Ik vond dit een leuke opdracht om nader uit te werken, omdat je met deze opdracht in ieder geval een paar mensen kunt afschrijven als potentiële mol, want teveel kandidaat:
Annemieke: Eigenlijk de hele tijd alleen maar bezig geweest met het keukenzout
Marjolein: Eigenlijk de hele tijd alleen maar bezig geweest met het zeezout
Cecille: nadat haar duidelijk was dat er keukenzout gevonden was door Annemieke en verder weinig mensen haar gingen helpen is ze de rest van de opdracht eigenlijk alleen maar bezig geweest met het keukenzout
Ellie: observeert eerst heel erg veel, terwijl ze niet meewerkt aan het gezamenlijke doel. Geeft goed bedoeld een college etherdiscipline, helpt op het stuk ver weg
Kandidaten met verdachte actie:
Klaas: zet de portofoon zachter/uit/op een ander kanaal; gaat met een strooizoutkar mineraalzout ophalen, terwijl met 3 rangeerbewegingen er ook een mineraalzoutkar beschikbaar was; schept zeezout niet uit het water maar van een berg in een kruiwagen, terwijl er naast hem rails op de grond ligt en er karretjes op die rails staan.
Remy: sluit drie karren, waaronder de enige mineraalzoutkar die ik gezien heb, op door het spoor linksaf richting de keukenzoutberg een keukenzoutkar voor die andere te zetten; terwijl hij daarvoor WEL inziet dat je door het wisselen de volgorde van de karren kunt beïnvloeden en dat het tweede spoor richting beginpunt/Art gebruikt kan worden als 'opslagspoor'.
Tim en Rop: Weten dat er strooizout iets verderop klaar ligt, er komt een strooizoutkar aan, maar gooien dan toch mineraalzout in, terwijl er net zo snel goed zout in gedaan had kunnen worden terwijl er ondertussen nog een andere kar de goeie kant op kwam.
Nou ja, zo puzzel ik elk jaar tot aflevering 4, en dan heb ik vaak de Mol wel te pakken.