Laat ik dan de eerste zijn om mijn grootste concurrent dit jaar te feliciteren: gefeliciteerd Ga toch fietsuhh
(en ik hoop dat je dit leest, want je hebt nog nooit wat gepost op het forum..)
Eventjes leek het mijn kant op te vallen met exit Kittel, maar toen viel ook Mclay uit en kreeg jij Buchmann en ik niet, want die stond tweede reserve. Die andere reserve Brambilla deed nog zijn best, maar mocht niet baten. En als je teams nagenoeg gelijk zijn... Andere fout die ik heb gemaakt is Latour niet nemen. Ik had hem nog aanbevolen bij Gupp als talentvolle renner, maar hij paste op de een of andere manier bij de laatste schifting niet in mijn plan. Dus dat is enorm balen, maar goed wat als... telt niet in de sport en laat ik er daarom een positieve draai aan geven.
Zes jaar geleden in 2011 paste ik de Gupp-tactiek toe. Ik deed maar wat, gewoon wat namen die ik kende (of die er leuk uit zagen) en waarvan ik dacht dat ze zouden presteren. Daarmee behaalde ik de rode lantaarn (laatste plek). In de jaren daarna heb ik op een zevende plek na nooit een rol van betekenis gespeeld. De sport ben ik wel meer gaan volgen in de loop der jaren, maar ik wil mezelf geen wielerkenner noemen. Dit jaar heb ik ervoor gekozen het parcours goed te bekijken en vooral sprinters te kiezen (dus ook als kopman). Matthews was redelijk goedkoop en een sprokkelaar die bergop ook goed is. Andere sprokkelaars als Mclay en Groenewegen konden ook niet ontbreken, evenals Meintjes (wit en algemeen). Roglic was een gok, die door redelijk veel mensen is genomen. En mijn helpers, waaronder Cink en Laengen waren allemaal gokjes
Maar als je dus bedenkt dat ik dus 6 jaar geleden laatste was, ben ik ondanks dat ik niet gewonnen heb oprecht trots dat ik tweede ben geworden en daarmee zelfs boven de echte kanonnen van deze pool (HDD, Telminator, Nieky, Swifty) ben beland.
Is er trouwens ooit iemand die met 5 dagzes 2e is geworden?
Tot slot Lukie, Swifty en Test bedankt voor het bijhouden van deze pool
En hopelijk is volgend jaar de eerste plek voor mij