vervolg post hierboven
Marjolein - Is dit de nieuwe Nadja Hüpscher? Ik zou het niet erg vinden, velen hier vonden haar irritant, ik helemaal niet :-) Deed natuurlijk niets bij dat topitotrekken, behalve mogelijk verwarring zaaien. Zij staat bij mij in de middenmoot van Molverdachten, nog niet superverdacht, maar wel iemand om in de gaten te houden.
Remy - Er zijn al een paar mooie aanwijzingen naar Remy gevonden. Klaas die op zoek moet naar een muzikant en toch niet, en door Art wijs gemaakt wordt? Remy die we zijn enveloppe in de metro niet zien openmaken, omdat de best voorbereide Mol ooit natuurlijk zijn opdracht allang wist? In de metro doet hij goed zijn best maar hij haalt de opdracht niet, wat dus niet erg Mols lijkt. Bij de trekopdracht sterke man Taeke achter het geld plaatsen zou dan wel weer een slimme actie zijn geweest, maar anderzijds lijkt hij niet veel invloed te hebben op wie hij kan plaatsen omdat hij pas als vierde aan de beurt komt. Ik vind de hint echt heel sterk, eigenlijk bijna te sterk, omdat in het verleden al eens gebleken is dat zulke vrij duidelijke hints vaak toch wat betekenden. Maar kwa Molgedrag ben ik na aflevering 1 nog niet overtuigd. Remy staat dus hoog op mijn lijstje, maar nog niet bovenaan.
Rop - Doet mij om onverklaarbare (?) redenen erg denken aan Mol Jon. Het lijkt mij dat zijn natuurlijk gedrag voor veel mensen al verdacht is. Hij is fanatiek bezig in de metro en haalt de opdracht, wat mols kan zijn. Ook in de topitotrekopdracht lijkt hij - volgens Ellie - niet bijzonder zijn best te doen. Net als Marjolein is hij voor mij iemand die nog wel op het lijstje staat, maar niet bovenaan
Taeke - Wie kent niet de 'Mol is held'-theorie? Taeke, die we ook zijn enveloppe niet zien voorlezen heeft een vrij vage opdracht in de Metro (of iemand een 'mooie meisje' is, is in tegenstelling tot wat de anderen moeten vinden niet objectief vast te stellen). Op deze manier is het vrij makkelijk de opdracht als dit nodig zou zijn wel danwel niet te laten slagen. Of het trouwens echt op zijn briefje staat krijgen we volgens mij nergens te zien? Zou hij, als Klaas had gezegd dat het zou lukken, misschien ineens een andere opdracht hebben gehad? Hoe dan ook, Taeke doet fanatiek zijn best, wint vertrouwen, en helpt hiermee mede eraan mee dat de opdracht niets oplevert. Vervolgens wil hij zijn geld niet afgeven, evenmin als Tim, echter bij Tim wordt er veel meer nadruk op gelegd. De Mol kan er (zie Ellie) belang bij hebben dat niet al het geld bij één persoon terecht komt. Bij het trekken is sterke Taeke opnieuw de held, maar ook duidelijk één van de mensen die er verantwoordelijk voor is dat de topito uit het geldvak wordt getrokken. Ook meldt hij dat geld niet gelukkig maakt en maakt daar wellicht ons en de kandidaten 'wijs' over dat hij de Mol kan zijn? Tenslotte las ik in het topic over 'achter je rug' nog een interessante theorie die op Taeke kan slaan. Ik zit alvast voorzichtig in een tunneltje (maar nog wel met zicht op buiten).
Tim - Haalt zijn metro-opdracht vrij gemakkelijk (enigszins begrijpelijk: ik denk dat minstens één op de vijf à zes vrouwen in de Dominicaanse Republiek Maria heet) en helpt ook anderen mee, wat gezien de afloop van de opdracht een beetje verdacht is. Maar het kan even goed als fanatiek worden uigelegd, en ik denk eerder dat dat het is. Vind hem tot nog toe er niet uitspringen als mogelijke Mol.
Mol top 10 na aflevering 1:
1. Taeke
2. Remy
3. Airen
4. Marjolein
5. Rop
6. Cécile
7. Klaas
8. Ellie
9. Tim
10. Annemieke
NB - sorry moderators dat ik dit in twee berichten achter elkaar doe, maar het bericht aan één stuk werd niet geaccepteerd. Ik hoop dat ik toch mijn wekelijkse betoog mag posten , al dan niet in twee delen.
(Edits voor typo's)