Er zijn überhaupt weinig bn'ers die alle nederlanders kennen. Ik zou zeggen Beatrix, Willem-Alexander en Maxima. Maar die zie ik niet zo rap meedoen. Verder komen we aan bij Mark Rutte en Geert Wilders. Nee dankje..
Dan blijven over: Nick en Simon, André Kuipers, Arjen Robben en een paar anderen.
Kortgezegd zijn er dus maar weinig bn'ers die iedereen kent. En het kan nogal verschillend zijn hoe goed mensen andere bn'ers kennen. Persoonlijk kende ik de afgelopen jaren de deelnemers grotendeels wel.
Tot de bn'ers behoren met name: acteurs, presentatoren, zangers, cabretiers, stylisten, schrijvers, tv-persoonlijkheden, (youtubers), (ex)sporters, dj's en familie van bekendheden.
Ik vind dus dat je mee mag doen als je nationaal (of zelfs internationaal) een van deze beroepen actief bekleed(de). Het liefst zo gevarieerd mogelijk. De ene categorie is vaak overigens bekender dan de andere, wat er voor zorgt dat er vaak 'onbekende' bn'ers meedoen.
Mijn voorkeur van relatief onbekende bn'ers t.o.v. totaal onbekenden heeft ook te maken met de uitspraak. Waar bij totaal onbekenden vaak nog wel een accent te horen is, spreken bn'ers gemiddeld toch beter ABN. Kijk maar eens naar ER.