@JijBentDeMol, Ik vind zelf de meet-the-mole opdrachten ook erg leuk. Vind het ook goed dat ze het niet elk jaar doen, dan word het minder speciaal. En over je opdracht: Leuk! Ik ben gek op doolhoven dus ja... Wel denk ik dat er iemand ander moet staan op het moment dat het fout is gegaan. Als het namelijk zo is dat je alleen de mol te zien krijgt als je goed bent gegaan en als je fout bent gegaan niemand, dan kan er niet meer over 'getwist' worden en is het voor de persoon al duidelijk als alles goed beantwoord is.
Meet-the-Mole Zelf zou ik ook graag zo'n meet-the-mole opdracht zien, alleen dan net iets anders. Dat bijvoorbeeld alle kandidaten in dezelfde ruimte staan, maar gescheiden zijn door een soort 'kooi'. Ze kunnen hierdoor niks om zich heen zien, maar wel alles horen. Dan komt er een tegenover deze 'kooien' staan en krijgt vragen van Art. Vragen die ze écht niet kunnen weten en vragen over bijvoorbeeld een vraag in de test van iemand anders... Na drie vragen gaat er een 'kooi' omhoog en krijgt de kandidaat zijn of haar mol te zien.
Doolhof-Spel Terug komend op het doolhof: Hier zou ik zo graag een leuke opdracht mee zien. Bijvoorbeeld dat alle kandidaten in een immens doolhof zitten. Ze beginnen allemaal op een andere plek en moeten de uitgang weten te vinden. Voor elke kandidaat die het einde haalt krijgen ze €200,- en als iedereen het haalt word dit bedrag verdubbeld.
Hierbij kunnen ze eventueel nog een aanbod doen aan de mensen die het einde hebben gehaald. Bijvoorbeeld een aanwijzing voor een te vinden vrijstelling in het doolhof. Maar dan word de €200,- verlaagt naar €100,-.
Zoiets met een doolhof lijkt me erg leuk, maar ze kunnen bijvoorbeeld ook doen dat er één van de kandidaten verstopt is in het doolhof en dat de rest hem of haar moeten zoeken...
'Het is mogelijk dat iedereen doorgaat'-opdracht Ook zou ik zo graag een andere soort opdracht zien, zodat iedereen in het spel blijft. Voor de volgende opdracht weet ik dat het productioneel niet kan, maar toch.
De kandidaten krijgen een onverwachte test. Nadat ze deze hebben gemaakt, volgt er een opdracht. De kandidaten moeten een trein in en krijgen snel van Art te horen dat er op verschillende stations (stel er zijn nog 8 kandidaten; op 4 stations) een laptop staat. Een kandidaat kan er voor kiezen om uit te stappen en zijn of haar naam in te vullen. Elke keer als iemand zijn of haar naam in vult gaat er €1000,- in de pot. Rood scherm betekend echter wel dat je geen afscheid mag nemen...
Dat geen afscheid nemen is misschien te hard voor de kandidaten. En de gehele opdracht is niet echt mogelijk, aangezien ze dan vier laptops nodig hebben enzo. Maar de gedachte achter de opdracht kan wel gebruikt worden. Zowel dit jaar als vorig jaar
kostte de groepsvrijstelling geld. Als ze nou dit eens omdraaien. De kandidaten verliezen niks en zijn in principe door. MAAR. Ze hebben de mogelijkheid om hun scherm te zien, als ze dit doen verdienen ze (bv.) €1000,- pp voor de pot en maken ze later kans op een vrijstelling. (De vrijstelling komt in een andere opdracht.)
De kans is groot dat ze het alleen voor het geld niet doen, maar met ook nog eens de kans op een vrijstelling, zouden sommige kandidaten toch hun scherm willen zien.
Ik hoor graag wat mensen ervan vinden! Andere ideeën zijn altijd welkom, dus als je een leuke opdracht heb verzonnen, hoor ik het graag!