Geen warm land dit keer. Een Scandinavisch land of misschien weer Canada zou wel leuk zijn.
Dan zullen ze sowieso naar het zuidelijk halfrond moeten. Ze draaien tegenwoordig altijd rond juni, dan begint op het noordelijk halfrond de zomer en op het zuidelijk de winter... dat zou dan dus beter uitkomen.
Ik was na wat brainstormen hier ook op uitgekomen. Voor Azerbaijan heb je in ieder geval een visum nodig, dus dat lijkt uitgesloten gezien de landen waar ze eerder naartoe zijn geweest. Armenië heeft een veel 'veiligheidsrisico's' of zelfs negatief reisadvies. Zou je dus uitkomen op Georgië. Dat land heeft een soepele visumregeling een een groot deel van het land heeft geen bijzondere veiligheidsrisico's. Ook gebieden die je absoluut moet mijden, maar dat kan natuurlijk gewoon.
Georgië dus, of inderdaad Nieuw-Zeeland. Anton Jongstra zei ooit dat ze op Zuid-Afrika na Afrika altijd zullen mijden, maar wie weet denken de nieuwe mensen aan het roer van WIDM daar wel anders over. Dus wie weet een Mol in Kenya?
Armenië kan volgens mij ook best hoor, de combi Georgië/Armenië zie ik wel gebeuren. En Kenia lijkt me ook niet ongeloofwaardig. Leuk feitje: de ITALIAANSE Mol heeft ooit een keer een serie in Kenia gehad, dus het kán!
Estland lijkt me ook wel wat. Behoorlijk onbekend. En dan gecombineerd met Finland.
Of gewoon het trio Estland, Letland, Litouwen!
Ik zou ze wel eens in de hoek van Kyrgizië, Turkmenistan, Tajikistan, Oezbekistan willen zien... of in Mongolië
Hmm... Kirgizië is 60 dagen visumvrij, voor Tajikistan kun je bij aankomst een visum voor 45 dagen krijgen, wat in beide gevallen ruim genoeg tijd is om de serie te filmen. Dat lijken me dan de twee meest waarschijnlijke landen in Centraal-Azië. Kazachstan sluit ik ook niet uit, maar die visumvrije regeling geldt maar voor 15 dagen, wat niet genoeg is om de hele serie op te nemen. Dan zou er dus wellicht nog een tweede land bij moeten.