Terugkomende op die foto's die ze laten zien. Die vrouw is de oprichter van de first rose society in Amerika. Plus wat hierboven al genoemd is.
Begin toch ernstig rekening te houden met dat Roos de mol wel eens zou kunnen zijn. Waarom zouden anders die foto in beeld brengen?
Ze stond niet echt op mijn lijstje maar nu zeker wel
De locaties om te filmen worden al gezocht ruim voor de Mol gekozen is. Tuurlijk zou het kunnen dat ze daar nog iets in wijzigen als een hint, maar ik denk dat Pittock Mansion gewoon van zichzelf al een filmwaardige locatie is voor een test en executie. Dat Portland de 'city of roses' wordt genoemd is hoe dan ook toeval, en dat je dan wel eens wat tegenkomt wat ook met roses in verband gebracht kan worden, is niet verwonderlijk.
St Elmo > anagram > Mol kan ik in meegaan maar niet met S en T voor Sigrid ten Napel. Dat zou inderdaad S en N moeten zijn.
Hier ben ik het niet mee eens.
St. Elmo is een bestaand boek, dat nu eenmaal niet 'SN. Elmo' heet. Dan is het al heel mooi toeval dat St. (nota bene hoofdletter S kleine t) ergens op deze wereld gecombineerd kan worden met 'Elmo'. Dan is een lichte inconsequentie met de 'logische' regels een stukje dichterlijke vrijheid. Bij Anne-Marie Jung waren er bijvoorbeeld ook hints die de ene keer om 'AM' gingen en de andere keer om 'AJ'. (Ik praat geloof ik wat warrig voor hoe logisch het eigenlijk is
)
Het was de keuze van de makers om dit boek in beeld te brengen - en ik vermoed zelf mee te hebben genomen. De manier waarop het in beeld komt (op een dienblad
) ziet er heel geënsceneerd uit.