En Ellie die het portofoonverkeer gaat uitleggen
Tijdens de opdracht, als helemaal niemand daar tijd voor heeft. Dat komt op mij dan toch wel een beetje autistisch over. Oog voor dat ene ding en dat moet nu gefikst worden, en ondertussen tikt de tijd lekker verder. [Voordat iemand hapt: ik ben zelf autistisch, en ik bedoel het woord puur beschrijvend, en niet oordelend.]
Ik snap het wel hoor. Maar dat gaat in deze hectiek niet werken, Ellie.
Het spel met de vorken bij het eten is natuurlijk een veel beter moment, eens kijken of ze daar in een volgende opdracht nog wat aan gaan hebben. Want: als er nóg een porto-opdracht komt, en het gaat meer volgens protocol en die opdracht lukt, dan kun je Ellie volgens mij doorstrepen. Nu in principe nog niet, ook al geloof ik gewoon niet dat productie haar als mol kiest en ook niet dat zij het zou willen zijn.
Hoe dan ook, volgens mij is het meest effectief om te mollen om de karren op een verkeerd spoor te zetten, verkeerd te rangeren. Iedereen die met de karren op de rails bezig is, is voor mij verdacht. Taeke dus, en volgens mij is Tim ook bezig en Cecile dacht ik ook met nog een van de dames.
Klaas die het zout in de zee ziet, is onverdacht kandidaat. Weer een bevestiging dat hij het niet is.
Kandidaten die staan te lanterfanten zijn het voor mij niet. Marjolein is voor mij zeker niet de mol.
Dus heb ik er inmiddels drie afgestreept: Klaas, Ellie, Marjolijn zijn het alledrie niet.