Ik ben dus naar het Moving Futures festival geweest. Een reizend dansfestival wat langs tien steden in Nederland gaat waarbij jong choreografie talent kan laten zien wat ze kunnen. Het is voornamelijk moderne dans en af en toe vrij experimenteel. Ik was verantwoordelijk voor de productie van het randprogramma in Arnhem en straks in Nijmegen. Hier ook een filmpje:
Zelf vond ik "Love" van Cecilia Moisio erg leuk. Vier dansers gaan door alle emoties van de liefde heen, ze doen acteren, dansen, zingen, één van hen speelt ukelele, allerlei verwijzingen richting Britney Spears, the Backstreet boys maar vooral een erg vrolijke show. Daarnaast is er 'Yonder' wat ook bij mijn stageadres is geproduceerd. Een naakte Jefta gaat door de tijd heen van baby tot dood. Hij is eng lenig en beweegt delen van zijn lichaam waarvan ik niet eens wist dat je die kon bewegen. Vooral erg adembenemend.
De voorstelling van Fernando Belfiore was ik erg blij dat ik niet in de zaal zat, er kwam vooral een hoop gekrijs uit de zaal, dus niet mijn voorstelling.
Dan is er nog het Wilde Oosten, ook een festival maar dan 1 avond in drie verschillende steden (deventer, arnhem en zwolle). Bij Arnhem was ik ook verantwoordelijk voor productie en in Zwolle straks weer. Dit is ook een avond voor jonge makers maar dan ook nog eens een hele interdisciplinaire avond. Zo is er muziektalent (zoals het filmpje hieronder), theater, muziektheater, literaire kunst etc.
Andere voorstellingen die ik heb gezien:
'Hoffelijkheid' van Sjoerd Meijer, samen met Jesper
. Hij heeft een goed verhaal over de verhuftering van de samenleving en gebruikt veel humor in zijn show. Het zet je ook na over hoffelijkheid.
'So it Goes' van Freek Vielen, Freek verteld zelf een verhaal met meerdere verhaallijnen. Het gaat over de tweede wereldoorlog. Daarnaast heeft hij een improjazz band ter begeleiding.
Maar directeur Eve Hopkins (van mijn stageadres) kan ook goed vertellen wat de voorstelling inhoudt.
Straks komt ook Anne Rats met de kindervoorstelling 'Adam en de anderen'. Een voorstelling die gaat over het met liefde kijken naar mensen die anders zijn. Hiervan heb ik de doorloop ook al gezien, en het is echt een super leuke voorstelling, ook voor ouderen
.