Uiteindelijk drijft alles op de aanname dat Thomas 500 heeft laten verdwijnen.
Dat is uiteraard niet het enige.
Aflevering 1:
- Terwijl die andere 3 zitten te kijken naar een code op een muur stuurt Thomas toch maar richting de code (+).
- Thomas wil bij Art niet gezegd hebben dat hij zijn vrijstelling gaat inleveren voor de groep. Hij wil zich hier als een kandidaat neerzetten (+).
Aflevering 2:
- Thomas vindt niets in de papermill. Heeft daar echt een uur van Imanuelle haar leven ontnomen dat ze nooit meer terug krijgt (+).
- Thomas kiest voor een attractie van 250 euro en komt ook aan met het geld (-).
- Thomas stemt mee met 2 anderen op Roos haar verhaal (+).
Aflevering 3:
- Thomas staat als laatste, heeft tijd zat, checkt dat niemand hem kan zien en uiteindelijk blijkt er 500 euro weg en is hij met een half 1000je binnen gekomen. Enorme verantwoordelijkheid daar en werkelijk niemand heeft het er (in beeld) over (+++).
- Thomas tekent iets dat op 2 kandidaten kan slaan nadat hij eerst meeging in het waanzinnige idee om drankjes te tekenen (+).
- Thomas probeert oranje lichten te halen waardoor de groep maar niet samen kan blijven (+).
Aflevering 4:
- Zelfs mensen die op het eerste zicht een mindere conditie hebben halen de finish, maar Thomas zet 2 lasso's in en haalt het dan op heroïsche wijze net niet. Nochtans had hij een moment waarbij het paard met zijn achterste naar de finish stond en de cowboy dus meer moeite had gehad om de lasso goed te werpen (++).
- In de hooibalen vindt hij geen geld, maar als iemand geld vindt, probeert hij wel mee met de eer te gaan lopen (+).
- Bij de veiling zorgt hij ervoor dat iedere joker voor een recordbedrag weg gaat (+++).
Aflevering 5:
- Schieten kan ik niks uit opmaken
- Jokergedoe daar heb ik ook niks mee
- Hij vindt zijn 2 posters en lijkt niets verkeerd te doen (-).
In mijn telling heb ik dus bij iedere relevante opdracht 1 of meer plusjes behalve bij de kermis en de posters waar hij geld in de pot brengt. Thomas mag zelfs dat briefje van 500 hebben meegenomen en er staat nog genoeg dat hem verdacht maakt.
Ik kan een gelijkaardig lijstje voor Jochem maken met hetzelfde aantal of zelfs meer plusjes, maar bij hem denk ik dan: 'Doe het niet zo vol in beeld. Beetje geheimzinnigheid mag wel'