Alleen jij noemt tijdens de serie iedereen als Mol, en roept dan op het eind dat je het goed had
Dat heb ik echt nog nooit gedaan. Ik blijf maar bij 1. En ik graaf me wel diep in een tunnel ja, om me daar weer heeeeel snel uit te graven als ik van mening verander, dus dan kan ik naar 1 ander.
Mijn 'boegmollen', waar het hier om gaat, zijn meestal wel erg in de goede richting. Zo had ik vorig jaar Thomas vooraf, en bleef daar, ik hoefde mij nooit uit te graven. Dus ik denk dat jij er al lang bij zit want dat wat jij noemt als die enkele switch die ik heb gemaakt, deed ik voorheen wel noodgedwongen eens. Voor dit jaar heb ik mij ingegraven bij de stelling 'de blondine is de mol'. Dat is inderdaad significant vaak. Al sinds ik Elise had als boegmol vind ik dit een fijne hint.
Vorig jaar was het 'de homo is de mol'. Als je aanneemt dat maar 10% van de kandidaten, en mensen, een homo is, dan is het aantal homo-mollen extreem hoog natuurlijk, bij bijna 50% van de mollen. Dat jaar dat bijv. Alex Klaassen meedeed was het nou net weer de blondine die de mol was. Misschien niet zo'n populair standpunt dat ik inneem maar vorig jaar waren velen het toch met mij eens, want als extraatje zat er toen een toefje Belgie overheen. En dus met die noviteit pakte het dus perfect uit. Vandaar dat ik dit jaar het credo 'de blondine is de mol' er weer eens bijpakte.
Sowieso is de nieuwslezer of de politiewoordvoerder nooit de mol. Dus daarom vielen Rick en Elly indertijd al af. Nu dus ook weer Simone. Hoewel donkere kandidaten net als homo's significant vaak de mol zijn na Deborah en Milouska. Heeeeeeeeeeeeeele hoop stereotyperingen, dat weet ik, maar ik wil wel vanuit de regie denken en zij denken echt zo. Dennis en Patrick (als 'gezonde Hollandse mannen') waren bijv. gewoon uitzonderingen die de regel moesten bevestigen.
Laat ik gezegd hebben dat ik in mijn hele leven nog altijd naar het stemhokje gegaan ben maar in geen enkel geval op een gezonde Hollandse man gestemd heb. Altijd op een vrouw, het liefst jong en gekleurd als het even kon. Om een evenwicht te brengen tegen het huidige cultuurtje van oude witte mannen onder elkaar die de dienst uitmaken. Dus zodoende denk ik in dezelfde trant als de regie en kan ik dat ook goed, denk ik. Pak de statistiek erbij en je ziet het ook. Dus Maarten van der Weijden zal ongetwijfeld ook zo meedenken.. al lag die er op zijn methode nou juist weer heel gauw uit