Aangezien DeDominee al mooie analyses maakte van opdracht 1 en 3 heb ik deze week toch vooral gekeken naar opdracht 2. Hierbij dus mijn afsluitende kijk op de opdracht.
Vanaf het platform waar de dansers zijn tot boven zijn er 19 treden onderverdeeld in een trap van 4 treden onderaan en dan 3 trappen met telkens 5 treden (zoals te zien op de luchtshots, voorbeeld: 18:24)
Daarvan worden enkel de bovenste 14 treden (van onder naar boven onderverdeeld in groepen van 4,5 en 5 treden respectievelijk) bezet door de lokale bevolking.
Nadat Art de opdracht heeft uitgelegd oppert Klaas meteen om per blok de mensen te gaan onthouden, maar niemand lijkt aandacht te besteden aan zijn suggestie. Uiteindelijk, wanneer Rop met hetzelfde idee komt, is iedereen akkoord om blokken van mensen te onthouden.
Tim, Airen en Cécile nemen (in die volgorde van links naar rechts) de bovenste 5 treden voor hun rekening. Annemieke, Remy en Ellie nemen (weer van links naar rechts) de middelste 5 treden voor hun rekening. Klaas, Taeke en Rop nemen de onderste 4 (!) treden voor hun rekening. Marjolein krijgt de opdracht om het totale overzicht te houden.
Terwijl Rop zijn mensen terug aan het plaatsen is, zet hij zijn mensen op die onderste trap die bestaat uit 4 treden. Hij vraagt aan Ellie of er 3 trappen gebruikt werden en daarop verplaatst hij zijn mensen een trap hoger zodat hij juist komt te zitten (en dus niet zoals ik hier ergens las in Ellie haar vak terecht komt).
Uitslag: Wat we zeker weten uit de opdracht zelf, is dat er 7 treden goed waren en dus ook 7 treden fout. De bovenste 2 treden zijn goed, de 3e is fout. De 7e trede (de 2e van de middelste groep) is fout en trede 13 en 14 zijn goed.
Er zijn ook 3 andere treden afgekeurd
Mijn analyse: Afgaande op de beelden (die voornamelijk vanaf onder werden genomen) meen ik toch te zien dat zowel Klaas, als Taeke als Rop hun vak volledig goed hebben. Dat zijn dus 4 goede treden.
Na het afkeuren van traptrede 3 zien we Art staan bij de mensen van Remy. Hij keurt 2 rijen af en vervolgens horen we hem ook nog traptrede 7 afkeuren. Telkens doet hij dit terwijl hij kijkt naar de mensen van Remy. Dat zijn dus minstens 3 foute treden.
Remy zegt dan in een biecht dat het mis ging bij 1 van de bovenste 3 mensen en 2 van de middelste 3 mensen. Net als vele anderen hier interpreteerde ik dat eerst als treden, maar het kan niet anders dan gaan om mensen.
Ellie voegt in haar biecht er aan toe dat ze 'er de P in heeft' dat haar 'vak, het middelste vak' de mist in ging. Aangezien zij aan de rechterkant mensen moest zetten, gaat dit niet over haar blok mensen, maar over de volledige trap met Remy en Annemieke bij.
Ik besluit dus uit die 2 biechten dat er bovenin iemand heeft zitten klooien en in het midden 2 mensen fout bezig waren.
Mijn eindbalans:
Klaas, Taeke, Rop (en ook een beetje Marjolein) zorgen voor 4 goede treden en dus 400 euro.
Bij Annemieke, Remy en Ellie gaan 2 van de 3 de mist in (waarbij Remy zeker meerdere fouten maakte) en zijn er 4 of 5 foute treden en dus 0 of 100 euro.
Bij Tim, Airen en Cécile maakt 1 iemand fouten en zijn er 2 of 3 foute treden en dus 200 of 300 euro.
Het hoeft eigenlijk niet gezegd te worden, maar als je verbeteringen of toevoegingen hebt, mag je die altijd geven.