Ze kunnen ons natuurlijk geen enkele aanwijzing geven en dan weten we ook niets net zoals de rest van Nederland. Het is juist de charme van het programma dat als je wat beter het programma volgt dat je dan meer te weten komt en dat je eerder dingen weet dan andere mensen. Ik vraag net aan mijn vrouw of ze één persoon weet te noemen die in het nieuwe seizoen van WIDM zit als kandidaat en ze weet niemand te noemen. Dit terwijl ze inmiddels het WIDM boekje in haar schoen heeft gekregen van Sinterklaas
Het is nu eenmaal zo dat slechts een heel klein percentage van de kijkers überhaupt iets weet voordat het seizoen begint. Je zal straks ook zien dat ons lijstje met verdachten heel erg zal afwijken van het landelijke lijstje. Dus wat DRenziboy zegt klopt wel aardig. Ze willen juist dat wij het te weten komen maar niet dat rest van Nederland. Als mijn vrouw niet representatief is vraag dan gerust je collega's, vrienden, familie, etc en het zou me verbazen als iemand uit je omgeving meer dan 3 kandidaten kan noemen.
Nu spreek ik natuurlijk wel mezelf een beetje tegen want de kandidaten zijn wel officieel bekend gemaakt en de locatie niet. Het klopt dus niet helemaal dat het veel effect zou hebben gemaakt als ze wel de locatie bekend zouden hebben gemaakt maar toch denk ik dat op dit moment nog een stuk meer mensen een idee hebben wie er in het seizoen meedoen dan dat ze weten wat de locatie is. Er zijn wel heel duidelijk meerdere type kijkers. Er zijn kijkers die echt op zoek gaan naar aanwijzing en er zijn mensen die gewoon de afleveringen kijken en daar houd het mee op. Wellicht dat je ook nog onderscheid zou kunnen maken tussen de echt fanatieke kijkers zoals wij en de mensen die naast de aflevering ook nog bijvoorbeeld moltalk kijken. Echter, hoewel ik moltalk heel leuk vind is het niet bepaald een programma waar de beste tips vandaan komen. Vorig jaar wisten eigenlijk alle echte fans na de opdracht in de duinen wie de mol was maar dat kunnen ze natuurlijk niet in moltalk laten zien.