Yep je hebt gelijk, I stand corrected. Vincent was gewoon een beetje aan het trollen.
Dat is uiteraard niet het enige.
Hangt wel erg op interpretatie en suggestie, sommige dingen zie ik anders.
Aflevering 1:
- Thomas toont zich net zo onbetrouwbaar als Jeroen en Roos, enige verschil is dat die exit zijn.
Aflevering 2:
- Imanuelle kan net zo goed de tijd van Thomas verdaan hebben. Of ze hebben beiden niets gevonden. Ze hadden beslist geen uur, ze vonden de opdracht na rondlopen, bij Diederik op bezoek, weer buiten terecht komen (daar gaat Yvonne naar Jochem) en de opdracht nog vinden. Voor hetzelfde geld hadden ze maar vijf minuten, dacht dat er geen klok in beeld kwam bij hen?
- Thomas lijkt niet echt mee te stemmen, hij steekt zijn hand al op terwijl hij omhoog gaat kijken. Heb van niemand de indruk dat ze verdeeldheid zaaien maar dat ze gewoon Roos niet geloven.
Aflevering 3:
- Thomas staat als laatste, heeft tijd zat, checkt dat niemand hem kan zien en uiteindelijk blijkt er 500 euro weg en is hij met een half 1000je binnen gekomen. Enorme verantwoordelijkheid daar en werkelijk niemand heeft het er (in beeld) over (+++).
Lijkt mij juist een teken dat Thomas de mol niet is. De groep heeft het er zeker weten nog over gehad, wij weten alleen niet wat er uit kwam.
- Ze besluiten als groep wie welke tekening krijgt, Thomas maakt duidelijke vakken en overlegt veel of hij het wel goed doet. Als ze de maskers verkeerd raden, steekt hij kandidaats zijn vinger op en helpt daarmee de opdracht verder door duidelijk te maken dat er voor hem niets anders is getekend.
- Door oranje rijden is volgens mij meer een neiging die mensen wel of niet hebben. Vooral doet hij absoluut niets anders om bij de boekenwinkel te komen waardoor een hele opdracht niet door gaat. Gemakzuchtige mol dan (strookt niet met de rodeo)?
Aflevering 4:
- Imanuelle zegt dat Thomas er bij kwam toen geld werd gevonden. Maar hij doet erg zijn best, maant mensen om verder te werken en hem te helpen en is op de goede plek bezig.
Als Thomas de Mol is dan moet je dit wel bijna oefenen. (...) Diederik ging uit van minstens 1000. Twee keer half 500, een keer 250, het middenpad. Ook hij heeft niet geweten dat Thomas een 500 had gepakt (en weer laten vallen) en hij wist blijkbaar ook niet van de halve 1000 van Jochem.
Thomas is niet mijn eerste keuze voor de mol maar dat hij met de lasso werd gepakt deed mij juist wel twijfelen. Hij wacht lang tot het moment dat de cowboy volledig klaar is en het paard de goede kant op staat, precies dan gaat Thomas rennen. En dat nippertje valt wel mee, hij wordt gepakt aan de arm die Thomas erg naar achter gezwaaid heeft. Het kan stom toeval zijn maar het kan net zo goed afgesproken werk zijn denk ik. Wel een tricky molactie dan.
Diederik was coach en die heeft de plaatsen verdeeld. Vraag me af hoeveel invloed de mol hierop gehad heeft. Aangezien Diederik onvrijwillig wordt aangewezen door de groep en de volgorde door Diederik, niemand geeft de eigen positie kunnen bepalen. Diederik had in elk geval als coach moeten weten dat er een half duizendje in het spel was. Jochem was de enige die een half duizendje doorgaf (de anderen (Roos - Sanne) 2 keer een halve 500 en Sigrid een keer 250, Jeroen en Imanuelle hadden geen zijpad). Toch zegt Diederik niet dat er een halve duizend ontbreekt maar zegt hij "je kan van twee halve toch wel een hele maken hoop ik?" Daarnaast hoort Diederik ook nog dat Jochem karton meeneemt. Bij Sanne zegt hij in de biecht "Neeheee, je moet de kartonnetjes niet meenemen". Waarom zegt hij dat niet tegen Jochem?
Enfin, ik denk dat Thomas te goed van vertrouwen op weg is gegaan met het geld of in elk geval dat dat een mogelijkheid is.