Hallo allen,
speciaal hiervoor een account aangemaakt.
Opm = wederom was dus de mol te gast bij Serious Request dit jaar. Margriet was daar, samen met Marlijn en Martine. Vorig jaar was Susan ook bij Serious Request. Dat gezegd hebbende zullen ze daar volgend jaar toch wel rekening mee houden............ niets is wat het lijkt.
1. Margriet goede/slechte mol:
Ik heb voor het eerst in jaren de mol sinds aflevering 1 goed. Ik kreeg meteen het idee dat Margriet een goede mol is geweest. Maar als ik daar doorheen prik merk ik dat er nog wel wat aan te merken valt. Niet zozeer op Margriet, maar meer op de productie.
- Waarom is het spel niet meer gewoon het spel? De mollen kunnen tot op zekere hoogte geïnformeerd worden over de opdrachten, maar waarom vertellen in welke elektriciteitsbox van welke coupe in welke trein het geld verstopt ligt? Laat de mol net zoals de kandidaten zoeken en er dan wat leuks mee doen. Nu is het geen kunst de opdracht te laten mislukken. Datzelfde geldt voor de laser game opdracht, de foto opdracht in het stadje, etc. etc. Dit geldt ook voor de afgelopen 2/3 jaren. Daarin kunnen we eigenlijk spreken over een te goed ingelichte mol, waardoor de "molacties" meer vooropgezette plannen waren van de productie.
- Het is onmogelijk voor kandidaten om geld te verdienen! Als het verdienen van geld afhangt van het wel of niet slagen van de gehele opdracht, kun je vooraf al zeggen dat door de mol 75% van de opdrachten onmogelijk wordt. Die hoeft maar 1 keer een vraag verkeerd te antwoorden of een briefje (waarvan ze weet waar die ligt) te verstoppen en 0 euro in de pot. Veel opdrachten bestaan uit sub-opdrachten of moeten kandidaten individueel uitvoeren. Waarom niet gewoon voor elke sub-opdracht/kandidaat een beetje geld in de pot. Mijn vermoeden is dat dit met de financiële crisis te maken heeft en de publieke omroep simpelweg moet besparen. Gevolg hiervan is dat de kandidaten in de laatste helft van de afleveringen een spel spelen voor wisselgeld en alle spanning dus uit het spel is m.u.v. de vraag wie is de mol?
- Zoals vaker genoemd op dit forum: de finale uitzending is een regelrechte teleurstelling. Voordat we goed en wel over het spel gingen praten was het tien over 9. Wat mij betreft dus de uitzending verlengen met 1 uur of een uur moltalk online erachteraan. Er zijn teveel vragen onbeantwoord gebleven. Naast het laten zien van de molacties had ik ook wat meer willen horen van de kandidaten wat zij voor/tijdens/na de opdrachten voor plan hadden of opgemerkt hadden. Ook lijkt het mij leuk om een overzicht te zien wat de kandidaten per aflevering gestemd hebben? Oftewel, wie was er dicht bij uitschakeling in aflevering 1, maar is nu de winnaar? Of wie zat de eerste 4 afleveringen goed, is geswitcht en viel af?
Margriet, je was een leuke/grappige/verdienstelijke mol. Ondanks dat zowel de kandidaten als de kijkers op wieisdemol.com je al heel lang door hadden, bleef je lekker mollen.