Als het dan aan de montage lag, zou Art wel liegen omdat hij in elk geval tot twee maal toe in de introductie heeft gezegd dat vrijwel niemand de Mol verdenkt. Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat er gemanipuleerd wordt in de montages denk ik niet dat Thomas echt heel erg verdacht wordt, anders zou Art dat niet zeggen.
Aflevering 2: “De Mol lijkt zo’n ideale kandidaat, dat niemand hem door heeft.”
Aflevering 5: “Het lijkt wel of de Mol zich onzichtbaar kan maken, of alsof juist de groep blind is.” Ik heb hieronder een klein schemaatje van aflevering 5 gemaakt voor de geinteresseerden! De losse pijltjes zijn de verdenkingen uit vorige afleveringen. En daaruit blijkt dat in elk geval Sanne een oogje in het zeil houdt op Thomas.
De reden dat ik bij Jochem een (?) teken neer heb gezet komt omdat hij niet specifiek een naam opnoemde en enkel aangaf dat hij denkt dat hij nu regelrecht de finale ingaat. (Informatie van Imanuelle) Dus dit is mijn eigen interpretatie.
Ervan uitgaande dat Thomas de Mol is (sorry, niet Thomas-tunnelaars), ben ik wel erg benieuwd hoe het komt dat Diedrik er nogsteeds inzit aangezien het bondje met Thomas. Ook valt het me op dat ze in widm tot nu toe niet veel van zijn verdenkingen laten zien. (Hij zit/zat net als Thomas op Jeroen en daarnaast Jochem) Er zijn volgens mij twee redenen waarom hij er nog inzit:
1: De makers verbergen het feit dat Diedrik al een tijdje op Thomas zit. (aka juist, manipulatie)
2: Er zit
écht bijna niemand op Thomas, en Diedrik weet zich wonderbaarlijk erdoorheen te maneuvreren.
+3: Ja oke, Diedrik kan natuurlijk ook de mol zijn. Maar ik verdenk hem niet.