Het concept wordt nu door Woestijnvis waarschijnlijk gewoon aan een andere (publieke) omroep verkocht.
Da's al lang geleden gebeurd, al nadat ze de Gouden Roos van Montreux hadden gewonnen met De Mol. Ondertussen hebben al zo'n 50 omroepen zich gemeld bij Woestijnvis voor het format van De Mol en hebben er uiteindelijk 12, waaronder dus ook de AVRO, het ook effectief gekocht.
De belangrijkste daarvan was ABC, het grote TV-station uit de VS.
Woestijnvis heeft daar zelfs een stuk van de productie gedaan.
Spijtig genoeg is de reeks in de VS geen megahit geworden omdat ze moest opboksen tegen series als Temptation Island en anderen die toen al een tijd liepen en dus beter bekend waren bij het publiek.
Woestijnvis heeft zelfs een keer een licentie ingetrokken.
De Hongaarse TV wou er een soort van Spel Zonder Grenzen van maken dat zich volledig zou afspelen in een park in Budapest.
Toen Woestijnvis vroeg hoe De Mol dan zou moeten te werk gaan kregen ze als laconiek antwoord : " Als iedereen met een stok loopt en iemand laat zijn stok vallen, dan is dat De Mol "
Tja...