Tunesië heeft een goede kans inderdaad, wel jammer voor Mali, want ik vind dat zij een leukere ploeg hebben dan Tunesië.
Ghana en Nigeria tsja.. 0-0 blijft 50/50
Egypte met die Portugees als coach zie ik het niet meer weggeven. Bovendien heeft Senegal nu in 2 duels al 2 keer 90 minuten niet gescoord tegen Egypte (finale AC 2022 en heenduel play-offs)
DR Congo - Marokko was geen best duel, ik zie DR Congo nog wel scoren in Marokko, maar als die gewoon hun niveau halen, dan zijn ze geplaatst voor het WK. Congo moet komen door uitgoal Marokko.
Algerije - Kameroen, 0-1 in Kameroen gewonnen, die gaan dat ook niet meer weggeven.
Polen/Zweden is ook echt 50-50 wedstrijd en zal me niet verbazen als hier verlenging of penalty's aan te pas moeten gaan komen
Portugal - Macedonië, in principe wint Portugal dit... maar ja in finales gebeuren gekke dingen. Griekenland 2004 had ook niemand voorzien. Dus ik schat de kansen in op 90/10 en die 10% kans... is een kans...
Vanuit Azië moeten we nog play-offs krijgen tussen Australië en Irak of de Emiraten. De winnaar daarvan weer tegen Peru/Colombia of heel misschien Chili. Peru wel op pole position voor de play-off plaats.
In Midden-Amerika hebben we nog Mexico/USA en Costa Rica die moeten bepalen wie er naar de play-offs gaat tegen een land uit Oceanië. Voor nu liggen USA en Mexico op koers voor directe plaatsing, alleen wanneer Mexico thuis verliest tegen El Salvador en Costa Rica dik wint van de USA, zouden de kaarten nog opnieuw geschud kunnen worden. Kleine kans dus. Naar alle waarschijnlijkheid gaat Costa Rica het opnemen tegen of Nieuw-Zeeland of de Salomonseilanden.