Tis wel spannend aan de top
Maar wat een eigenaardige uitslagen bij de verdubbelde toernooien.
En ook voor Wimbledon, wie is nu de favoriet?
- Djokovic kwakkelt het hele jaar al zwaar, maar heeft wel net een toernooitje meegepakt. Heeft een halve partij tegen Klizan gespeeld, moet nog tegen Pavlasek.. dus we zien z'n niveau pas voor het eerst tegen DelPo in de volgende ronde.
- Murray kwakkelt eveneens sterk, en startte slecht op gras. Inmiddels Bublik en Brown uitgeschakeld, maar daar kunnen we weinig uit aflezen. Derde ronde opmerkelijk zwaar favoriet tegen Fognini - maar Foggy is dan ook niet zo'n held op gras.
- Federer is in God-mode, behalve als ik z'n toernooi verdubbel. Won vervolgens wel overtuigend het volgende grastoernooi in Halle. Lijkt me toch de favoriet, maar misschien moet ik ergens op afkloppen
- Nadal speelt goed, maar is niet helemaal blessurevrij momenteel geloof ik. Heeft geen grastoernooien gespeeld, wel 2 exhibition matches, maar dat zegt niet zo heel veel. Zette in de eerste twee rondes in straight sets Millman en Young aan de kant; en heeft Round 3 Khachanov en Round 4 seed-16 Muller om vooruit te kijken. Zeeeer goede draw dus die kan rustig in het toernooi groeien.
Maar verder? Wawrinka uitgeschakeld. Badboylongshot Kyrgios weereens geblesseerd. Nishi, niet hoe hij dit jaar speelt. Raonic ook niet indrukwekkend. Young master Zverev.. who knows, niet consistent genoeg nog, maar het niveau dat hij soms haalt.. Dimitrov. Yeah, that's gonna happen
Ohja, Thiem bestaat ook nog. Opmerkelijk slecht grasseizoen, maar who knows.
En man, DelPo krijgt sowieso de award voor de speler met het meeste pech in draws. Die heeft dit seizoen al 3x tegen Djokovic gespeeld, 1x Murray, 1x Federer, vaak vroeg in draws; en kan nu weer Djokovic tegemoet zien.