Auteur Topic: Mol in 2004!  (gelezen 86690 keer)

Offline LC

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Mol in 2004!
« Reactie #160 Gepost op: 25-05-2003, 11:00:28 »
Ik kan helaas niet op de mol fan dag zijn maar voor iedereen die wel gaat en nog niet weg is kunnen jullie Angela er op wijzen dat de mol in 2004 er weer moet zijn.

Offline Marmer14

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #161 Gepost op: 25-05-2003, 11:14:00 »
Ook ik wil dat er in 2004 weer een mol komt, want ook reeks 4 was geweldig en de formule is dus helemaal nog niet uitgewerkt! En Elise was een geweldige mol, misschien zelfs nog beter dan George!

Maar toch ben ik bang dat er geen 5e reeks komt, want vorig jaar én dat jaar ervoor kwam een oproep voor nieuwe kandidaten na de ontknopingsuitzending, en dit jaar niet  :'( :'( :'( :'( :'(

En tóch is Toine de mol!!!!

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #162 Gepost op: 25-05-2003, 11:29:28 »
Op de .nl site staat dat het nog niet helemaal zeker is of er een nieuwe WIDM komt als dit wel het geval is komt het zeker op de site te staan

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #163 Gepost op: 25-05-2003, 11:43:26 »
Beste collega-mollenvangers,er moet me toch iets van het hart.
Net als jullie ben ik al jarenlang een trouwe fan van WIDM en ik zou niets liever zien dan dat er zowel in Vlaanderen als in Nederland een nieuwe,hoogstaande reeks komt en ik wil jullie plezier niet bederven,maar ik vrees een beetje dat het WIDM concept een uitgeperste citroen is. Daarmee bedoel ik dat het voor de makers na al die jaren bijna onmogelijk geworden is om nog een kwalitatief hoogstaande reeks te maken.
De kandidaten spelen het spel nu helemaal anders dan in de eerste jaargangen en doen zelf veel meer aan molactie en sabotage, wat maakt dat de echte Mol het heel moeilijk krijgt om zelf nog zijn taak naar behoren te vervullen,waardoor de echte Molacties verwateren en naar de achtergrond verdwijnen.
En dan krijg je zo'n ontgoochelend "Was het dat maar ?"-effect bij vele mensen.Met alle gevolgen van dien voor de kijkcijfers.Ook het vinden van originele én logistiek en financieel haalbare opdrachten wordt steeds moeilijker.Daarnaast heb je ( vooral voor AVRO ) het aspect van de financiële gezondheid van zo'n geldverslindende productie.
De Vlaamse Molseries kostten gemiddeld een slordige 2 à 2,5 miljoen euro,die van AVRO waarschijnlijk nog een flink stuk meer gezien de locaties en het feit dat ze het format hebben aangekocht bij Woestijnvis.Da's een bom geld die je investeert zonder te weten of er voldoende financiële return is, en dus een zeer serieus risico.
De reeks werd in Vlaanderen verkocht aan VRT met een zeer beperkte winst en balanceerde op de rand van het deficit.
Daarom denk ik dat AVRO en Woestijnvis ( en voor WV is de beslissing nog moeilijker geweest omdat ze een veel hoger kijk-en waarderingscijfer haalden dan AVRO)een wijs besluit hebben genomen door de reeks stop te zetten.
Om vervolgens hopelijk het geld en talent dat vrij komt te gebruiken om een nieuw én verrassend concept te bedenken en uit te werken.
En ook dat is een even groot titanenwerk als het WIDM concept realiseren.
Ik heb zelf een bijna volledig uitgewerkt idee voor een vergelijkbaar maar toch helemaal ander TV-programma in een lade liggen en weet perfect hoeveel tijd en energie je daar in steekt om zover te komen. Om dan tot de vaststelling te komen dat je het zonder eigen productiehuis wel kan vergeten. Maar dit terzijde.
Samengevat : WIDM eindigt op een hoogtepunt en in schoonheid.Het is mooi geweest, maar ook aan mooie liedjes komt ooit een eind.
"De Mol is verleden tijd, op naar een nieuwe blockbuster" zou ik dan ook willen besluiten.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik snap natuurlijk ook wel dat er heel veel geld in zo'n productie gaat zitten, maar dan mag er ook wel gezocht worden naar goedkopere alternatieven en daarbij is het zoals Tineke de Nooij laatst zei: 'Je kunt zien dat er heel veel geld is ingestoken, maar dan krijg je er ook wat voor terug.' In een programma als Big Brother gaat er veel meer geld rond en daar krijg je kwalitatief gezien minder voor terug. Natuurlijk zijn de dure kosten een reden om af te zien voor een volgende molserie, maar aan de andere kant zit de AVRO op een publiek net en kan financiele steun krijgen als ze het goed aanpakken.

Daarbij is de formule van de mol nog lang niet uitgemolken. Je kunt het zien als een ontwikkeling die het programma doormaakt. De 'mollenstreken' van kandidaten bevatten een geweldige tactiek die je moet kunnen doorzien. Een kandidaat molt op een andere manier dan de mol zelf. (een goed voorbeeld is Inge van BE 3). Daarbij raken ook de molvangers steeds meer ervaren en moet het moeilijkheidsniveau omhoog. Stel dat de eerste Nederlandse serie in dezelfde vorm nog een keer werd uitgezonden (met voorwaarde natuurlijk dat de mol dan nog niet bekend is) dan zullen er veel meer mollenvangers Deborah te pakken hebben gekregen. Daarbij is er in het programma ruimte voor elke keer nieuwe aspecten zoals de kokers bv. (die vooral in België een grote beketenis in het spel kenden). Zulk soort ideeën kunnen zich verder ontwikkelen, waardoor het spel een nieuw karakter krijgt.

Als laatste wil ik zeggen dat de Mol na 4 Nederlandse seizoenen en 3 Belgische seizoenen nog steeds kan rekenen op een grote schare fans, dus zolang het goed loopt is het geen reden om het te stoppen. (Tegenvallende kijkcijfers hebben eerder te maken met 'blockbusters' op de andere kanalen.)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #164 Gepost op: 25-05-2003, 11:57:17 »
ik was net op de .nl chat (kon niet op deze site komen helaas, overbelast?!?) Daar was Elise in de chat die zei dat er volgend jaar geen WIDM komt maar in 2005 waarschijnlijk wel weer. Ik twijfel er zeer aan dat het de echte Elise was maar het gaf me toch een beetje hoop.

ik was er ook even (snel weer weggevlucht met abeltje naar de antrookchat van de avro  :D) omdat de site down was, maar ik zag wel 37 elises daar..  :o :o ;D

Offline Carmen

• Forumlid
  • Ook fan? Ik discusseer graag mee....
« Reactie #165 Gepost op: 25-05-2003, 13:23:53 »
Wie is de mol in 2004 is absoluut een must!!
Het programma is anders dan elk ander programma wat er op dit moment is. Tevens wordt het publiek nu ook eens aan het denken gezet. Iets dat je bij andere programma's niet terug ziet.
Kortom: wie het publiek wat anders, leuks voor wil schotelen, die weet dat hij/zij nog een wie is de mol aan het publiek moet voorschotelen.

groetjes,

Carmen

p.s. laat ze hopelijk dit keer wel eens die prijs winnen, voor beste tv-programma, want dit programma verdient het!

Let's go for it!!!!!!!!!!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #166 Gepost op: 25-05-2003, 15:23:07 »
 :o :o heo kan jij nou nul berichten hebben??  ???

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #167 Gepost op: 25-05-2003, 15:56:16 »
Dat komt omdat ze een supermolfan is, dat had je toch wel gelezen?  ::)

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #168 Gepost op: 25-05-2003, 21:14:38 »
Heeft iemand op de Mol fan dag tegen Angela gezegd dat de mol in 2004 weet moet komen?

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 25-05-2003, 21:19:13 »
Tuurlijk, en Angela zei dat er serieus gepraat wordt over een nieuwe mol in 2005 (dus niet in 2004). Tja, we zijn schoorvoetend maar accoord gegaan volgens mij.  ;) En de nieuwe mol gaat ze wel zelf presenteren. Leve Angela! :D O ja, ze zei dat dit forum best hielp, de Avro leest het in ieder geval wel.
Volgens mij was dat het nieuws wat dit betreft van de mfd

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Glow

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 26-05-2003, 10:49:48 »
ja het zou natuurlijk vast wel positief werken als het programma een prijs won...

So you can make me come, that doesn't make you J.E.S.U.S

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 26-05-2003, 14:42:36 »
ja het zou natuurlijk vast wel positief werken als het programma een prijs won...

De jackpot uit de staatsloterij lijkt mij het handigst!

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Glow

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 26-05-2003, 15:01:46 »
*LoL* ja, dat ook, maar ik had het meer over televizierringetjes ;)

So you can make me come, that doesn't make you J.E.S.U.S

Offline A_pinta

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 26-05-2003, 16:07:26 »
"Wie is de Mol" vind ik het beste programma dat ik ooit gezien heb. En dat meen ik echt. Het heeft bijna alles in zich. Een soap waarin je meeleeft met de kandidaten. Spannende opdrachten en schitterende beelden van de omgeving. Het kijken naar het spanningsveld van het spel is zo fascinerend. Gelukkig zie ik steeds meer mensen het spel begrijpen. Ze zien de paradoxale krachten binnen een groep mensen waarvan één de verrader is. Het programma moet echt blijven!

The Trumpet Shall Sound.

Offline thie

• Forumlid
  • Mollenstreek? Nou...
« Reactie #174 Gepost op: 26-05-2003, 17:37:43 »
Ja, en gek genoeg zijn er nog steeds hele volksstammen (althans ik kom ze in mijn directe omgeving met ijzeren regelmaat tegen), die het programma nog nooit gezien hebben zelfs, of alleen al op de titel denken te kunnen beoordelen dat 'het niets is', je snapt het NIET. Er is volgens mij echt nog een wereld te winnen qua kijkcijfers, dus zeker nog niet stoppen met WIDM, liefst in 2004 weer, nu maar weer eens in een warm oord. Bovendien mogen bij de publieke omroep kijkcijfers uiteindelijk toch niet de doorslag geven?

E.Thie Phone Mole

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #175 Gepost op: 26-05-2003, 19:45:09 »
Ik moet bekennen dat ik het eerst ook dacht dat het niks aan was :-[ maar na een aflevering was ik meteen verkocht

Offline jummer

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 26-05-2003, 20:09:42 »
Volgend jaar een nieuwe mol?  Ja graag! Mijn aanmeldingsbrief als deelnemer ligt al klaar. Ik ben waarschijnlijk de eerste en enige die solliciteert naar de rol van kandidaat die als eerste afvalt, maar dat heb ik er graag voor over.

Mochten ze een jaartje overslaan dan zou ik graag willen dat ze de eerste serie herhalen, die heb ik (en waarschijnlijk heel veel andere mollenvangers) nog nooit gezien.

Oja, om de kosten te drukken kan het wat mij betreft in Belgie op worden genomen zonder vliegtuigen/helikopters of andere angstaanjagende
activiteiten.

<In ieder geval niet de eerste 2 dagen>

maapie

• Gast
« Reactie #177 Gepost op: 26-05-2003, 20:16:13 »
wat betreft die televisierring: ik hoop niet dat Idols genomineerd is, dat programma heeft zooveel fans, die bellen natuurlijk allemaal en dan komt er niks meer terecht van WIDM  :'( terwijl dat programma het zo verdiend...

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 26-05-2003, 20:32:20 »
wat betreft die televisierring: ik hoop niet dat Idols genomineerd is

Idols? een televisierring?
Laat me niet lachen .....

Ik krijg er zelfs buikpijn van  ;D

« Laatst bewerkt op: 26-05-2003, 20:33:05 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline LC