Auteur Topic: [KANDIDAAT] Taeke Taekema  (gelezen 70739 keer)

Offline WidM83

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Taeke Taekema
« Reactie #140 Gepost op: 14-02-2016, 12:58:34 »
Is het iemand anders ook opgevallen in de leader dat je eerst een afbeelding van een joker met 'de mol' ziet voordat taeke in beeld komt? Ofwel een geheime hint dat taeke de mol is? *volledige tunnelvisie hier*

Offline Sanne97

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
« Reactie #141 Gepost op: 14-02-2016, 19:41:03 »
Is het iemand anders ook opgevallen in de leader dat je eerst een afbeelding van een joker met 'de mol' ziet voordat taeke in beeld komt? Ofwel een geheime hint dat taeke de mol is? *volledige tunnelvisie hier*

ik snap je geloof ik niet. dat moet je even beter uitleggen...
"niets is wat het lijkt"

Offline WidM83

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 15-02-2016, 11:57:52 »
ik snap je geloof ik niet. dat moet je even beter uitleggen...

Precies wat ik zei; als de kandidaten worden voorgesteld in de leader van het programma zie je een heel kort shot met 'de mol' (afbeelding van een joker) en daarna direct Taeke. Dus zou dat een hint kunnen zijn dat Taeke de mol is? Zou wel beetje te obvious zijn natuurlijk, maar is zoiets ook niet in een van de vorige seizoenen een hint geweest?

Offline Sanne97

• Forumlid
  • molerige mollooten mollen meer
« Reactie #143 Gepost op: 15-02-2016, 12:20:01 »
Precies wat ik zei; als de kandidaten worden voorgesteld in de leader van het programma zie je een heel kort shot met 'de mol' (afbeelding van een joker) en daarna direct Taeke. Dus zou dat een hint kunnen zijn dat Taeke de mol is? Zou wel beetje te obvious zijn natuurlijk, maar is zoiets ook niet in een van de vorige seizoenen een hint geweest?

oh op die fiets... ik vraag me af of de leader er wat mee te maken heeft. je ziet ook annemieke en daarna een aalscholver (scholaart is oud nederlands daarvoor). oftewel de leader wijst alle kanten op
"niets is wat het lijkt"

Offline Molinda

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 15-02-2016, 23:10:00 »
Art zei toch dat Taeke en Rop evenveel fouten hadden?
Zouden ze hier over liegen? Of maakt de mol de test gewoon heel slecht?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 15-02-2016, 23:21:21 »
Art zei toch dat Taeke en Rop evenveel fouten hadden?
Zouden ze hier over liegen? Of maakt de mol de test gewoon heel slecht?

De mol zijn test wordt helemaal niet meegerekend. En Art zei niet dat het tussen Taeke en Rop ging...
Hij zei dat 2 kandidaten evenveel fouten hadden en dat het daarom dus ging om de tijd..

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 16-02-2016, 00:04:49 »
Wat ik hier eigenlijk een beetje vreemd vind is dat er zo weinig aandacht wordt gegeven aan Taeke. Hij is er nog wel steeds bij. Ik zou het ook niet gek vinden als hij in de finale komt.
Hij is een teamspeler en lang niet dom. Zijn acties worden niet uitgeplozen terwijl er toch  genoeg momenten zijn waarbij je vraagtekens kunt zetten.
Denk aan het fietsen langs de enveloppen. Zou hij er niet een paar kunnen hebben verdonkeremaand? Bij restaurant Mollino loopt hij op een gegeven moment gewoon weg ipv te helpen. Bij het klooster blijft hij buiten staan, waarom eigenlijk? had hij die info niet nodig? Hij heeft nog jokers die hij, voor zover wij kunnen zien, niet heeft ingezet. Wist hij dat de zwarte vrijstelling op tafel zou komen en gokt hij op de volgende aflevering? Of is hij toch de MOL en heeft hij de jokers helemaal niet nodig? Bij het kwartetten zorgt hij onnodig voor mingeld, enz.
Ga nog eens kritisch terugkijken. Jullie ook?

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 16-02-2016, 08:52:58 »

Ik ben het met je eens dat Taeke ECHT heel weinig in de 'picture' is geweest.
En hij blijft toch mijn (wens)mol  ::jaja::

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #148 Gepost op: 16-02-2016, 11:04:56 »
Wat ik hier eigenlijk een beetje vreemd vind is dat er zo weinig aandacht wordt gegeven aan Taeke. Hij is er nog wel steeds bij. Ik zou het ook niet gek vinden als hij in de finale komt.
Hij is een teamspeler en lang niet dom. Zijn acties worden niet uitgeplozen terwijl er toch  genoeg momenten zijn waarbij je vraagtekens kunt zetten.
Denk aan het fietsen langs de enveloppen. Zou hij er niet een paar kunnen hebben verdonkeremaand? Bij restaurant Mollino loopt hij op een gegeven moment gewoon weg ipv te helpen. Bij het klooster blijft hij buiten staan, waarom eigenlijk? had hij die info niet nodig? Hij heeft nog jokers die hij, voor zover wij kunnen zien, niet heeft ingezet. Wist hij dat de zwarte vrijstelling op tafel zou komen en gokt hij op de volgende aflevering? Of is hij toch de MOL en heeft hij de jokers helemaal niet nodig? Bij het kwartetten zorgt hij onnodig voor mingeld, enz.
Ga nog eens kritisch terugkijken. Jullie ook?

Naja als je kijkt naar het aantal pagina's dat Klaas heeft en de rest.. Ik vind het ook enorm jammer.. Ik heb Taeke verdacht, maar na deze aflevering toch definitief weggestreept doordat hij een blok neerzette bij de -500. Tim had nog een -500 blokje en had hem neer kunnen zetten, dus nog meer geld uit de pot. Als Mol had je tijdens die opdracht twee dingen kunnen doen, zoveel mogelijk mingeld als derde blokje neerzetten (eventueel ook pakken)en bijhouden hoeveel blokjes er nog over zijn. Maar zo denk ik erover na..
Toch vind ik het jammer, ondanks "Klaas de Mol is", wordt er niet meer grondig besproken wat de andere potentiële Mollen doen, maar niks aan te doen..
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #149 Gepost op: 16-02-2016, 12:57:21 »
Ik heb Taeke verdacht, maar na deze aflevering toch definitief weggestreept doordat hij een blok neerzette bij de -500. Tim had nog een -500 blokje en had hem neer kunnen zetten, dus nog meer geld uit de pot.

Volgens mij pakte hij toch wel die -500?

Ik ben het met je eens dat Taeke ECHT heel weinig in de 'picture' is geweest.
En hij blijft toch mijn (wens)mol  ::jaja::

En eens: heb hier precies hetzelfde! Elke kandidaat wordt redelijk in de picture gezet met verdachte dingen, maar Taeke wordt redelijk buiten beschouwing gelaten. En ook hij is mijn (wens)mol.  ::jaja::

Meer L

Offline thomasNL

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 16-02-2016, 13:20:15 »
Ik heb echt precies hetzelfde, Ik verdacht taeke al vanaf aflevering 2 maar t is nu toch wel duidelijk dat klaas de mol is door de kloosterhint en het molgeld. Taeke was echt een geniale mol geweest en stiekem hoop ik nog dat hij het is.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 16-02-2016, 13:27:05 »
Heb nog eens teruggekeken en alleen op Taeke gelet.
Hieronder slechts theorie;
Afl. 1 Topito trekken in het zand. Taeke trekt dat ding uit de 1500.- en zegt mensen zijn belangrijker dan geld.Sleutelpositie.
Afl. 2 Zorgt voor verwarring met de zoutkarren.Blijft bij de kloosteropdracht buiten staan. Als MOL hoef je niet naar binnen. Geeft joker aan zijn maatje Tim. Een MOL heeft geen jokers nodig. Bij de opdracht met de trappen is Taeke vrijwel onzichtbaar.
Afl 3 Hier zorgt Taeke voor geld in de pot. Samen met Annemieke 500.- (Annemieke houdt hem goed in de gaten) bij geld aan de paal en 1000.- bij de lasergame (Is hij aan zijn stand verplicht en maakt hem onverdacht). Maar bij geld uit de pot halen zie je hem een 4 en dan een 1 schrijven, dan een beweging voor het volgende cijfer, maar dat zien wij niet meer. Zou best 4150.- geweest kunnen zijn. Want als je de MOL bent schrijf je het hoogste bedrag op?
Afl. 4 Bij het kanovaren ziet Taeke zogenaamd de duiker, vlak voor hem, niet. Bij de bakjesopdracht pakt Taeke één joker, je ziet hem weinig in beeld.
Bij het klimmen maakt Taeke het eerste slot open. Maar stuurt de vraag over de 9ens naar het verkeerde antwoord. Hij laat vooral de anderen aan het woord en gaat daar mee mee.
Afl. 5 Taeke legt uit wat de beste tactiek is en fietst als eerste naar Art.Sleutelpositie. Is uit het zicht van de groep en kan best enveloppen hebben meegenomen. Hij zou de groep vertellen waar de enveloppen hangen maar zegt dat hij dat, bij nader inzien, niet kon omdat hij zo snel mogelijk bij Art wilde zijn. Als hij antwoorden moet doorgeven naar Art doet hij geen poging zelf antwoord te geven als de groep het niet weet.
Bij de volgende opdracht, in de bootjes de bordjes op te vissen, is er weinig te mollen. Immers Tim houdt hem in de gaten.
Bij de opdracht op de brug is Taeke heel duidelijk bezig de boel in de war te sturen. Verandert woorden enz.Sleutelpositie.
Afl. 6 Decorbouwen; Taeke pakt 1 joker en is passief. Laat anderen klungelen. In de opdracht in de gondel heeft Taeke de telefoon en weet ineens niet meer hoe die werkt.Sleutelpositie. Klaas moet het hem uitleggen en Taeke is erg bezig tijd te rekken. Zegt woorden onverstaanbaar of onduidelijk. Het spellen lijkt nergens op. Rop pakt hem de telefoon af. In de opdracht, op zoek naar jezelf, weet Taeke opeens niet hoe hij moet schakelen. Sleutelpositie. Tijdrekken. Taeke vindt Taeke, op het T shirt van de pop staat een plaatje. Krijg dat niet duidelijk, misschien ook niet belangrijk.
Taeke geeft verkeerde aanwijzingen voor de groepsfoto. Sleutelpositie.
Afl.7 Taeke zou op zoek gaan naar de koffers om aanwijzingen aan de groep te geven. Doet dat met koffer voor Rop en vindt nog een koffer op de begane grond. Maar kloppen die aanwijzingen wel? Neemt wel veel tijd. Mogelijk sleutelpositie.
In restaurant Molino verdwijnt waarschijnlijk veel geld. We zien het niet in beeld maar het het ligt voor de hand dat Taeke de drankjes heeft afgerekend en dus in de gelegenheid was geld te laten verdwijnen. Sleutelpositie. Neemt ook de fiets van Klaas mee, waarom eigenlijk? en laat Klaas lopen met de frites. Is weer weinig in beeld.

Al met al zien we Taeke vaak in een sleutelpositie en heel veel niet in beeld. Hij brengt geld in de pot maar heeft gelegenheid het er weer uit te halen. Soms openlijk, soms subtiel aan het mollen. In tijdrekken is hij een meester!
Een knuffelbeer, een sympathieke vent, hulpvaardig, gul, sportief, harde werker, een teamspeler.
Wie verdenkt er nou Taeke? Zou een ideale MOL kunnen zijn.
Het lijkt er op dat de regie steeds meer de aandacht naar Klaas toe trekt.Zou het kunnen dat men hierdoor Taeke in een rookgordijn hullen?
Er valt misschien veel op af te dingen, zie graag jullie reacties!

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #152 Gepost op: 16-02-2016, 14:01:19 »
Volgens mij pakte hij toch wel die -500?

Ja, maar aan het eind. Hij pakte als allerlaatst de -250 nadat hij de -500 had gepakt. Hij had voordat hij de -250 neerlegde had hij een blok en die zette hij voor de -500. Als Mol zou je de blokjes kunnen tellen en weten dat iemand anders nog een blokje heeft van de -500 en dat was Tim.

@Gadoesja leuke opmerkingen, ook zeker verdachte dingen! Vond het ook zeker verdacht in aflevering 1 en 2 en soms twijfel ik nog wel een beetje! Eens iets anders dan Klaas.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 14:10:36 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #153 Gepost op: 16-02-2016, 14:40:55 »
Taeke blijkt sinds de opnames van Wie is de Mol een relatie te hebben met Airen:
http://www.nu.nl/achterklap/4215552/mol-deelnemers-airen-mylene-en-taeke-taekema-hebben-relatie.html

Zou wat zijn als Taeke toch de Mol is, want dan heeft kandidate Airen het bed gedeeld met de Mol!   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 16-02-2016, 14:50:49 »
Heb nog eens teruggekeken en alleen op Taeke gelet.

Hoewel ik het heel verfrissend vind om nu eens een lijstje over iemand anders te lezen dan Klaas, ben ik toch niet overtuigd van Taeke als mol. Ik zal per aflevering mijn punten noemen.

Aflevering 1: Ja, Taeke trekt met vereende krachten die topito uit het geldvak, maar realiseer je wel dat hij naar het vrijstellingsvak van zichzelf aan het trekken is. Iedereen wil een vrijstelling, dus dat Taeke hier erg zijn best voor doet vind ik niet echt verdacht.
Aflevering 2: Niets op aan te merken.
Aflevering 3: Taeke doet de laseropdracht veel te goed voor een mol. Waarom zou de mol zo zijn best doen, finishen en ook nog een verdubbelaar pakken? Daar geloof ik niet zo in. Met de rest ben ik het overigens wel eens.
Aflevering 4: Andere kandidaten zagen ook de duiker niet, dus dat vind ik niet zo verwonderlijk.
Aflevering 5: Hier gedraagt Taeke zich wel opvallend. Hij geeft geen enkele aanwijzing aan de rest van de kandidaten, gokt geen enkel antwoord (maar misschien mocht dat niet?), maar als mol geeft hij hier juist zijn rol uit handen als ik eerlijk ben. Als mol wil je niet aan de kant staan, maar je juist binnen de groep bemoeien met alles. Dat hij eventueel enveloppen zou hebben meegenomen is speculatie, maar (als hij de mol is) goed mogelijk. Zijn rol binnen de dicteeopdracht, tja ik zou ook gek worden van de uitleg van Cécile (met al die gebaren enzo). Cécile legde alles zo onsamenhangend en slordig uit, dat het mij niet verbaast dat Taeke de mist ingaat. Maar ergens heb ik gelezen dat de meeste fouten bij Cécile zaten en niet per sé bij Taeke?
Aflevering 6: In de gondelopdracht klungelt Taeke met de telefoon, klopt, maar het harde ingrijpen van Klaas heeft volgens mij een andere reden. Klaas leidt Taeke enorm af van de opdracht (het woorden opzoeken en vertalen), terwijl Rop op dat moment heel goed bezig is en Taeke uit zijn hoofd een aantal vertalingen geeft.
Aflevering 7: Taeke is eigenlijk de meest succesvolle verkenner van deze groep. Hij geeft duidelijke aanwijzingen, vindt naast de koffer van Rop ook die van Tim en het duurt lang voordat hij gepakt wordt. Of de aanwijzingen kloppen kan ik niet inschatten, maar ze leken redelijk correct te zijn. Of er geld verdwijnt in restaurant Molino? Ook dat is speculatie. Ik geloof het eerlijk gezegd niet zo. De kandidaten verdubbelden overal grofweg de prijzen maar gingen er niet heel ver boven. En als eindresultaat is het beginbedrag ook ongeveer verdubbeld (veel fooi zullen ze niet gehad hebben met deze beroerde service en het slechte eten).

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 16-02-2016, 18:08:25 »
Dank voor de reactie Jolmolletje!
Wat aflevering 1 betreft, het slepen met de Topito; Er was geen tijd genoeg meer om zichzelf veilig te stellen, dat kon hij weten.
Aflevering 3; Taeke kan best zo zijn best gedaan hebben om zand in de ogen te strooien en mogelijk zelfs omdat hij die opdracht gewoon leuk vond om te doen. Als hij de MOL zou zijn kan hij best gedacht hebben "ik haal het geld wel weer uit de pot".
Aflevering 4; Zie hierboven de foto op blz 7.
Aflevering 5; Zie niet dat hij hier de rol van MOL uit handen geeft. Ligt er aan hoe je het bekijkt. Hij haalt zelf, in ieder geval, geen geld binnen en zorgt er voor dat de groep weinig of geen informatie heeft. Mogelijk heeft Taeke enveloppen weggehaald, het is speculatie, maar geen ander is lang genoeg uit zicht van de groep geweest om dat te doen. (Denk aan vorig jaar aan Margriet in de theeplantage.)
Op de brug verdraait hij echt zelf woorden, kijk maar terug.
Aflevering 6; Bij het terugkijken zag ik dat Klaas hem lang zijn gang liet gaan en het is toch Rop die ingrijpt.
Aflevering 7; Zie Topic aflevering 7 opdracht restaurant Molino. Het is wel zo goed als zeker dat er veel geld is verdwenen.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #156 Gepost op: 16-02-2016, 18:09:00 »
Aflevering 3: Taeke doet de laseropdracht veel te goed voor een mol. Waarom zou de mol zo zijn best doen, finishen en ook nog een verdubbelaar pakken? Daar geloof ik niet zo in. Met de rest ben ik het overigens wel eens.

Dat vind ik dan wel grappig want Klaas doet zijn best, finished en pakt ook nog eens een verdubbelaar  ::rofl::

Aflevering 7: Taeke is eigenlijk de meest succesvolle verkenner van deze groep. Hij geeft duidelijke aanwijzingen, vindt naast de koffer van Rop ook die van Tim en het duurt lang voordat hij gepakt wordt. Of de aanwijzingen kloppen kan ik niet inschatten, maar ze leken redelijk correct te zijn. Of er geld verdwijnt in restaurant Molino? Ook dat is speculatie. Ik geloof het eerlijk gezegd niet zo. De kandidaten verdubbelden overal grofweg de prijzen maar gingen er niet heel ver boven. En als eindresultaat is het beginbedrag ook ongeveer verdubbeld (veel fooi zullen ze niet gehad hebben met deze beroerde service en het slechte eten).
Ik zag dat Tim Taeke hier juist verdacht vond, met zo'n belabberde kaart uitgetekend waardoor ze meer tijd kwijt waren met het zoeken naar de restaurants.

Al met al verfrissend om toch door te blijven speuren tegen beter weten in. En wat een mooi overzicht!!
Meer L

Offline marvin

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #157 Gepost op: 16-02-2016, 18:18:16 »
Dat vind ik dan wel grappig want Klaas doet zijn best, finished en pakt ook nog eens een verdubbelaar  ::rofl::

Dat Klaas finished is dom van hem ja, maar zijn bedrag was ook wel heel laag.
Die verdubbelaar pakken is slim, want zo kan een hoger bedrag niet meer verdubbeld worden.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #158 Gepost op: 16-02-2016, 18:33:29 »
Dat Klaas finished is dom van hem ja, maar zijn bedrag was ook wel heel laag.
Die verdubbelaar pakken is slim, want zo kan een hoger bedrag niet meer verdubbeld worden.
Een hoger bedrag was er niet. Ja, die van Taeke, maar verder was er niemand die een hoger bedrag had dan Klaas.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #159 Gepost op: 16-02-2016, 18:39:29 »
Ik vind het juist heel slim en ''des mols'' om een heel laag bedrag te pakken en te verdubbelen.

Zo win je het vertrouwen van de anderen, maar niets is minder waar.