Qua TV heb je natuurlijk veel A- namen bij RTL zitten en die gaan natuurlijk al nooit ja zeggen vanwege de hevige concurrentie op zaterdagavond.
Stel een Wendy van Dijk zegt ja tegen Wie is de Mol terwijl haar eigen man op de zaterdag avond juist al maanden bezig is met voorbereiden om het grootste programma recht tegenover WIDM te zetten.
En nu noem ik Wendy maar RTL is een enorm grote familie met veel a namen, en eigenlijk zien we nooit echt grote A ster RTL namen in het programma.
Een Nicolette van Dam en Lieke van Lexmond zouden 10 jaar geleden echt wel ja zeggen, maar nu echt niet door RTL.
Angela Groothuizen die het heeft opgezet natuurlijk zegt nu gewoon totaal niet te kijken, en ik geloof niet dat dat komt door hoe Widm is veranderd, maar gewoon omdat het geen RTL is,of ze kijken stiekem wel maar zullen dit nooit toegeven/aanmoedigen in interviews bijvoorbeeld.
Maar goed, A namen zitten niet alleen bij RTL. Als het goed is doet Jan Versteegh dit jaar mee, wat bij de publieke omroep toch wel een grote naam is inmiddels.
Trouwens kan ik me wel herinneren dat Susan Visser meedeed van RTL en Marjolein Keuning, maar Susan valt niet echt onder RTL, ze speelde in series die vaak toevallig op RTL werden uitgezonden maar heeft er naar mijn weten geen contract.
Alleen gtst sterren Marjolein Keuning en Jan Kooijman, die ik me kan herinneren uit de laatste 7 jaar. De rest kwam allemaal van de publieke omroep, of waren niet op tv te zien. Bij SBS heb ik er een gek genoeg een ander gevoel bij, maar omdat zij minder concurreren op de zaterdagavond. Het is vaak RTL VS NPO1
Ohja, ik kijk toevallig BNN's 3 op Reis en mag ik aub Evi Hanssen nomineren voor volgend jaar.