Voor mij ook nooit meer deze live onzin. Ik krijg hier toch weer het gevoel van dat Aart zichzelf nogal graag profileert, en het echte doel, de molacties, bijna geheel uit het oog verliest. Jammer dat hij zoveel invloed heeft op het mol-gebeuren. Met te veel inmenging van presentatoren die graag zelf mol willen spelen ben ik nu wel klaar. En dat gedoe met die massa's voor de kijker onzinnige jokers en makkelijk-geld-pik-briefjes mag echt wel weer even achterwege blijven. Dan kunnen er zoals in de goede-widm-tijd weer fatsoenlijk 3 volwaardige opdrachten uitgezonden worden en elke aflevering gewoon een executie, of max 1. Maar die live uitzending hoef echt niet meer. Sneu voor al die figuren die buiten stonden. Mochten alleen even dienen als juichvee voor de verheerlijking van de kandidaten en mol. Gewoon mol bekend maken, en 50 minuten molacties en gerichte vragen mbt de op fora gevonden hints en theorieen. De actieve forummers met hun fantastische theorieen en gevonden hints staan toch nog te veel buiten spel vind ik.
+2
Hiermee haal je al veel uit mijn mond, want wat een deceptie is deze live finale aflevering geweest. Na een ruim halfuur koetjes en kalfjes geouwehoer en eindeloos herhaalde, zeker voor de kijker, niet grappige inside jokes komen er slechts enkele eventuele molacties voorbij. Molacties welke Moedermol hierboven al goed beschrijft, de productie heeft zelf een van de grootste molacties gedaan door het geld in een elektriciteitskast te stoppen...
Dat beloofde antwoorden niet aan bod komen, zoals de schilderijopdracht zijn vind ik zeer kwalijk. Wanneer we als kijker uitleg beloofd krijgen dan ga ik daar ook van uit, zeker bij een programma als dit. Erg jammer want er kijken zeer zeker geen 3+ miljoen mensen naar het widm fandagmateriaal waar enige uitleg hopelijk wel aan bod komt.
Verder had ik bijvoorbeeld graag van de Mol willen weten wat het gevolg geweest zou zijn wanneer Marlijn geen 100,- uit de pot had gekeken, haar beweegredenen waren om de Zwarte Vrijstelling te pakken, haar tactiek bij Taprobane eiland, enz. Een finale met zoveel open vragen voelt zich erg rommelig en afgeraffeld aan.
Voor wat betreft het klapvee ben ik het ook met je eens, ik hoop dat die figuren het een beetje warm gehad hebben.