Opdracht 7: TaalpuzzelDe groep moest zich splitsen in 5 mensen die goed kunnen puzzelen (Molduck, De Witte, Maikemeisje, Elise en Robbie) en 8 mensen met een goed geheugen. De 8 mensen moesten vervolgens weer duo's maken (Starlight+D*N, Bjorrn+Loezel, Daisy+ Hdd, Lukie4+Wouterv). Hun kregen een spaans gedicht die ze zo goed mogelijk moesten onthouden. Daarna kregen ze hetzelfde gedicht met twee missende woorden. Deze woorden gingen door naar de puzzelgroep. Ze moesten Nederlandse zinnen koppelen met een Aztekste taal (ofzoiets
). De woorden die wij uit de gedichten doorstuurden konden hun helpen om de juiste vertalingen te achterhalen. Bij de gedichten ging het alleen bij Lukie4 fout. De puzzelgroep vond uiteindelijk niet de juiste oplossing.
Molactie:De puzzelgroep werd heel erg snel geclaimed en zat snel vol. Ik had wel verwacht dat mensen mij eerder daarin zouden zetten, maar dat was in principe geen probleem. Jammer genoeg grepen wij het gemakkelijkste gedicht. Ik hoefde slechts 4 regels te onthouden en zat met Starlight die best wel goed bezig was hier. Ik heb hier dus geen goeie kans gehad om te mollen. Overigens was het antwoord de vis. Dit was een hint omdat ik het sterrenbeeld vissen heb.
Test en Executie 1:De Witte, Lukie4 en Bjorrn kregen een rood scherm en moesten het spel verlaten. Niemand zat op de juiste mol.
Opdracht 8: BallonnenWe vormden duo's (D*N+Molduck, Elise+Starlight, Loezel+Robbie, Wouter+Hdd, Maikemeije+Daisy). We hadden 9 ballonnen, eentje met een 1 erop was al opgeblazen. De andere 8 moesten worden opgeblazen en de overige 8 cijfers op worden gezet. De stift hiervoor lag boven, dus moest er heen en weer gerend worden. Uiteindelijk moesten de duo's een vierkant maken met de ballonnen waarbij alle kanten de optelsom 15 zou worden. Zou dit lukken binnen 10 minuten, dan zou de opdracht slagen. Maar duo's konden er ook voor kiezen om niet voor snoepjes te spelen maar voor een testvraag door de ballon met een 1 kapot te prikken. Wouter en Hdd waren als eerste klaar en prikten de ballon open. D*N en Molduck volgden en deden hetzelfde. De rest faalde.
Molactie:Ik ging met Molduck samenwerken omdat ik wist dat ik haar makkelijk kon overtuigen om de ballon kapot te prikken. De bedoeling was ook om zo snel mogelijk te gaan en snel te prikken zodat dit mogelijk andere duo's zou triggeren om ook hiervoor te gaan. Niets verdiend.
Opdracht 9: De Lama'sDe groep werd opgedeeld in: Kandidaten die houden van een feestje (D*N, Robbie, Molduck), Meest serieus (Daisy, Hdd), Praters (Wouterv, Maikemeisje), Onzekere kandidaten (Starlight, Loezel) en kennis van dieren (Elise). We gingen Lama spellen spelen tegen de drie afvallers. Iedereen van het feestje kreeg een geheime identiteit en was uitgenodigd op Bjorrn zijn feestje, die moest raden wie zijn gasten waren. Dit lukte hem bij alle drie. De serieuze mensen moesten proberen niet eerder te gaan lachen dan de afvallers, dit lukte ze beiden niet. Praters deden geen ja, geen nee, geen uuuh. Beiden faalden hierin. De onzekeren mochten alleen maar vragen stellen. Starlight deed dit succesvol, Loezel niet. Elise moest achter een gezegde komen met een dier, dit lukte haar wel.
Molactie:Ik had geen uitgebreide briefing gekregen over deze opdracht dus een groot deel van de opdrachten wist ik niet. De serieuze mensen wist ik wel, maar leek mij te lastig om in te komen. Ik ben dus voor de meest logische groep gegaan. Ik kreeg toen Mickey Mouse. Te makkelijk om te mollen dus ik heb hier gewoon groot mijn rol uitgespeeld.
Opdracht 10: EscapeEr werden vijf mensen gezocht die voor een uitdaging gingen (Robbie, Daisy, Elise, Wouter en Hdd). Ze werden opgesloten in een kamer met 1 kistje. De andere groep kreeg twee kistjes en samen moesten de groepen zorgen voor de escape van groep 1. Na 45 minuten hadden we niet eens het derde kistje open gekregen en was de opdracht gefaald.
Molactie:Hier heb ik behoorlijk gemold. Ik wist dat er iets stond op de onderkant van de deksel van kistje 1. Deze deed Starlight zo neerleggen, maar heb ik goed in de gaten gehouden dat hij niet werd omgedraaid. Daarna ben ik alleen naar de andere groep toegelopen om te praten. Dit was vrij kort. Daarna heb ik heel hard lopen chillen in de keuken en ben ik een hele tijd weggebleven. Toen ik terug kwam hadden ze deksel nog steeds niet en waren er al 25 minuten voorbij. Toen heb ik de deksel gevonden zodat we door konden. Later zaten we nogmaals vast bij de eilanden. Ik merkte dat we dit nooit meer gingen redden en heb die toen ook nog opgelost, en toen was de tijd voorbij...