Ik heb vandaag gezellig een dagje Archeon gedaan! Voor degenen onder jullie die het niet kennen: In Aphen aan den Rijn hebben ze drie fases uit de geschiedenis nagebouwd, prehistorie, Romeinen en de middeleeuwen. Je loopt daar rond, kunt verschillende dingen doen en een gladiatorgevecht bekijken.
Nou ging ik daar heen met een vriendin, die 18 is. Ik ben dus 19. En de rest van de bezoekers was of <12 of >40 jaar. De mensen die in het Archeon werken, vonden het wel heel leuk. Wij hadden ook de grootste lol. Dat begon al in de trein: wij spreken hier in Tilburg natuurlijk met een gewone r. Maar in die omtrek krijg je zo'n rrrrr. En die is voor ons heel grappig (net als voor jullie de zachte g). Dus wij de hele tijd hoorrrrr. Met andere woorden: Wij waren melig. Konden we ook niet helpen.
De rest van de dag die mensen in het Archeon een beetje gek gemaakt, zijn we heel goed in. We deden overal enthousiast mee, vonden rookmelders in de Romeinse tijd en een brandblusser in de prehistorie, maar wat boeit het allemaal?
Aan het einde van de middag kregen we wat te eten uit de Spijsenpot (een stuk kip of spareribs). Heeeeeeeerlijk was het! Echt een aanrader!