alowa allemaal!!!!!!!!
k ben dus maandag terug gekomen uit schotland en hier komt ff een verslagje:
zaterdag, 5 juli, 14.30 uur:
nou toen vertrokken we dus van huis, ik vond et niet egt leuk om afscheid te neme maar dat kwam meer omdat ik niemand kende op de reis...
5 juli, 16.30:
aankomst in ijmuiden, de reisleider ziet er erg grappig uit met zen jamai bril op (lees: zwart montuur met gele glazen)
de rest van de groep lijkt me erg aardig..
5 juli, 18.00 uur: de boot vertrekt!! nog ff snel zwaaien naar pappa en mamma en dan snel naart restaurant om te gaan dineren met de rest van de groep!! het eten was wel oke, niet fantastisch maar gewoon goed te eten.
21.00 uur: wiiiej k ga met 3 andere meisjes ( nike, marri en madou, red. )naar de film op de boot!! we ginge naar Johnny English, wel een grappige film. daarna ginge we zwemmen int zwembad op de aller onderste verdieping:S dat was egt fun
00.00 uur: wiiieej allemaal naar bedje toe...z'n boot schommelt wel heel erg by the weg....maar dat slaapt juist wel weer lekker....
6 juli, 7.30 uur: [irritantstemmetje door luidspreker] goedemorgen dames en heren, het is nu half 8, we hopen dat u een goede nacht heeft gehad en dat u een lekker ontbijt heeft in het restaurant [/irritantstemmetjedoorluidsreker] nou dat was dus niet egt lekker wakker worden, maar goed, de boot kwam om 10 uur al weer aan dus nu hadden we wel weer ff goed te tijd om rustig te eten en onze spulletjes in te pakken.
10.00 uur: aankomt in newcastle...daar heb ik verder weinig over te zeggen want we zijn van de boot meteen de bus ingesprongen...*zucht* eerst 16 uur varen en dan 3 uur busrijden is niet leuk!! maar goed, in de bus ben k naast 2 jongens gaan zitten , jelle en harm jan, k heb heel erg met ze gelachen, alleen moesten we wel ff eraan wennen dat we links reden:S
1.30 (ongeveer) aankomt in edinburgh...iedereen kijkt heel verbaast naar ons hostel...[opmerking]"dit is helemaal geen hostel" [/opmerking]
want we stonden voor een.......KERK jaja...dan kijk je toch wel ff raar, maar binnen zag het er gewoon heel anders uit!! er waren allemaal 4-6 persoonskamers, met allemaal muren ertussen!!
nou dat was dus super leuk!!
daarna gingen we nog ff de stad in om een beetje aan het verkeer te wennen, te winkelen, het kasteel te bekijken, int park te liggen...wat je dan ook maar wou doen!!
s avonds aten we pasta...hmm lekker hihi
en s avonds hebben we beneden in de kelder van de kerk ( de kantine, red. ) zitten kletsen en een soort spelletjes gedaan. heel gezellig.
7 juli, 6.30(!)....*klop klop klop* op deur...niemand reageerd...*openende deur* *schreeuwende staf genaamd Tsjomme* WAKKER WORDEN LAPSCHANSE ...goed, moesten dus om kwart over zeven ontbijten, maar er waren dus ook corvee ploegen maar k hoefde pas op donderdag..., dus gingen we maar ff douchen, die trouwens ERNSTIG ranzig waren!!
nou kwart over zeven dus ontbijten, erg lekker, geroosterd brood met chocopasta!! s morgens kregen we een test op de eerste schooldag, om je niveau te bepalen, en k zat bij de hoogste groep
de school was erg klein, gewoon een omgebouwd huis..
s middags gingen we naar edinburgh castle, we kregen een rondleiding, erg intressant maar die mevrouw sprak dus schots maar ze probeerde zo engels mogelijk te praten dus dat werd een erg raar accent...maar het uitzicht daarboven is egt...ongeloofelijk!! s avond gingen we bowlen in sown soort grote mall, egt suuuuper leuk en ik was eerste geworden!!
dinsdag morgen dus weer naar school, erg leuk, we gingen de simpsons kijken, hihi. s middags gingen we zwemmen in een indoor zwembad, erg gezellig want we gingen met zen allen de leiding van hun vlotten afgooien * hehe, victory!!!* dinsdag avond hadden we gewoon een avondje voor ons zelf.
woendag s morgens weer naar school, hebben het toen over voetbal gehad...* kent iemand leonardo die bij feijenoord speelt??* s middags gingen we naar camera opscura, erg leuk, allemaal rare dingen met foto's, spiegels, enz. egt super amuzant!! s avonds hebben we het grote chaos spel gespeelt, dan krijg je allemaal opdrachten, zoals: zet jezelf voor lul, verwen de staf, doe iets raars met je haar of verkleed je als het andere geslacht. we hebben ons helemaal dood gelachen.
donderdag ochtend zijn we naar de dierentuin geweest egt suuuuuuuuuper lief want ze hadden allemaal jonge dieren zoals pinguins, tijgers, stokstaartjes, bevers en dan nog zoo klein en lief en knuffelachtig...aaaah egt keilief. s middags weer naar school voor de een na laatste les...was erg gezellig trouwens!! en donderdag avond gingen we naar de bios, je mocht kiezen uit charlie's angels 2 of bruce allmighty, maar ik had bruce al gezien dus koos ik met m'n 3 vriendinnetjes voor charlies angels...!! heeel grappige film!!
vrijdag ochtend weer naar school...niet leuk om alweer de laatste les te hebben :'( s middags hebben we nog gewinkeld op princess street, om de souvinirs voor thuis te kopen, of om jezelf te verwennen!!