Geachte leden van de jury en andere aanwezigen,
Het doet me goed te horen dat jullie onze reis hebben gevolgd. Als jullie goed hebben opgelet zal het voor jullie niet moeilijk zijn om tot de conclusie te komen dat ik de mol niet ben. Maar mochten jullie nog twijfelen, dan neem ik jullie hierbij mee in mijn avontuur door Nederland, Dubai en Taiwan. Ik zal met jullie de belangrijkste punten doornemen, daarbij verdachte acties niet onder stoelen of beklaagdenbankjes stekend.
Allereerst de Rode Vrijstelling, een machtig wapen voor de mol. In de trein in Nederland deed ik echter geen enkele poging om die in handen te krijgen.
Eenmaal op Schiphol in de Waar gaan we heen opdracht wist ik weinig steden aan omschrijvingen te koppelen, de enige die ik zeker dacht te weten was Dubai. Uitgerekend Dubai bleek de bestemming te zijn die we dus níet moesten koppelen. Molactie hoor ik jullie zeggen? Nee, want Dubai was al gekoppeld aan een nummer, waarom zou ik er dan nog aandacht aan besteden?
Na een tussenstop in Dubai met leuke speeddates kwamen we al zoekend naar enveloppen in een vliegtuig in Taiwan aan en klommen we op de fiets. De tour was zwaar en vele antwoorden wist ik niet te noemen. Als ik de mol was had ik daar met voorkennis veel meer antwoorden kunnen geven om te winnen. De dag erna bracht een dagje winkelen nog nooit zoveel geld op: in mijn eentje haalde ik 63 + 85 = 148 euro op!
Een vraag van de rechter? Wat zeg je, kabelbaan… Aapje61…? Fijn dat je dat aanhaalt, ik wist dat die vraag zou komen. Natuurlijk wist ik dat het AaPje16 moest zijn, maar ach ik vond dat er te weinig gemold werd en dit leek me een mooie kans om lekker te klooien. De opdracht met de 9 bochten kwam in diezelfde aflevering voor en het verloop daarvan zal vast een uitwerking op mijn humeur en daarom mijn drive tot klooien hebben gehad. Speaking of de mandjesopdracht en mijn rol daar in, een mol zou zich nooit zo laten gaan, die houdt zich liever op de achtergrond.
Tussendoor deed zich de 2e kans op de RV voor, ik deed een poging maar lang niet zo goed als die van spechteke, met voorkennis had ik die RV alsnog kunnen grijpen.
Na een redelijk geslaagd rondje in Per Seconde Wijzer en tijdens het zenuwslopende Ghost busters liepen we een rondje om het prachtige Sun Moon Lake. Daar verdienden we overigens ook het maximale bedrag. Als ik had willen mollen had ik makkelijk met Lama van plek kunnen wisselen, aangezien daaromtrent verwarring was.
Na een goede ronde Ik hou van Holland en een koude paar nachten in de cel was het tijd om aan tafel aan te schuiven. Bij het diner heb ik Lucy mijn opdracht laten uitvoeren en heb ik de opdracht van D*N, weliswaar met een klein beetje tegenspartelen, uitgevoerd. Ik faalde wel in het mij laten aanwijzen als mol. Door miek finalisten uit een WIDM seizoen te laten noemen hoopte ik dat de tafelgasten dit als vreemde eend in de bijt zouden zien en mij daarom als mol zouden aanwijzen. Dat mislukte helaas, maar ik deed wel mijn best.
Daarna kwam mijn grootste onmolse actie, in de taxi. Toegegeven, in de taxi werkte ik niet zo goed mee, maar Lucy is zo fanatiek, die vindt toch wel de goede oplossingen
. Het grote geld werd door mij verdiend toen ik het overkoepelende thema raadde. Niemand anders had daar een idee over dus grote kans dat hij mislukt zou zijn als ik niks gezegd had.
RN’ers vangen ging mij niet zo goed af, maar Waldo’s zijn ook gewoon moeilijk. In de pagode heb ik zeker 2 antwoorden juist beantwoord en dat zorgde voor geld in de pot.
Bij de flessenpost had ik beter Jeff Probst gezegd als ik minder geld wilde verdienen, nu zei ik Charlie Parsons en verdienden we nog wat geld. Kaarten leggen ging best goed, en ik kreeg meteen een waarschuwing, waardoor 1 regel al snel gevonden werd.
Ingrediënten vragen aan RN’ers ging me ook goed af en daarbij haalde ik flink wat geld binnen.
Ik wil graag afsluiten met een lijstje opdrachten waarbij ik individueel geld verdiend heb:
- Winkelstraat
- Ik hou van Holland
- Diner
- Taxiradio
- meet the mole
- Challenges
- Show me the money
- Restaurant
Rechters, als jullie nog niet overtuigd waren dan zijn jullie dat nu vast wel. Mollenmania heeft dan wel mol in de naam, maar is NIET de mol van WIDMO2017.
(En nu ga ik een schadevergoeding eisen wegens onterecht terechtstellen van een kandidaat
)