Mijn theorie (waar ik zelf nog niet helemaal in geloof):
Dit seizoen staat in het teken van UITSPRAKEN van OUD-KANDIDATEN.
Leader:
-"Trust Nobody", dateert uit de leader van seizoen 11, is terug in de nieuwe leader -> Horace Cohen (S11)
Aflevering 1:
-Airen zegt in de metro "koekie" -> Viktor Brand (S15)
-Art zegt bij de uitleg van opdracht 2 "Dit spel verandert niet voor je ogen, maar achter je rug." - Susan Visser (S14)
-Airen zegt na de executie "het is nog Russisch Roulette" -> Jennifer Hoffman (S14)
Aflevering 2 lijkt helemaal aan te sluiten op deze theorie (de opdracht in het klooster):
-Margriet zegt (bij het witte masker) "do you remember my face?" -> Margriet van der Linden (S15)
-Susan zegt (bij het witte masker) "Het spel verandert niet voor je ogen. Het spel verandert achter je rug." - Susan Visser (S14)
-En zo zullen andere oud-mollen ook wel uitspraken maken die bekend zijn van hunzelf in hun eigen seizoenen.
Staat dit seizoen in het teken met als hints uitspraken van oud-kandidaten? Als Airen de volgende aflevering weer een uitspraak van een oud-kandidaat maakt, ben ik toch bang dat ik naar deze theorie overstap. Art zegt een zin die er dik op ligt uit Susans seizoen, en de opdracht in het klooster legt (bijna) alle puzzelstukjes voor mij in elkaar.
Trouwens, ik probeer uit die laatste zin van Airen deze aflevering ("Het is nu weer Russisch roulette...") ook een oud-molkandidaat te halen, maar ik kan niet ver komen.
Of ben ik nu door aan het slaan?