Nog een naam : Thomas Verhoef van Eigen huis & Tuin.
Voor zo ver ik kan nagaan, laatste facebook bericht van 16 mei. Twitter en instagram al langer geleden. De laatste opname Eigen huis &Tuin is uitgezonden op 27 mei 2017, en dit is natuurlijk eerder opgenomen. Dus in principe is Thomas beschikbaar.
Leuke naam. Maar tweet nooit (al meer dan een jaar geleden), op facebook zit er vaak een maand tussen zijn posts (dus niet perse in de term opvallend) en op instagram post hij ook met tussenpozen.
Het zou natuurlijk kunnen maar om hem op de lijst te zetten moeten we eerst zeker weten of hij niet in Nederland is geweest tijdens de opnameperiode.
Tip: typ iemands naam in bj de zoekbalk van twitter. Ga niet naar het profiel maar kijk gewoon bij resultaten. Daar tweeten vaak mensen over iemand als die persoon bijv op tv is. Het kan ook zijn dat ze over die persoon tweeten omdat ze hem toevallig in een magazine tegen komen of iets vergelijkbaars maar ik vind het een goede zoekmethode.
Door die zoekterm zag ik ook dat iemand naar het account van Simone Weimans tweette, of ze van de aardbodem verdwenen was, omdat ze niet bij nieuwsuur en het journaal meer te zien was al een paar weken. Dat soort tweets staven mijn vermoeden dat dit een kandidaat is.
Verder nog even over Jan Versteegh. Laat het aub los dat hij in Robinson zat. De opnames van dat seizoen waren 2013 en we zitten nu ruim 4 jaar verder. Alles klopt, de twitterstilte, de instagram stilte, het schrijven in het molboekje, daarna liegen over dat hij nooit benaderd is.
Als je als persoon (die verder niks met het programma te maken heeft) wordt gevraagd om in het officiele molboekje te schrijven kun je er vanuit gaan dat deze persoon in contact staat met het team van Wie is de Mol. Er zijn kandidaten al zovaak gevraagd, maar kunnen geen 3 weken tijd maken in hun agenda's. Het feit dat hij zo stellig is dat hij nooit gevraagd is geloof ik gewoon echt echt echt niet.
OOK dat staaft mijn vermoeden dat hij kandidaat is aankomend jaar.
Maar we kunnen fout zitten. Dat kan.
EDIT: Ik bedacht mij nog iets. Wat nou als ze de kandidaten dit jaar allemaal gewoon de hele opname periode stil laten zijn? Sinds een paar tweeten kandidaten gewoon door en aan de hand daarvan is er zo'n jongen genaamd Jaap
die dan gaat voorspellen hoe ver kandidaten komen. Aangezien onze 3 verdachten kandidaten voor nu eigenlijk allemaal stil zijn de volledige opnameperiode (Jan, Simone & Loes hebben alle 3 >0 x getweet) vind ik dit best een optie. Dat zou het verdere zoeken ook makkelijker maken, dan moeten we dus zoeken maar mensen met echt een lange stilte. En bedenk ook dat er elk jaar wel een paar zijn die niet actief zijn op sociale media..