Auteur Topic: [KANDIDAAT] Taeke Taekema  (gelezen 70709 keer)

Offline marvin

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #160 Gepost op: 16-02-2016, 18:39:53 »
Een hoger bedrag was er niet. Ja, die van Taeke, maar verder was er niemand die een hoger bedrag had dan Klaas.

Volgens mij had klaas 1 van de laagste bedragen.

Maar laten we het weer over Taeke hebben hier.  ;D
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #161 Gepost op: 16-02-2016, 18:41:11 »
Klopt. Klaas had 100 euro, die naar 200 werden verdubbeld.

Taeke voelde zich hier in zijn element, hij kon alles uit de kast halen.

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 16-02-2016, 18:51:51 »
Ik blijf steeds maar denken aan: "de best voorbereide mol ooit" Er werd meer dan andere jaren nadruk op gelegd. Ik vind m op zich wel passen bij Taeke, in de zin dat er dit jaar heel veel opdrachten in het sportieve of het fysieke spectrum lagen en hij dus uitermate goed voorbereid was met zijn topsporters achtergrond?

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 16-02-2016, 18:55:03 »
Ik blijf steeds maar denken aan: "de best voorbereide mol ooit" Er werd meer dan andere jaren nadruk op gelegd. Ik vind m op zich wel passen bij Taeke, in de zin dat er dit jaar heel veel opdrachten in het sportieve of het fysieke spectrum lagen en hij dus uitermate goed voorbereid was met zijn topsporters achtergrond?

Dat is puur gezegd om het feit dat de mol in aflevering 1 een spoedcursus van 20 minuten heeft gekregen.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 16-02-2016, 19:07:16 »

En dat hij slim is, als persoon, kunnen we niet ontkennen.

Als we bovenstaande post van mij over Taeke naast de acties van Klaas leggen en kijken naar de aandacht die door de regie aan Klaas wordt geschonken en wat wij van Taeke in beeld gebracht zien, wat volgt daar dan uit?
Ik gooi het maar in de groep.
Overigens Annemieke en Tim verdienen eveneens meer aandacht, het lijkt wel of deze 3 spelers
er minder toe doen dan Klaas.

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 16-02-2016, 19:14:40 »
het lijkt wel of deze 3 spelers

Klopt, Klaas is namelijk de hoofdrolspeler (of hoofdmolspeler kan ook) dit seizoen.  ::vergroot::

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 16-02-2016, 19:16:48 »
Klopt, Klaas is namelijk de hoofdrolspeler (of hoofdmolspeler kan ook) dit seizoen.  ::vergroot::

Dit is de afdeling TAEKE! En met alle respect, je gaat niet in op mijn post, dat was wel de bedoeling.

Wat mij betreft zijn er nog steeds twijfels.
Je hoeft mij niet te overtuigen wat Klaas betreft, ieder zijn eigen manier van benaderen, toch?
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 19:30:54 door Gadoesja »

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 16-02-2016, 20:01:04 »
En dat hij slim is, als persoon, kunnen we niet ontkennen.

Als we bovenstaande post van mij over Taeke naast de acties van Klaas leggen en kijken naar de aandacht die door de regie aan Klaas wordt geschonken en wat wij van Taeke in beeld gebracht zien, wat volgt daar dan uit?
Ik gooi het maar in de groep.
Overigens Annemieke en Tim verdienen eveneens meer aandacht, het lijkt wel of deze 3 spelers

Hier op het forum bedoel je?

Ik vind namelijk dat zeker Annemieke wel veel aandacht krijgt in het programma en ook Tim hoor je veel biechten.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 16-02-2016, 20:31:25 »
Hier op het forum bedoel je?

Ik vind namelijk dat zeker Annemieke wel veel aandacht krijgt in het programma en ook Tim hoor je veel biechten.

Ja, ik bedoel inderdaad op het Forum. Was benieuwd of er nog meer mensen zijn die iets aan te vullen hebben. En misschien een soort weegschaal maken van molacties. Taeke t.o Klaas en zelfs t.o Tim en Annemieke.
Je hebt gelijk wat het programma betreft, Tim en Annemieke worden regelmatig in beeld gebracht ook met biechten.
Ik heb na het terugkijken het gevoel gekregen dat Taeke wat uit de schijnwerpers gehouden wordt. Dat kun je goed zien bij bv restaurant Molino. Daardoor krijg je, mogelijk, het idee dat Klaas en Tim meer gelegenheid hadden om geld te laten verdwijnen, maar Taeke zal toch de drankjes hebben moeten afrekenen?
Het idee was een discussie op gang te brengen over een mogelijke MOL Taeke. Dus effe ene K. en hints daarop wegdenken en met een open mind terug kijken.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 17-02-2016, 17:47:05 »
Dat is in het topic Follow the Money gedaan tot en met aflevering 4. Elke berekening is natuurlijk subjectief en de vraag of een actie bij zou dragen aan een positief of negatief resultaat ook. Ik kwam destijds (t/m 4) uit op 6 positieve en 2 negatieve bijdragen voor Taeke. Ter vergelijking: Klaas 4 keer een + en 8 keer een min.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 17-02-2016, 18:19:30 »
Dat is in het topic Follow the Money gedaan tot en met aflevering 4. Elke berekening is natuurlijk subjectief en de vraag of een actie bij zou dragen aan een positief of negatief resultaat ook. Ik kwam destijds (t/m 4) uit op 6 positieve en 2 negatieve bijdragen voor Taeke. Ter vergelijking: Klaas 4 keer een + en 8 keer een min.
We zitten nu wel na aflevering 7 en als je kijkt naar bv de sleutelposities dan heeft Taeke die veel meer dan Klaas. Kun je uitleggen hoe je aan de positieve en negatieve bijdragen komt? heb je het dan over geld in de pot brengen?

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 17-02-2016, 18:32:15 »
Nee, want dan zou er meer geld in de pot moeten zitten. Het gaat over een positieve of negatieve bijdrage leveren aan een opbrengst of minopbrengst. Staat in dat topic wel uitgelegd. Punt is alleen dat elke benadering en elke berekening subjectief is uiteraard.

Ik beoordeel bijvoorbeeld Taeke in de fietsopdracht in aflevering 5 als positief: op tijd binnen bij Art, communiceert precies welke envelop hij nodig heeft, geeft de goede antwoorden goed door. Staat alleen tegenover, dat hij weinig zegt als hij onderweg is naar Art. Voor hem spreekt dat ze niet weten hoe lang parcours is en hij niet te laat wil komen.

Ik ga alleen af op basis van wat ik zie. Wat niet te zien is, kan ik niet beoordelen. Dus als hij enveloppen wegmoffelt, is dat niet te zeggen dus ook niet te beoordelen.

Taeke meer sleutelposities dan Klaas na aflevering 4?

5.1 (Fiets) Taeke
5.2 (Taino) Allebei in bootje (neutraal), Klaas alleen bij kist (Klaas)
5.3 (Brug) Beide ergens in het midden (neutraal)

6.1 (Verschillen) Neutraal
6.2 (Spaanse les) Taeke buitenspel gezet door Rop, Klaas woordenboek (Klaas)
6.3 (groepsfoto) Taeke stuurt, op aanwijzen van Klaas (Klaas)

7.1 (resort) Taeke als tweede, Klaas als derde (neutraal)
7.2 (vier op een rij) neutraal
7.3 (pop up) Klaas haalt maaltijden en rekent af (Klaas)

Dan gaat het dus over sleutelposities en niet over wat er daadwerkelijk mee gebeurt. En alleen over de bewering dat Taeke meer sleutelposities heeft. Ik vind dat niet. Ik kom op 1-4 voor Klaas, maar alles is subjectief.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 18-02-2016, 00:26:07 »
Hoi Tarballs, ben het gedeeltelijk met je eens.
5.1 Fiets, De opdracht is door Taeke niet goed uitgevoerd.
5.3 Als je terugkijkt zie en hoor je dat Taeke bewust woorden verdraaid zoals bv zebra.
6.2 Taeke klungelt met telefoon. Klaas doet hem voor hoe die werkt. Klaas doet geen rare dingen met het woordenboek. Taeke maakt een potje van het doorgeven van de woorden totdat Rop ingrijpt.
6.3 Taeke volgt aanwijzingen eerst van Klaas en later Tim maar weet ineens niet meer hoe hij schakelen moet en rijdt met een sukkelgangetje. Klaas is degene die wijst naar het hoogtepunt en zegt dat ze daar heen moeten. Wat weegt zwaarder? Het niet kunnen schakelen en tijdrekken of de correcte aanwijzingen van Klaas?
Wat de foto betreft kan ik mij slechts herinneren dat Taeke het initiatief neemt maar goed ik kan mij vergissen. Zal dat nog eens terugkijken. In ieder geval geeft Taeke verkeerde aanwijzingen.
7.2 Zie gang van zaken uitgelegd bij Topic Opdracht. Er worden vraagtekens gezet bij manier van spelen van Taeke. Hij zorgt voor mingeld.
7.3 We zien niet hoeveel Klaas afrekent. Aan de reactie van de eigenaar van de zaak geeft hij een goede fooi. Wat we niet zien, inderdaad, is het afrekenen van de drankjes. We mogen aannemen dat Taeke dat doet omdat hij de drankjes heeft besteld. Ieder zijn eigen afdeling. Tim ook. Er is in ieder geval geld verdwenen, zo is uitgerekend.

Het gaat mij om de sleutelposities en wat daar dan wordt (vaak onzichtbaar) uitgevroten. Hahaha! Je zult het met mij eens zijn dat Taeke de enige is die tijdens de fietsopdracht in de gelegenheid was enveloppen te laten verdwijnen. Of hij dat gedaan heeft weten wij (nog) niet. Hints laat ik hier buiten beschouwing. Je ziet het nogal eens voorbij komen dat Taeke volgt wat anderen doen en dat hij vaak uit beeld wordt gehouden. Je zult het met mij eens zijn dat dat vaak zo gemonteerd wordt als er van acties van de MOl sprake is.
Het is allemaal theorie. Ik wilde simpelweg een tegenwicht hebben tegen KlaasMOL.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 18-02-2016, 04:35:29 »
Met sleutelpositie ging ik uit van de vraag of de positie gunstig was om te mollen. Bij de fietsopdracht zou Taeke (als hij de Mol is) inderdaad de beste positie hebben. Bij vier op een rij hebben ze allemaal dezelfde beginpositie. De fouten van Taeke (want hij speelt het niet geweldig) zijn zo laat in het spel, dat het alleen op toeval kan berusten. Hij kan natuurlijk met opzet mingeld pakken, maar het blijft toeval dat hij de blokjes heeft om het te doen.

Als ik daarnaast zie dat hij bij de laseropdracht met 500 een verdubbelaar pakt en het einde haalt, bij het completeren van de biljetten nog eens 500 pakt (met Annemieke), bij de rotswand verkeerde antwoorden corrigeert, naar boven gaat en een slot opent, in het bootje met Tim drie goede blokjes pakt dan zie ik er geen mol meer in.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 18-02-2016, 11:38:16 »
7.2 Zie gang van zaken uitgelegd bij Topic Opdracht. Er worden vraagtekens gezet bij manier van spelen van Taeke. Hij zorgt voor mingeld.

Hier wil ik opmerken dat mingeld pakken onvermijdelijk was met de tactiek die gevolgd werd door voornamelijk Rop.

Er zijn 4 blocks in het spel en in een ideale wereld waar iedereen de pot op nummer 1 plaatst gaan die 4 blocks achter een rijtje van 3 blokjes met mingeld zodat het onmogelijk is om mingeld uit de pot te krijgen.

Taeke heeft in heel het spel maar 1 block in zijn hand gehad en hij heeft die achter een rijtje gelegd met 3 min 500 blokjes. Hij is daarmee de enige die een block niet gebruikt heeft om vrijstellingen te saboteren, maar om te voorkomen dat er mingeld gepakt zou worden.

Dat Taeke toch mingeld pakt, was uiteindelijk onvermijdelijk. Rop heeft 2 blocks in zijn handen gehad en legt die achter 1 zwarte vrijstelling (niet 3 dus, maar 1 kaartje) en achter een rijtje van 2 zwarte vrijstellingen (nog steeds niet perfect, maar meer aanvaardbaar).

De vierde en laatste block was in Klaas zijn hand te vinden en hij legt hem achter een rijtje van 2 vrijstellingen.

Uiteindelijk is het daardoor 100% zeker dat er 3 keer mingeld wordt gepakt en dan is het gewoon een loterij wie nou dat 4e kaartje moet leggen en het binnen haalt, want uiteindelijk gebeurt het toch. Taeke zorgt er dan nog net voor dat het maar -1000 euro wordt i.p.v. -1250 euro.

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #175 Gepost op: 18-02-2016, 19:38:35 »
De vierde en laatste block was in Klaas zijn hand te vinden en hij legt hem achter een rijtje van 2 vrijstellingen.
Zou de mol de opdracht hebben gekregen om minimaal één vrijstelling te blokkeren? Lijkt me dat de productie zich niet kan permitteren dat er mogelijk twee vrijstellingen in het spel zijn voor de finale.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #176 Gepost op: 18-02-2016, 20:10:13 »
Zou de mol de opdracht hebben gekregen om minimaal één vrijstelling te blokkeren? Lijkt me dat de productie zich niet kan permitteren dat er mogelijk twee vrijstellingen in het spel zijn voor de finale.
Je kan volgens mij niet forceren dat iemand een blokkeer-kaart in zijn handen krijgt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 18-02-2016, 22:44:30 »

Je kan volgens mij niet forceren dat iemand een blokkeer-kaart in zijn handen krijgt.

Ik volg Erik wel. Ik heb niet het gevoel dat een kandidaat bewust naar een bepaalde stapel grijpt. Uiteindelijk is het al lastig genoeg om in je hoofd na te gaan wat je het beste doet om zo onverdacht mogelijk de anderen mingeld te laten pakken. Als je nog moet gaan onthouden waar de handige blokjes liggen...

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #178 Gepost op: 18-02-2016, 22:58:55 »

De productie heeft de vrijstellingen er toch zelf ingedaan? Als ze  het zich niet kunnen permitteren hadden ze wel wat anders bedacht.

Ik hoop dat ze vlg jaar wat anders bedenken trouwens

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 18-02-2016, 23:24:17 »
Met sleutelpositie ging ik uit van de vraag of de positie gunstig was om te mollen. Bij de fietsopdracht zou Taeke (als hij de Mol is) inderdaad de beste positie hebben. Bij vier op een rij hebben ze allemaal dezelfde beginpositie. De fouten van Taeke (want hij speelt het niet geweldig) zijn zo laat in het spel, dat het alleen op toeval kan berusten. Hij kan natuurlijk met opzet mingeld pakken, maar het blijft toeval dat hij de blokjes heeft om het te doen.

Als ik daarnaast zie dat hij bij de laseropdracht met 500 een verdubbelaar pakt en het einde haalt, bij het completeren van de biljetten nog eens 500 pakt (met Annemieke), bij de rotswand verkeerde antwoorden corrigeert, naar boven gaat en een slot opent, in het bootje met Tim drie goede blokjes pakt dan zie ik er geen mol meer in.

Mollen doen vaak onverdachte dingen en winnen daarmee het vertrouwen van de medespelers.

En zoals ik al schreef is Taeke een topsporter. Het zit in zijn genen om te willen winnen. Die laseropdracht was hem op het lijf geschreven. Mogelijk heeft hij simpelweg voor zijn eigen plezier zijn uiterste best gedaan.
Bij de rotswand stuurt Taeke het aan op totaal 19 negens = fout antwoord.Gedeeltelijk gemold en gedeeltelijk "Kijk eens hoe goed ik het doe voor het team, ik maak één slot open."
Een MOL kan niet alleen maar mollen dan valt hij/zij heel snel door de mand.
Nogmaals het is theorie maar nu er maar 4 overblijven, die het dus allemaal goed gespeeld hebben, kan het geen kwaad alle 4 eens goed onder de loep te leggen. Klaas hoef ik niet meer te doen, dat is overbodig. Hoop dat ik nog aan Tim en Annemieke toekom.