Ik heb hier ooit een heel ingewikkeld puntensysteem voor bedacht
De criteria die ik daarin gebruik
In jouw systeem kan ik mij goed vinden al zou ik hem ook iets aanpassen
1.Milouska (de gehele serie de rol van het domme gansje spelen vind ik zeer knap gedaan voor een presentatrice)
2.George (de gehele serie het idee laten rondwaren bij medekandidaten dat George nu eenmaal zo is, hij kan niks eraan doen dat opdrachten mislukken en toch keihard de mooiste mollenstreken uithalen verdiend terecht een mol-der-mollen-benchmark)
3.Dennis (de gehele serie het aanvallende type zijn, enkel door Edo verdacht worden in de finale)
4.Kees (de gehele serie het aanvallende type zijn, maar wel door Paulien/Carolien verdacht worden)
5. Yvon (de gehele serie het aanvallende type zijn, maar wel door Marc-Marie verdacht worden)
6. Susan (de gehele serie het lieve/onschuldige type spelen, daarmee o.a. Freek een rad voor ogen draaien)
7.Margriet (de gehele serie de moppermol uithangen, ondanks massale verdenkingen toch doorgaan met mollen)
8. Elise (van haar staan mij weinig andere acties bij dan dat ze haar rijlessen goed benutte om mee te mollen in de serie)
9.Deborah (had geen voorgangers, moest het molschap zich eigen maken, dus middenmootpositie, niet slecht/goed)
10.Patrick (gebruikte Art teveel als bliksemafleider)
11.Jon (Anniek is en blijft de mol, enough said
)
12.Nico (probeerde het wel als mol, maar kwam niet sterk uit de verf)
13.Kim (als je een maatje als Sanne hebt en een groep die over het algemeen perfect kan helpen met het saboteren mol je zelf te weinig zelfstandig als mol)
14.Annemarie (de mol moet mollen en dan niet van het kaliber andermans acties claimen (pijl Hade) of krijtje-weggooien of een lage pot bereiken omdat de kandidaten in het Hoftihuis de boel niet snappen en ze nog kan afluisteren ook)
15.Inge (de mol moet mollen en dan niet van het kaliber (en daar hoefde ik niks te doen want x, y en z deden het voor mij) + via veiling de pot leeg trekken en zo een lage eindstand bewerkstelligen is met dank aan de eagerness van kandidaten en niet Inge als mol)
Het lijstje eens herzien n.a.v. Qper zijn molcriteria
En junior (spoiler, klik er niet op als je beide nog niet gezien hebt)
1. Jenny (ze had lef, flair, bespeelde de kandidaten, gewoon top hoe ze aanpapte met iedereen en weinig verdenkingen op zich kreeg)
2. Amin (met Naomi die als nepmol fungeert had ie het lastig. En ondanks mijn stad als decor vind ik Jenny het beter gedaan hebben)
Landen..1. Argentinië / 2006 (ik heb genoten van de groep, het land,
was top als presentator & blijft speciaal omwille van Fré)
2. Mexico / 2008 (de groep, het land, Dennis als mol, zijn mollenstreken, de opdrachten en PJ was echt in zijn rol en oh: topito's
)
3. Zuid-Afrika / 2013 (de groep, het land, Kees als mol, zijn mollenstreken, de montage, zal me bijblijven omwille van Janine)
4. Portugal / 2002 (de groep, het land, George als mol, zijn mollenstreken, de opdrachten, gewoon een prima combo)
5. Australië-Bali / 2005 (de groep met Lottie, Marc-Marie, Gijs, Victoria, Jim, Yvon waren stuk voor stuk tof
, Yvon en haar mollenstreken, de grappige momenten
(EN DOOF OOK!
) en dat ik het vanaf aflevering 2 goed door had)
6. Noord-Ierland + Jordanië / 2009 (de groep met Anniek, Viv, Dennis, Sebastiaan, de locaties)
7. Schotland / 2001 (hoe Yvonne als marinier zo heerlijk de rest kon commanderen, de finale-opdracht en optocht met doedelzakspelers
, de museumopdracht van Nico en Sigrid, Schotland als decor, minder sterke mollenstreken wellicht maar ik heb genoten van de groep, het land)
8. El-Salvador / Nicaragua 2011 (de voorstelling op het plein
, Pieter-Jan is geen aap
, leuke groep, mol en de opdrachten vond ik maar zo-zo)
9. IJsland / Spanje 2013 (IJsland/Spanje als decor, Hade/Liesbeth
, A-M
maar Frits/Tim/William bieden genoeg tegengewicht door hun gedrag en opmerkingen)
10. Hong Kong / Filipijnen 2014 (leuke groep, prima montage/mollanden, maar niet perse mijn favoriete seizoen)
10. Sri Lanka / 2015 (leuke groep, prachtige montage/molland, maar niet perse mijn favoriete seizoen)
12. Australië / 1999 (waar het allemaal mee begon, leuk want onbekende Nederlanders, Angela als moedermol)
13. Canada / 2003 (staat me het minste van bij, wel mooi om het land eens te zien, past prima voor WIDM)
14. Japan / 2010 (was eens wat anders qua land, met Arjen/Frits/Sanne een leuk aantal kandidaten)
15. Thailand / 2007 (vond weinig opdrachten echt boeiend, Inge deed niks want Nadja deed het al voor haar, land sprong er voor mij niet echt uit en na 2006 kon
met zijn presentatieskills het niet redden)