Kopmannen: Froome en Sagan
Froome was al vanaf het begin zeker. Hij heeft inderdaad nog niet heel veel laten zien dit jaar, maar dat hebben de meeste andere favorieten ook niet. Quintana had ik nog aan gedacht als tweede kopman, maar gezien het parcours met slechts 3 finishes bergop geef ik hem iets minder kans. Daarnaast zaten er bij de beschermde renners relatief weinig sprinters. Kittel was ook een mogelijkheid, evenals Matthews, maar Sagan is een van de sprinters die er eigenlijk altijd wel voor gaat, met het oog op de puntentrui.
Beschermde renners: Groenewegen, Mollema, Meintjes en Sepulveda
Groenewegen was snel gekozen toen ik hem bij de beschermde renners zag. Meintjes was ook snel gekozen aangezien hij een absoluut talent is, en zeker kans maakt op de witte trui. Jammer dat Yates kopman was, anders had ik hem ook graag erbij gedaan. In eerste instantie had ik verder Buchmann en Bennett, maar ben uiteindelijk toch gegaan voor Mollema. Hij zal in eerste instantie Contador moeten helpen, maar mocht het met Contador minder gaan, kan Mollema gewoon goed zijn rol overnemen. Sepulveda was goedkoop en is ook zeker een rijder die lang bergop mee moet kunnen gaan.
Helpers: G. Martin, Teunissen en Brajkovic
G. Martin kon ik gewoon niet laten, die moest erbij. Wordt door velen als de beste renner van Wanty gezien. Teunissen was goedkoop, en aangezien ik weinig geld had... Brajkovic ben ik eigenlijk altijd fan van geweest...
Reserves: Van Keirsbulck, Bole, Zubeldia, Gesbert, Boudat
Tsja, goedkoper kon ik ze niet vinden...