Goeiemorgen!!
Zo heb lekker uitgeslapen vandaag.! Tot kwart over 10,, heerlijk.!
Anne-Marie, nog naar de Gouden Pijl geweest? Zo ja, wast leuk? Kheb daar idd wel affiches van gezien in Emmen jah...
Jup, ik ben nog naar de Gouden Pijl geweest. En 't was heel koel,, de wedstrijd begon om half 8 ofzo en wij gingen om 8 uur naar de stad fietsen,, nja, ff fiets neergezet toen gingen we ff op de traverse (ofsjow, das zo'n soort brug) lopen en toen kon je dus de wielrenners van boven zien. Dr was al 'n kopgroepje,, ff foto's gemaakt. Toen 't parcour btje verkennen, foto's gemaakt ensjow.
Was best druk overal,, drukste was 't natuurlijk bij de finish. Ik best wel veel foto's maken alleen ik wou nog een goede maken van Alexandre Vinokourov, alleen dat lukt steeds niet.. En mn broer en vader zeuren dat dat niet zo moeilijk was enzo, dus doen ging vader proberen foto te maken van hem,,, lukte ook niet echt...
Toen ik nog een keertje geprobeerd, en ik denk dat die foto wel aardig gelukt is. 't was trouwens klein parcour dus ze moesten tienduizend rondjusz rijden zegmaar... Toen zijn we zo langzamerhand naar de finish gelopen, eerst nog ff ons laten bedienen door mn andre broer die bij de dierentuin werkte.
Toen net na de finish plaatsje gevonden, je kon 't wel goed zien daarow. Maarja, inmiddels was 't behoorlijk spannend, eerst was Pettachi er vandoor gegaan,,, Boogerd probeerde dr achteraan te gaan maar na 2 rondjes was er helemaal geen kopgroep meer... Toen er nog 4 rondjes te gaan waren ofsjow, ging Vinokourov dr van door...! (ik zo tegen mn vader: "Waah,,, Vino, Vino!"
Vinokourov is koel namelijk...) Terwijl een paar jongens voor mij de hele tijd schreeuwden: "Boogerd, Boogerd!" Nja, toen ging Boogerd dus Vinokourov achterna, van Bon had paar seconden achterstand. Dat was nog steeds zo toen ze nog 1 ronde te gaan hadden,,, en toen op 't laatst ging van Bon hard sprinte en toen had ie gewonnen...
Iedereen dacht dat of Boogerd of Vinokourov ging winnen,,, mja, toen ging van Bon dr vandoor, Vino werd tweede, hele kleine achterstand op van Bon, en Boogerd werd derde...!
Nja, was iig erg leuk om dat allemaal te zien ensjow.! Toen gingen al diej hypermensjusz het parcour op want wij stonden vlakbij 't podium. En toen moesten de wielrenners (de winnaars dan) natuurlijk weer terugfietsen naar het podium en moesten door diej massa mensen en toen fietste Boogerd en Vinokourov heel vlak langs mij...! Ik kon ze zo aanraken...! *jippiejj* Toen werden ze gehuldigd door Marieke ensjow, burgemeester nog ff wat zeggen en toen gingen de wielrenners weg,,, Marieke van Idols ging dus op 't markplein optreden maar dat hoefden we niej echt te zien dus zijn we weer naar huis gefietst. Buiten nog ff sterren gekeken, ik heb 2 vallende sterren gezien...
Wat is nu belangrijker, die wielrenners of Marieke?
De wielrenners natuurlijk...
Owjaah, gister ging ik dus ook nog naar de stad met mn moeder, toen waren de amateurs en de vrouwen aan 't rijden,, en dat was heel irri om met je fietst door al die mensen te fietsen zegmaar. En wat nog stommer was, dat heel veel winkels dicht waren ivm de Gouden Pijl.
Dus toen zijn we iig ff naar de V&D gegaan, en daar heb k etui gekocht.!
Verder niks dus want bijna alles was dicht,,, drm gaan we iig binnekort het nog maar keertje proberen in de stad...!
Doris,, das idd erg schrikken...! :-\ Ik hoop dat 't geen kanker is,,, en als 't wel kanker is dat ze er dan iig op tijd bij zijn. Meestal is borstkanker nog wel aardig te behandelen (zoals Bertha idd ook zegt...) als je er op tijd bij bent, ik ken twee mensen die borstkanker hebben gehad en 't is bij allebei gelukkig goed afgelopen...
Annemieke, succes vandaag weer op je werk maar aangezien je dat pas erna leest hoop ik dat 't weer was meegevallen en dat 't btje gezelli was ensjow..!
Ik ga nog ff bijlezen en dan maar eens ontbijten...
Doeidoei!