog niet gewonnen dus. Voor Chris is het nog wel mogelijk, en iedereen had nu een voordeel tov hem.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 27-02-2015, 01:07:55 »
En helemaal ook nog omdat ie dus (naar eigen zeggen) de meest debiele dingen gewoon kan opslaan in z'n hoofd. De reden waarom hij z'n molboekje nauwelijks gebruikte. En toch zo ver komen, dat is gewoon meesterlijk eigenlijk. Ik denk echt dat ie had gewonnen als er geen jokers in het spel waren.