Er zijn genoeg "Belgen" hier op dit forum, dus ik stel de vraag toch maar...: kan iemand mij eens uitleggen waarom "we" opeens voor "België" zouden moeten supporteren? Al die keren dat Oranje de kwart-, halve of eindfinale haalde op een groot voetbaltoernooi (vrijwel altijd) was hoegenaamd niemand in "België" voor "ons". De BRTN en andere Vlaamse media pookten het vuurtje van de Hollandhaat steevast lekker op. Sinds er zijn sociale media zijn, is "ons" vanuit Vlaanderen tijdens EK's en WK's (waarop "België" tussen 2004 en 2012, mind you, maar liefst vijf keer op een rij ontbrak) een vloedgolf van haat tegemoetgekomen. Er werd bezuiden Wuustwezel massaal gejuicht wanneer "Holland", na ver te zijn gekomen, uiteindelijk toch weer verloor. Dieptepunt daarbij vormde de opmerking van de francofone Vincent Kompany in het voorjaar van 2016 in een volgepakt Heizelstadion dat "la Belgique nar iet EK gat en de Ollanders nie". Waarom, o, waarom zou boven Zelzate nu opeens voor België moeten worden geklapt? Is er iemand die mij dit kan uitleggen? Iemand...?