Hints in de afleveringstitelsDit jaar heb ik behoorlijk wat hints in de afleveringstitels gestopt die op de een of andere manier verwijzen naar de identiteit van de mol. Of door iets wat er in de aflevering gebeurt, of door iets anders uit het spel.
* Aflevering 1 heette vertraging -- > Swifty heeft een schildpad als avatar en schildpadden staan nu niet bekend om hun snelheid..
* Aflevering 4 heette doorverwijzen --> Swifty is apotheker, en wie medicijnen van de huisarts krijgt wordt doorverwezen naar een apotheek
* Aflevering 5 heette Keiharde optelsom -- > Keiharde optelsom is een anagram voor De mol is apotheker. En uitgerekend in deze aflevering speelden we een anagrammenspel. Daarnaast is maar één persoon van beroep apotheker, de mol
* Aflevering 6 heette 'In gesprek...' -- > de kandidaten gaan in gesprek met oude bekenden, maar uitgerekend molletje Swifty had als doel in gesprek te treden met Lukie over zijn eerdere sabotages. En alleen een mol zou een mol vragen naar zijn sabotages, toch?
* Aflevering 7 heette '1 mol... 2 pagodes... 3 vragen' Iedereen kreeg bij de 2 pagoges 3 vragen, maar er was maar 1 iemand (de mol) die 3 vragen kreeg over de vraag 'wie is de mol'? En laat dat nou net de mol zijn...
* Aflevering 8 heette 'Een afwijking min één -- > Deze verwijst op meerdere manieren naar de mol.
1) Zoals jullie nu weten zat de mol bij elke executie voor/naast/schuin voor/achter de afvaller. Daarmee wees de mol de afvaller en haar eigen identiteit aan. Bij de speciale executie van aflevering 7 was dat niet zo, er viel immers niemand af. Bij de executie van deze aflevering weer wel. De afwijking zit dus niet in deze, maar de vorige aflevering, min één.
2) Maar min één slaat nog ergens op. Ook daarvoor moet je terug naar aflevering 7. Bij de meet the mole opdracht in de tijger/draak pagode kregen alle kandidaten een vedieping aangewezen, waar hun mol wachtte. Deze verdiepingen waren niet zomaar gekozen:
- 3e verdieping (3)
- Begane grond (0)
- 1e verdieping (1)
- Begane grond (0)
- 7e verdieping (7)
- 4e verdieping (4)
Als je begane grond door 0 vervangt staat er 30 10 74 (je moet wel even husselen), maar, en dan komt het, 30 10 74 is niet de geboortedatum van de mol, dat is namelijk 30 10 73. Een afwijking dus, doe nu eens 74 min één... en je hebt de geboortedatum van de mol te pakken.
* Aflevering 9 heette: de negende aflevering -- > Na het afvallen van Starlight en Spechteke is er nog maar 1 speler over met een S als eerste letter van de forumnaam. Als je nou in mijn onderschrift zou kijken dan zie je bij #9 staan: ThomaS is de mol. S(wifty) is de mol, iets dat ik vanaf de negende aflevering 100% duidelijk maak
* Aflevering 10 heette: de laatste aanwijzing --> Aanwijzing moet je hier heel letterlijk nemen. Het hele seizoen (op de min één na), zat de mol (schuin)voor of (schuin) naast of (schuin) achter de afvaller. Hiermee wees zij elke week de afvaller aan. Een aanwijzing dus. Een aanwijzing van de mol, maar ook naar de mol. Bij de laatste test zat ze naast X. Die viel wel/niet af. Vandaar de vraagtekens, want is dit wel de laatste aanwijzing? Of hebben we die al gehad?
* Aflevering 11 heette: R is een mol, plus één? -- > Als je R uit R is nog geen mol neemt en je doet die R plus één, staat er: S is een mol. Vanaf/ en in aflevering 9 en via mijn onderschrift kon je al weten dat Starlight en Spechteke het niet zijn. Deze hint heb ik daarom ook tot het laatst bewaard. Er is nog maar één iemand waarvan de forumnaam met een S begint. S/Swifty is een mol... Deze werd door velen gevonden