Goed het wordt dus de USA zaterdag om 16.00. Dan de wedstrijd tegen Qatar: tja van tevoren hoef je geen seconde bang te zijn dat je van hun verliest. Zeker niet als je zelf in 1-5-3-2 begint met breker De Roon ook nog op het middenveld. Wat opvalt? Het was beter dan tegen Ecuador, maar echt heel veel grote kansen ook niet gemaakt tegen matig Qatar. Sterker nog, door eigen slordige spel geef je hun af en toe een kansje.
Dumfries komt i.i.t EK 2021 en zijn rol bij Inter nauwelijks aan de bal. Alles gaat op de vleugels over links via tikkie-breed/terug Blind. Het was in feite één grote rondo in slowmotion waar je alleen de goals nog voor hoefde te maken. Dat is gebeurd. De wissels van van Gaal ook raar. Weghorst erin, Koopmeiners, Taylor? En creativiteit van de man in vorm Xavi dan? Of desnoods Lang? Memphis maakt meer en meer minuten, maar is verre van in topvorm. Dus ja het was dodelijk saai, effectief en degelijk met heel af en toe gewoon een goede aanval, maar ook veel eigen slordigheden (onnodig balverlies).
Dus ja hoera we zijn door in de poule als nummer 1 (had ook niet anders verwacht), maar het spel lijkt nergens meer op. Slowmotion betonvoetbal. Waar is de schwung die we van de zomer hadden bij de 1-4 in Brussel of de 6-1 tegen Turkije? Ik had eigenlijk gehoopt op Engeland als tegenstander, want tegen een sterke ploeg moet je wel komen en wordt het misschien beter. Nu tegen de USA. Een aardige ploeg met veel snelheid en paar leuke spelers. Ik zou niet raar kijken als we weer een EK scenario krijgen. Poulefase tegen ja matige of mindere tegenstanders en dan tegen USA denken dat we het wel even doen en dan einde toernooi... het algehele niveau moet echt beter. Maar goed als we met betonvoetbal de beker binnenhalen, hoor je mij ook niet klagen.
Noppert
Dumfries - Timber - Van Dijk - Aké - Blind
De Roon - Frenkie
Xavi
Memphis - Gakpo
Al zie ik ze liever in 4-2-3-1
Noppert
Dumfries - Van Dijk - Aké - Blind (of Malacia)
De Roon - Frenkie
Berghuis - Xavi - Gakpo
Memhphis
Oh en ook hoera voor Senegal
ik zie ze nog wel stunten tegen Engeland (al had ik Ecuador ook zeker gegund verder te komen alleen al op basis van de wedstrijd tegen Nederland).