Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - klauteren, raadsels en sleutels  (gelezen 63107 keer)

Offline Luc

• Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - klauteren, raadsels en sleutels
« Reactie #80 Gepost op: 24-01-2016, 11:26:53 »
Klaas had de kist nooit kunnen openen, het antwoord was fout.

Offline MagMi

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 24-01-2016, 11:36:17 »
Maar wat nou als het setje sleutels van een fout antwoord de sleutel van de kist zelf bevat.
Klaas had inderdaad een fout setje mee en kwam bovenaan. Dan had hij alle mogelijkheid om geld uit de kist te halen. ::trots::

O en na jaren alles mee hebben gelezen toch maar besloten mee te speculeren. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 11:53:06 door MagMi »

Offline m0ll0m

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #82 Gepost op: 24-01-2016, 13:04:26 »
Deze mol is "het best voorbereid"... Dan heeft de mol toch gewoon een kopie-sleutel van de kist bij zich? Daar zou ik echt niet van opkijken. En het zou heel goed verklaren waarom er zo weinig in de kist zat. Kortom: ik vind het best plausibel en daarmee zitten Cecile en Annemieke minder in de verdachtenbank.

EDIT: nu ik er over nadenk - het is toch niet toevallig zo dat we een sleutel zien liggen bij de toelichting van Ard aan de Mol in afl. 1 he... ;-)

m0ll0m

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 24-01-2016, 13:27:24 »
Watvoor gebaar maakt Klaas om aan te geven dat hij de volgende vraag wil?

Overigens misschien wel de gemakkelijkste vraag van allemaal. Kwestie van tellen. Zou hij hebben gerekend op een goed antwoord?

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 24-01-2016, 14:54:45 »
Dat zou dan sinds dit jaar zijn. Heeft iemand dat in een van de uitzendingen kunnen zien?

Lieten ze uitgebreid in Moltalk zien (rond 14:00-14:20)  ::vergroot::

Van enkelvoudige opdruk:

Naar dubbelvoudige opdruk:

« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 15:09:23 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #85 Gepost op: 24-01-2016, 15:15:25 »
Lieten ze uitgebreid in Moltalk zien (rond 14:00-14:20)  ::vergroot::

Bedankt. Had  maar met een half oor naar MolTalk geluisterd.

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 24-01-2016, 15:22:49 »
Bedankt. Had  maar met een half oor naar MolTalk geluisterd.

Snap ik wel. Het is nu maar 20/25min, ruim de helft van eerder. Veel meer gestuurd en oppervlakkiger. Lang niet zo leuk als eerder.

En hoe komen mensen erbij dat je het slot niet open kan krijgen? Twee sloten hielden de kist op zijn plek, een apart slot hield de klep van de kist dicht. Klaas kan prima met een foutief sleutelsetje niet de sloten die de kist op de plek hielden niet openen, maar wel het aparte slot om geld te verduisteren. Die kabels weerhouden zo'n actie er niet van zelfs al blijft de kist op zijn plek.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #87 Gepost op: 24-01-2016, 15:25:57 »
Snap ik wel. Het is nu maar 20/25min, ruim de helft van eerder. Veel meer gestuurd en oppervlakkiger. Lang niet zo leuk als eerder.

En hoe komen mensen erbij dat je het slot niet open kan krijgen? Twee sloten hielden de kist op zijn plek, een apart slot hield de klep van de kist dicht. Klaas kan prima met een foutief sleutelsetje niet de sloten die de kist op de plek hielden niet openen, maar wel het aparte slot om geld te verduisteren. Die kabels weerhouden zo'n actie er niet van zelfs al blijft de kist op zijn plek.

Omdat de sleutel van de kist zelf beneden in een palmboom hing.

Verder zou ik dit soort acties écht niet op prijs stellen. De mol hoeft er niks voor te doen en de kandidaten kunnen op geen enkele wijze zien of verhinderen. Het is gewoon vals spelen (en dus niet mollen).

Offline molloot2000

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 24-01-2016, 15:29:17 »

Verder zou ik dit soort acties écht niet op prijs stellen. De mol hoeft er niks voor te doen en de kandidaten kunnen op geen enkele wijze zien of verhinderen. Het is gewoon vals spelen (en dus niet mollen).

Dit kan net zo'n actie zijn als van Margriet vd Linden vorig jaar. Zij gooide toen het geld dat de kandidaten moesten zoeken in een trein, door een raam naar buiten.

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 24-01-2016, 15:33:14 »

Ja, dus? Het is wie is de mol, de mol is de pion van de productie. Natuurlijk krijgt die een dubbele sleutel mee, is immers de best voorbereide mol ooit aldus Art in zijn briefing  ::) Das oneerlijk, maar het hele format is de facto oneerlijk. De mol heeft voordeel uit voorkennis, dat ie geholpen wordt last minute door de crew ter plaatse. Kandidaten die ver willen komen maken zichzelf verdacht door te mollen. Zeker als kandidaten jokers/vrijstellingen kunnen krijgen ipv geld.

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 24-01-2016, 15:50:14 »
Dit kan net zo'n actie zijn als van Margriet vd Linden vorig jaar. Zij gooide toen het geld dat de kandidaten moesten zoeken in een trein, door een raam naar buiten.

Ja ok, maar dat is dan HAAR actie. Hierbij zou een sleutel worden weggegeven aan de mol, die hoeft niks geks te doen want niemand kan het toch zien. (Anders dan bij Margriet die wel voorzichtig te werk moest gaan) dit vind ik dan geen mol actie eigenlijk.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 24-01-2016, 18:05:46 »
Ja ok, maar dat is dan HAAR actie. Hierbij zou een sleutel worden weggegeven aan de mol, die hoeft niks geks te doen want niemand kan het toch zien. (Anders dan bij Margriet die wel voorzichtig te werk moest gaan) dit vind ik dan geen mol actie eigenlijk.

Precies  ::jaja::

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 24-01-2016, 18:19:10 »
Het is voor mij moeilijk te geloven dat de MOL de kist boven heeft open KUNNEN maken.
Afgezien van wel of niet een extra sleutel, het zou m.i. gezien kunnen worden van beneden af.
Te risicovol voor de MOL. En waarom ook, er zullen genoeg mogelijkheden komen om geld uit de pot te spelen.

Heb genoten van deze aflevering.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #93 Gepost op: 24-01-2016, 18:32:22 »

Waarom zit Tim dan wel aan het voorste hangslot?
Naast marjolein is dit ( snelle) shot van Tim het enige waarbij dit in beeld komt..

is niet helemaal waar Moedermol. Ook Ellie heeft het voorste slot in haar handen gehad en heeft er aan lopen trekken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 24-01-2016, 18:45:55 »
Ik kan me goed voorstellen dat de mol geld uit het geldkistje heeft gehaald. Dat heeft Jennie (WIDM Junior) toch ook gedaan bij een vergelijkbare opdracht? Ik zou dat wel een coole actie vinden van de mol.

Ik snap de opdracht alleen niet helemaal. De kandidaten lijken ervan uit te gaan dat een goed antwoord automatisch een passende sleutel oplevert, maar is dat ook zo? Ik heb de opdracht begrepen als: als je een goed antwoord geeft heb je kans op een goede sleutel en als je een fout antwoord geeft krijg je een foute sleutel. Dat is heel iets anders!

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 24-01-2016, 18:47:42 »
Ik kan me goed voorstellen dat de mol geld uit het geldkistje heeft gehaald. Dat heeft Jennie (WIDM Junior) toch ook gedaan bij een vergelijkbare opdracht? Ik zou dat wel een coole actie vinden van de mol.

Ik snap de opdracht alleen niet helemaal. De kandidaten lijken ervan uit te gaan dat een goed antwoord automatisch een passende sleutel oplevert, maar is dat ook zo? Ik heb de opdracht begrepen als: als je een goed antwoord geeft heb je kans op een goede sleutel en als je een fout antwoord geeft krijg je een foute sleutel. Dat is heel iets anders!
Ik zou dat absoluut geen coole actie vinden. De mol hoeft er niets voor te doen en de kandidaten kunnen het op geen enkele wijze verhinderen. Is echt te min voor een mol.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 24-01-2016, 18:50:39 »
Ik zou dat absoluut geen coole actie vinden. De mol hoeft er niets voor te doen en de kandidaten kunnen het op geen enkele wijze verhinderen. Is echt te min voor een mol.

+1

Geld dat voor iedereen vrij te pakken is over boord van een cruise schip gooien of uit een trein gooien tot daar aan toe. Maar als je zegt dat de kist op slot is, dan vind ik het een beetje ver gaan dat je er als Mol iets kan uit halen omdat je een speciale set sleutels krijgt.

Dus ik ga er vanuit dat de dalende lijn in beloningen voor een opdracht zich verder zet en dat er inderdaad maar 1500 euro te verdienen was.

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 24-01-2016, 18:52:11 »
Ik snap de ophef over de mogelijkheid dat de Mol de kist open zou hebben gemaakt niet zo. Wat mij betreft is het precies hetzelfde als bij Margriet vorig jaar. Zij wist waar het geld lag (was dus geholpen) en moest risico nemen (of niet) door het geld te pakken en uit het raam te gooien. Zo zou het ook hier kunnen zijn: de mol had een reserve sleutel (was dus geholpen) en moest risico nemen (of niet) door de kist min of meer in het zicht te openen wat op zou kunnen vallen.

Daar komt bij dat er zo de nadruk gelegd wordt op het feit dat de sleutel van de kist beneden ligt, dat ik dat eigenlijk juist een aanwijzing op zich vindt. In het kader van 'niets is wat het lijkt'...

m0ll0m

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 24-01-2016, 18:57:38 »
De kandidaten moeten ook een faire kans hebben om de MOL te beperken in zijn handelen en hem eventueel te ontmaskeren.
Het zou mij te ver gaan om de regie op deze manier als hulpMOL te laten fungeren. (door extra sleutels mee te geven) Blijft te risicovol.
De MOL kan inderdaad correcte antwoorden geven, waarom niet, hij/zij weet immers waar hij met minder risico zijn/haar slag kan slaan.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 24-01-2016, 18:58:22 »
Het zou ook nog kunnen dat er een extra consequentie aan een fout antwoord zat, namelijk dat de mol met een passende sleutel voor het kistje naar boven zou gaan, ipv voor de kettingsloten. Dat zou wel leuke tv opleveren aan het einde, want om die sleutel te bemachtigen moest de mol wel op het moment dat hij aan de beurt was een fout antwoord zien door te drukken. Dan wel echt een molactie als dat is gelukt.
En dat zou ik een stuk minder kwalijk vinden dan de mol zomaar met een sleutel op pad sturen.

Aanvulling: een fout antwoord betekende een foute sleutel blijkbaar. Maar wat fout is voor de kandidaten kan goed zijn voor de mol...
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 19:03:02 door tureluurs »