Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2106569 keer)

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #11540 Gepost op: 16-08-2003, 15:09:29 »
Hebben ze daar geen internet dan? En kun je anders niet via de universiteit internet krijgen?

Heel veel plezier in Nijmegen!

*Malcolm zwaait terug

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11541 Gepost op: 16-08-2003, 15:16:16 »
Over vuurwerk gesproken:

Malcolm, in Montréal (of all places, waar kennen we die stad toch van) is ook een jaarlijks vuurwerk-festival. Het werd toen ik er was, heel lang geleden in 1987, gehouden eind mei. Het was in La Ronde, een pretpark dat nog een overblijfsel is van de wereldtentoonstelling van 20 jaar daarvoor. Een pretpark met nog zo'n  authentieke HOUTEN achtbaan, ze hebben geloof ik twee of drie achtbanen in dat park, maar daar moet je een toeslag voor betalen op de entreeprijs. Je kunt er verschillende arrangementen krijgen. Het goedkoopste: daarvoor mag je alleen in twee attracties zoals de kabelbaan, maar daar horen de achtbanen niet bij. Je kunt ook naar een hele leuke show gaan kijken in het theater. Je kunt ook een all-in prijs betalen, dan kun je je uitleven in die achtbanen, maar ik garandeer je, het lukt je niet om alle attracties te bezoeken, althans niet in 1 dag.

Het ging om dat vuurwerk. Dat jaar werd er het wereldkampioenschap vuurwerk-shows maken gehouden. Japan, Spanje, Frankrijk, Groot Brittannië, Italië en de Bondsrepubliek Duitsland waren toen de deelnemers. Geen flauw koninginnedagvuurwerkje van amper een kwartier, nee: een show van ruim drie kwartier per land. Per avond kwamen twee landen aan bod. Geloof het of niet: door de lokatie, vanuit de grote Jacques Cartier-brug had je het beste uitzicht, waren er maar liefst 500.000 toeschouwers. En alleen de tweeduizend mensen IN het park moesten entree betalen, maar die kregen er dus een stijve nek door.

Als je je achtbaanpassie dus wil combineren met een bezoek aan een heel groot vuurwerkspektakel, dan is dit een tip: eind mei naar Canada gaan, zorgen dat je bijtijds een plaatsje hebt op de brug, neem een opvouwbaar stoeltje mee, en wat te eten en te drinken, want het is een lange zit voordat het daar echt van start gaat. Ik stond er toen al vanaf een uur of 7, terwijl het spektakel pas om half elf begon. Kom je daarentegen pas tegen tien uur of zo aanzeilen, dan kom je gewoon de brug niet meer op. De moeite van het lange wachten (ruim drie uur wachten voor twee shows van 3 kwartier), was het zeker waard.

Bijkomend voordeel is dat je met daglicht vanaf de brug ook een uitstekend zicht hebt op het pretpark, zodat je alvast een keuze kunt maken voordat je daar binnen gaat. Het is ook het park, waar Celine Dion triomfen heeft gevierd, zelf op een moment dat ze hier nog volstrekt onbekend was.
« Laatst bewerkt op: 17-08-2003, 11:11:30 door bodejosm43 »

Offline Avron

• Forumlid
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #11542 Gepost op: 16-08-2003, 15:24:05 »
Annemieke, heel veel plezier in Nijmegen. We zullen je missen.
Toch bedankt!

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #11543 Gepost op: 16-08-2003, 15:29:20 »
Ik heb ooit eens een vuurwerkshow in Disneyland Parijs gezien. Dat was ook wel mooi.

Tis al lang geleden dat ik hier in de bar wat heb gepost... voor degenen die me niet geloven: zoek mijn laatste post in de bar maar op

Ik heb weinig te vertellen behalve dat ik helemaal doodop ben van de post. Ik ben gister @#$%^* tot 18:00 uur bezig geweest. Anderhalf uur langer dan gepland...

Owja, Annemieke, veel plezier in Nijmegen en zorg maar dat je daar snel op internet kan.
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11544 Gepost op: 17-08-2003, 11:08:08 »
Dacht ik toch dat Nijmegen mee was gegaan in de vaart der volkeren, Annemieke, maar dat blijkt dus niet echt zo te zijn. In ieder geval zal er nu een snelle oplossing gevonden moeten worden voor het probleem van de spellingscontrole, want die zijn we nu voorlopig kwijt.

Elmar, je zegt dat je tot 18.00 uur had gewerkt. Tot hoe laat loop jij je route in de winter dan? Of komt het niet zo vaak voor dan, dat jij tot 18.00 uur moet werken?

Bij mij komt het vooral in december regelmatig voor dat ik zelfs tot 21.00 aan het bezorgen ben. Dat kan ik me in de wijk waar ik bezorg nog wel redelijk permitteren, de  stukken waar ik qua veiligheid het grootste risico loop, doe ik zo vroeg mogelijk op de dag, ik kan dus mijn route volledig aanpassen aan de omstandigheden. Dat is wel gemakkelijk als je een vaste bezorgroute hebt.

Overigens gaan ze de werkwijze bij ons dus behoorlijk aanpassen, maar het is beslist geen verbetering. Het komt er in principe op neer, dat ze mij voor een enkele brief de halve stad door kunnen sturen, en daar geen eurocent meer voor krijgen betaald, terwijl we het dubbele aan brandstof kwijt zullen zijn, in die situatie.

[size=8]TWEETY, gefeliciteerd met je verjaardag[/size]
Ik had dat laatste al via pm gedaan, maar hier hoort het natuurlijk ook!!!!!!!!
« Laatst bewerkt op: 17-08-2003, 11:43:39 door bodejosm43 »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11545 Gepost op: 17-08-2003, 12:06:59 »
Gefeliciteerd met je verjaardag Tweety!!!

Han, veel succes morgen met je werk..! Ik hoop oowk dat 't niet zo druk is, dat je iig wat minder moe bent dan andere keren. ;) En veel plezier dan bij de bbq met je broer en zn vriendin..!

Veel succes + plezier met de voorbereidingen (das echt zo leuk, ik heb t ook gedaan paar jaar geleden) en veel sterkte met werken, hopelijk dan niet tot 6 uur 's avonds! :o

Ik was dus gisteren echt pas om 18.00 uur klaar met werken. En omdat ik al om 6.30 uur begonnen was, viel dat toch wel zwaar tegen. 't kwam voornamelijk omdat we maar met z'n vieren waren (normaal met 8 ) en er vanalles misging. Er waren heel veel vlaaien tekort die bijgemaakt moesten worden. En aangezien ik de enige aanwezige was die dat kan (er waren geen bakkers aanwezig), ben ik er 'n hele lange tijd mee bezig geweest. Best leuk om te doen, maar niet als je weet dat je daardoor 'n stuk later thuis zal zijn omdat je niet kunt poetsen in die tijd.  :(

Ik was echt doodop toen ik thuis kwam, maar moest me dus haasten om naar m'n broer toe te gaan. 't bbqen bij m'n broer was erg gezellig moet ik zeggen. Ze hadden lekkere salades enzo en m'n broer kon best goed bbqen. ('t vlees was iig niet aangebrand  ;D ) We hebben gezellig de hele avond gekletst en dat terwijl m'n broer meestal niet zo'n gezellig type is en nooit zoveel te vertellen heeft. We hebben ook 't een en ander afgesproken voor 't feest van m'n ouders. We gaan iig binnenkort naar de fotograaf om 'n (hopenlijk) mooie foto van m'n broer en ikke te laten maken om m'n ouders cadeau te geven.  :)

Ik had de hele avond gisteren al wat last van m'n rechtervoet en vanmorgen kon ik er bijna niet meer op staan. Volgens mij heb ik 'n ontstoken voet (dat heb ik al 'ns eerder gehad nadat ik de hele dag in de Efteling rondgelopen had, dus ik weet hoe dat aanvoelt), omdat ik de hele dag met werken gelopen heb en bijna niet gezeten heb.  Erg vervelend dus. Ik moet nu maar proberen de komende 2 dagen niet te veel te lopen, zodat 't wat kan rusten. Hopenlijk is 't dan voor dinsdag weer over als ik moet gaan werken.

Citaat
Mijn broer gaat btw idd ook in feb afstuderen, en hij heeft idd tot nu toe ook alleen een heel vage omschrijving van zn opdracht gekregen van zn school.

Dus 't is niet alleen mijn school waar ze pas zo laat met gedetaileerde informatie komen....  :-\

Citaat
Han, wat leuk je post! Mn introductie begint zondagavond, dus ik ga ws (als ik t haal met inpakken enzo ::)) morgenmiddag/-avond verhuizen. Ben zo zenuwachtig!

Ik was ook superzenuwachtig voor m'n introductie. Ik kende helemaal niemand en wist echt niet wat ik moest verwachten. Gelukkig viel alles reuze mee en heb ik ook erg leuke mensen ontmoet. Bij jou zal 't vast ook erg gezellig worden en dan vraag je je achteraf af waarom je je zo druk hebt gemaakt. Ik ben iig vast erg benieuwd naar je ongetwijfeld uitgebreide verslag van je introductie :)

LC: dat vuurwerk is idd erg mooi altijd. Ik ben er 'n aantal jare geleden 'ns geweest toen ik op vakantie in Duinrell was. 't was echt 't mooiste vuurwerk wat ik ooit had gezien!

Malcolm: veel plezier in Brussel en Six Flags Belgium!

't is hier niet zo'n fijn weer, nog erg bewolkt. Ik had eigenlijk gehoopt om vandaag lekker buiten te kunnen gaan lezen in m'n Robbie Williams biografie, maar dat moet dan maar binnen. Vanavond ga ik met m'n oma, ouders en m'n oom mee uit eten. M'n oma had dat van m'n ouders en m'n oom cadeau gekregen voor haar verjaardag. Omdat ik vandaag thuis ben (de kinderen van m'n oom zijn bij hun moeder vandaag), vond m'n oma 't leuk als ik ook mee zou komen.  :)

Iedereen vast 'n hele fijne dag en misschien dat ik later vandaag nog wel effe langs kom!

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #11546 Gepost op: 17-08-2003, 13:16:14 »
Gefeliciteerd Tweety...

Han, ik weet hoe je je voelt als je zolang aan het werk bent geweest. Ik leef met je mee. En doe maar rustig aan met je voet.
BTW, die foto die komt wel in het foto-topic he?? ;)

Bodejos: Ik heb ook een eigen wijk en daar ben ik altijd zo rond half twee mee klaar. Het is in totaal een wijk waar ik vijf uur voor krijg, maar ik haast me nooit zo. Het zijn ong. 300 huizen die ik af moet lopen. Maar afgelopen zaterdag had ik twee wijken. Ik kreeg naast mijn eigen wijk nog een wijk erbij met ong. 400 huizen. Dus je begrijpt wel dat ik even bezig was.

Over die verhuisde spellingscontrole. Ze zit niet alleen in Nijmegen hoor... Ik zie hier onder mijn venster, naast de knoppen "Verzenden", "Bekijken" en "Reset formulier" ook een knop met "Spell Check" staan. Ik weet niet of ie werkt en ik heb ook geen zin om het uit te proberen, want ik maak tog geen spelfouten ;D :P

Gister is het ook laat geworden, maar dan niet alleen op mijn werk. Op mijn werk was ik eigenlijk best vroeg klaar. Alleen de bakken met kleine post kwamen een half uur te laat, pas na een vervroegde pauze van een half uur. En ik was toch om half twee klaar.
Maar ik ben gisteren ook uitgeweest. Ik was uitgenodigd door een collega. In totaal waren we maar met zijn achten die avond. Ik ben om half twee naar huis gegaan omdat ik na een stukje lopen de rest niet meer kon vinden (de jassen waren ook weg uit het cafe waar ze waren...). De enige die ik nog kon vinden was de enige collega die dezelfde kant als ik op woont, die was de rest ook kwijt maar wilde nog niet naar huis.
Ik ben blij dat ik wel naar huis ben gegaan, want ik zit tegen een kater aan...

Vandaag en morgen zijn voor mij twee dagen om uit te rusten, dus dat ga ik nu doen. Met een glas CocaCola Light Lemon en een PSone joypad in mijn handen. (ik wissel wel af, anders speelt dat zo rottig)

Mssl, Elmar

edit: tijpfoud
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #11547 Gepost op: 17-08-2003, 13:16:29 »
Tweety, van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Ik ben druk bezig met een idee van mij voor op dit forum waar jullie nog wel meer van horen.

Tipje van de sluier: Wie is het?
Toch bedankt!

Offline Timss

• Forumlid
« Reactie #11548 Gepost op: 17-08-2003, 14:10:21 »
aha Spannend kben benieuwd wil natuurlijk graag meespelen tenminste als dat kan :o

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #11549 Gepost op: 17-08-2003, 17:07:09 »
Goeiemiddag!!

Ben dr weer! Gister dus naar Amsterdam gegaan,,, was heel koel..! :D

's Ochtends zo dr vroeg uit omdat we poosje drheen moesten rijden. Waren we daar,,, gingen we parkeren bij de Arena Transferium (ik had er nog over gedacht omdat mn feyenoord t-shirt aan te doen,,, mja leek me toch niet zo'n goed ideej... :P ) toen met de metro naar 't waterloopplein gereden. Toen naar Artis,, was wel 'n koele dierentuin...! Kan niet op tegen dé dierentuin natuurlijk, maar was iig wel koel.. Dieren waren een btje suff,,, zeker door 't warme weer. Verder waren er niet megabijzondere dingen,,, 't Aqarium was wel koel..! Zeepaardjusz enzo zien,,, verder waren de zeeleeuwen oowk erg leuk,,, btje op hun rug in het water zwemmen zegmaar,,, best gaar om te sjien..! :) Op een gegeven moment wast al btje laat, en ging ik mn ouders ff irriteren,, want ik wou nog wel poosje stadten in Amsterdam,,, dat was natuurlijk 't belangrijkste iig voor mij.. Maarja, toen gingen we om 3 uur uit Artis,,, toen zijn we naar de Kalverstraat gelopen,,, ff V & D in... Toen wat gegeten,, waren btje hongerig.. Toen winkel in,,, winkel uit,,, mn broer en vader vonden dat niet zo leuk maar jah... ::) Toen kwamen we langs zo'n winkel met heel veel sieraden..! :D En ik was juist op zoek naar 'n leuke ketting,, dus in die winkel hebben we nogal lang staan kijken enzo.. En uiteindleijk heb ik daar een ketting gekocht,, blauwe en zilveren kraaltjes, heel koel! Ook heb ik dr een armbandje gekocht en blauwe oorbellen.. (kleine bloemetjusz)

Toen waren we op de dam aangekomen... 't was al uur of 7 dus toen gingen we restaurant opzoeken.. Hebben bij een steakhouse gegeten,,, was erg lekker! Veel vlees enzoo... ;) Toen daarna moest ik nog ff ansichtkaart van Amsterdam kopen voor mn verzameling,, en in dat winkeltje waar ik die kocht hadden ze ook hele leuke kettinkjusz dus heb ik er nog 1tje gekocht..! Ben goed geslaagd dusj...! Toen nog ff ijsje gekocht,,, toen met metro weer naar de Arena gesjeesd,, en toen alweer naar huis... Om 11 uur waren we alweer in Emmuh... Was iig een erg leuke dag! :)

Vandaag heb k niet zoveel gedaan,, buiten btje zitten lezen enzo..

[size=3.5]Tweety, van harte gefeliciteerd!! :-* [/size]

Han,, irri dat je zolang moest werken! En beterschap met je voet,,, koop dat 't gauw beter gaat!

En Annemiek, nehh geen mooie aura's gezien..! 't wou niej echt lukken... ::) Jij veel plezier in Nijmegen en hopelijk tot gauw,, maarja, dat hak al gezegd geloof ik...

Malcolm, veel plezier in Sixflags Belgium! (zal wel lukken denk ik... ;) )

Ik ga nog ff bijlezen,,, doeghh :-*

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #11550 Gepost op: 18-08-2003, 11:17:25 »
Tweety: gefeliciteeeerd (t spijt me dak een beetje laat ermee ben)
@miesh: een feyenoord shirt dragen in amsterdam   ;D dat zouk inderdaad niet doen...  maarruh, fijn dat je een leuke dag gehad hebt
malcolm: wast leuk in six flags? ist niet heel erg een belgische versie van het nederlandse pretpark? ik bedoel ze hebben toch heel veel dezelfde attracties?
han13: een ontstoken voet?  :( aggoossh... veel uitrusten en op de bank hangen, zou ik zeggen  ;D

Maar ff to the point: ik heb slecht nieuws...
mn ouders vinden dat ik veel te veel achter de computer zit en dreigen met ernstige maatregelen als ik er niet mee stop...
na een spoedoverleg met mezelf heb ik besloten om volledig met widm.com te stoppen. misschien dat ik hier eens in de zoveel tijd nog even kom kijken, maar meer dan dat zit er echt niet in
ik zal jullie allemaal heel erg missen...

-xxx- Floortje

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #11551 Gepost op: 18-08-2003, 11:32:10 »
Zo, dat is wel erg slecht nieuws zo vroeg op de morgen Floortje! Ik hoop dat je 't goed hebt overwogen en dat je af en toe nog wel effe langs zult komen. We zullen je iig ook gaan missen.  :-\

@miesh: wat fijn dat je zo'n leuke dag in Amsterdam hebt gehad!

't etentje gisteren was niet zo'n heel succes vond ik zelf. Ik voelde me helemaal niet goed (nog steeds pijn aan m'n voet en ik was ook nog 'ns misselijk en had enorme hoofdpijn) en wenste eigenlijk dat ik niet meegegaan was. Ik heb me maar gewoon 'n beetje stil gehouden en toch geprobeert wat naar binnen te krijgen. Gelukkig hoefde niemand meer 'n toetje en konden we toch nog vrij snel weer naar huis toe. Thuis heb ik toen misselijk op de bank nog effe gezeten waarna ik vroeg naar bed ben gegaan.

Vandaag moet ik nog wat dingetjes doen (tanken, auto wassen, literatuur voor scriptie uitzoeken enz.), waar ik de rest van de week geen tijd meer voor heb omdat ik moet werken. Morgen ga ik dus beginnen als receptioniste. Ik ben 'ns benieuwd wat ik allemaal moet doen. Ik hoop niet al te veel, want dan kan ik tussendoor wat aan m'n scriptie werken. Zo doe ik gelijk iets nuttigs voor m'n studie en verdien ik ook nog 'n zakcentje bij. Ik zie er wel echt tegenop om de komende 5 dagen te gaan werken (4 dagen als receptioniste en dan zaterdag nog bij de bakker), want dat ben ik effe niet meer gewend. Hopenlijk valt 't allemaal reuze mee en vliegt de tijd om.

Ik ga snel effe bijlezen en dan beginnen met alle 'klusjes' die ik vandaag nog wil afhandelen.

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #11552 Gepost op: 18-08-2003, 11:34:24 »
Je bent dus nooit meer op dit forum?
Wat verschrikkelijk!!!
Maar we zullen je allemaal missen en het is wel slim van je om voorlopig even te stoppen

Toch bedankt!

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #11553 Gepost op: 18-08-2003, 12:31:59 »
Goeiemiddag... nja,,, goede?!

Floor niet weggaan!!! :'( Dan kan ik het nooit meer eens zijn over goede muziek met jouw... en dan kan ik niet vertellen hoe ik al die Horowitz-boeken vind die ik laatst heb geleend en...en... en... :-(
hmm, nja,,, ik voeg je wel toe op msn...
Nog wel af en toe op 't forum komen hoor...!!

Nja,, ik heb net ff ontbeten,,, ik was al wel om kwart over 10 wakker alleen toen gingk ff boek uitlezen in bed en ging ik er om half 12 pas uit, en toen nog ff douchen... Dus, toen wast btje laat. Ga vandaag al mn boeken kaften... bluhh, 't zijn er geloof ik wel minder dan vorig jaar dus das wel mooi. Morgen moek rooster ophalen + naar toespraakjuh luisteren en dan woensdag,,, eerste lesdag... :( Ik wil niej naar school toew...! Maarjah...

Han, succes met al die klusjes die je vandaag moet doen! En wel rustig aan doen he, met je voet enzo!

Ik ga ff bijlezen,,, en dan middageten ofsjow... :-\ doeghh :-*
« Laatst bewerkt op: 18-08-2003, 12:34:23 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #11554 Gepost op: 18-08-2003, 12:35:26 »
Goeiemiddag... nja,,, goede?!

Floor niet weggaan!!! :'( Dan kan ik het nooit meer eens zijn over goede muziek met jouw... en dan kan ik niet vertellen hoe ik al die Horowitz-boeken vind die ik laatst heb geleend en...
horowitz??
Take a glorious bite out of the whole world

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #11555 Gepost op: 18-08-2003, 12:38:17 »
jaah... zoiets.... Anthony Horowitz (=schrijver) ofsojw?!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #11556 Gepost op: 18-08-2003, 12:43:43 »
kweetet, maar welke boeken dan?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #11557 Gepost op: 18-08-2003, 14:16:30 »
[zie msn... :P] Oee... geen slowchat he...

Nja,, iig ik ga zometeen mijn boeken kaften,,, hoop dat 't btje snel gaat want heb dr helemaal geen zin in... Mijn laatste schoollozedag te moeten vullen met schoolboeken kaften... :-\

Pino is ook echt al poosje niet meer langs geweest hé...! Pinoww, waar ben je?!

Nog fijne dag allemaal,,, doeghh :-*

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #11558 Gepost op: 18-08-2003, 18:05:03 »
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaap!

Vandaag de eerste dag van KVW gehad. Kinder Vakantie Werk bij ons in Tilburg Noord. Ik leid een groepje met een vriend van me, keigezellig natuurlijk maar wel heel vermoeiend. Vooral als er zo'n irritant persoon in je groepje zit. Maar ja, ik heb eigenlijk geen tijd, maar ga nu eten bij de computer, dus ik ga even bijlezen.

Sjors...
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #11559 Gepost op: 18-08-2003, 20:08:39 »
Volgens mij ben ik nog nooit zoveel online geweest als vandaag. Ik heb dan ook weinig meegemaakt. Vanmorgen gewerkt en voor de rest van de dag een beetje niksen. Dat mag toch ook weleens?  ;D