Ja Wijnaldum dat kon echt niet gisteren (en eerder), zelfde gold voor Strootman in eerdere wedstrijden. Gewoon bij Liverpool en Rome basisspelers, maar bij Oranje structureel 3 keer niks. Komen wel wat talenten aan, maar dat zijn verdedigers en ze zijn pas 17. Kik Pierie en Per Schuurs, nog maar afwachten hoe die zich ontwikkelen. En laten we nu gewoon prima zitten in de verdediging met Van Dijk en De Vrij die nog jaren het centrum kunnen vormen. De Ligt heeft ook de potentie, maar moet gewoon nog 3 jaar in Ajax 1 spelen. Als ik kijk naar de selectie van Jong Oranje zou ik deze spelers eruit pikken om mee te gaan bouwen:
Dumfries (rechtsback, Heerenveen)
Fosuh-Mensah (rechtsback, maar kan ook centraal en CVM)
Frenkie de Jong (Ajax)
Bart Ramselaar (PSV)
Steven Bergwijn (PSV)
Sam Lammers (PSV), ik ben bang dat hij gevalletje Janssen wordt, al ben ik wel van hem gecharmeerd als Spits
Guus Til (AZ), begaafde middenvelder
Justin Kluivert (Ajax), moeten ze hem wel goed gebruiken en niet constant op rechts zetten.
Het is zo jammer dat een Calvin Stengs bijvoorbeeld zo zwaar geblesseerd is.
Zijn er niet heel veel dus en van een aantal van deze namen moet ik nog maar bezien hoever ze komen. Onder 19 heeft ook wel paar leuke talenten, maar ook daarvan maar afwachten hoe ver ze komen.