Ik zou Rik een veel slechtere mol vinden dan Margriet, ook al werd Margriet veel meer verdacht.
Rare, veel te obvious molacties:
Bij de laseropdracht afgaan zonder envelop. (als mol zorg je toch dat je minstens één envelop pakt voordat je op een boobytrap stapt?)
De envelop bij Bentota gewoon voorbij lopen.
Bij de fotoflitsen maar één envelop pakken die ook nog leeg is en dan ook nog eens gefotografeerd worden. (kies er dan voor om óf met een lege envelop niet gefotografeerd te worden, óf met geld wel gefotografeerd te worden)
En vooral: een kandidaat (Marlijn) enorm bevoordelen.
Sowieso mag Rik het spel natuurlijk om zijn manier spelen, het is makkelijk voor ons om daar achteraf allemaal commentaar op te geven. "Hij had dit moeten doen, of hij had zus moeten doen". Rik speelt het spel op zijn eigen manier en dat heeft hij fantastisch gedaan.
Rik heeft bij opdrachten nagenoeg niets verdiend en lijkt er ook voor gezorgd te hebben dat er door de hele groep niets werd verdiend. Dus hij heeft absoluut niet alleen maar op de "makkelijke" manier gezorgd voor een lage pot.
Ook moet een mol zorgen dat hij zolang mogelijk niet wordt verdacht. Dat alleen Margriet hem nu aan het eind verdenkt vind ik een top prestatie
Hij heeft ook zijn best gedaan om andere kandidaten verdacht te maken na opdrachten. Dus iedereen kan wel blijven zeggen: "too obvious" feit is dat Rik nauwelijks verdacht is geweest in de groep. Dat jij hem verdacht vind, zittend op de bank terwijl je rustig alles kan bekijken, en nogmaals en nogmaals is heel anders dat dat je kandidaat bent.
Dat hij Marlijn bevoordeelt heeft vind ik onzin. Door haar vertrouwen te winnen heeft hij haar juist benadeeld!
Ze heeft dan wel de finale gehaald, maar ze verdenkt hem nog steeds niet, dus zal ze niet winnen.
Dat hij haar voor dat vertrouwen veel Jokers heeft gegeven is juist zeer gewaagd. Plus daarbij Chris zat ook op de verkeerde Mol, dus ook hij zou dus niet winnen
Rik pakt de jokers weg van Chris waardoor Chris & Marlijn die allebei op de foute Mol zitten weer gelijk staan betreft jokers (geen dus). Nou ik vind daar helemaal niets verkeerds aan, Rik heeft hier een prima keuze gemaakt
Het is juist heel slim van hem om Chris zijn Jokers af te pakken om toch overtuigend kandidaats over te komen. Dat hij ze vervolgens voor de zoveelste keer aan marlijn geeft zou haar aan het denken moeten hebben gezet.
En uiteraard heeft Rik natuurlijk veel meer gemold dan de paar acties die jij aankaart en die inderdaad iedereen heeft kunnen zien. Ik denk dat wij een hele mooie finale aflevering gaan zien, met veel verrassingen en spectaculaire molacties.