Ik denk dat in de loop van de jaren Margriet echt nog heel erg in deze lijstjes gaat stijgen. Dat sommigen haar onder Patrick ranken? Dat was echt niet zo'n geweldige mol en het seizoen was mogelijk het minst memorabele ooit. Maar goed...
1. Dennis
Hij had lef, was goed in de verdenkingen van zich afschudden en was geweldig in de groep. Überhaupt de meest entertainende mol (waarbij de laatste aflevering, waarbij we hem in actie zagen) misschien nog wel de beste aflevering van het seizoen was.
2. Margriet
Gewoon op 2! Dat mag, dat kan en dat hoort zo. Sterke molacties, een lage pot, lekker agressief en wat een krachtige persoonlijkheid... dat hadden we nog niet eerder in de Mol gezien. Ik denk ook dat de aflevering van gisteren dat goed laat zien. In de eerste opdrachten direct de leiding nemen, direct de penningmeester worden en direct beschuldigingen in het rond strooien; dat hadden we nog niet eerder op deze manier gezien!
3. George
Er is genoeg over George gezegd. Het belangrijkste? Hij heeft Wie is de Mol getransformeerd en is een groot voorbeeld geworden voor alle mollen na hem. Alles tot in de puntjes voorbereiden, maar in het seizoen geen moment die schijn wekken.
4. Kees
Zelfde als Dennis, die entertainmentfactor lag gewoon hoog. Goed, het was in dit seizoen wel erg vroeg erg duidelijk dat hij dat was, maar ik vond het gaaf dat die verhoogde spanning Kees geen enkel moment nerveus maakte. Knap, die houding deed me toch af en toe nog licht twijfelen.
5. Milouska
Wist geweldig de verdenkingen van haar af te schudden. Ze nam een kinderlijke jeugdjournaalpresentatorrol aan en combineerde dat met verlegenheid. Gevolg? Niemand wilde haar zelfs verdenken en iedereen trapte in de naïeve rol die ze speelde. Oh, en wat sterk meespeelde, was dat het sowieso één van de beste seizoenen ooit was, en dat maakt ook vaak dat een mol het leuker kan doen.
En dit seizoen niet memorabel? Ook daar praat je later wel anders over. Er was geen toneelstukopdracht of zoiets misschien, maar ik kan een heel aantal dingen noemen die briljant waren:
- Chris en Rik die een envelop voorbij lopen en een boottocht gaan maken.
- Edo 1974. :')
- Ajouad die de namen van werkelijk alle vrouwen tijdens de eiland-opdracht kent.
- Chris, die huilend het spel verlaat.
- De zogenaamde zwarte vrijstelling van Martine, en Chris' reactie op het 'toneelspel'.
- De Mol die ZELF brieven bezorgt. Vond ik een mooie onthulling gisteren!
Nou ja, en nog wel wat zaken.