Heerlijk: die mislukte cake, van Timss. Smaakt veel lekkerder dan dat fabriekswerk uit de supermarkt. Je kent toch die reclame wel van Hester? Aan zoiets zit ik nu te denken: Cake, gemaakt door Timss, zonder cakemeel van Timss. Je weet nooit wat het resultaat zal zijn, je weet alleen zeker dat het geen cake wordt zoals die zou moeten worden.
Ik ga vanaf vandaag eens genieten van mijn vakantie. Ik heb t/m 24 september vrij, maar ga alleen wat dagtochten maken. Daarbij denk ik aan wat treinreisjes even over de grens, richting Duitsland. Je kunt vanuit Aken met 5 personen een hele dag reizen door deelstaat Nordrhein-Westfalen.
Keulen, Bielefeld, Dortmund, Oberhausen, het is makkelijk in 1 dag te bereiken, je mag met die kaart alleen geen gebruik maken van de sneltreinen, alleen de regional-bahn, zoals ze dat daar noemen. Maar die zijn nog steeds te vergelijken met intercity's in Nederland, omdat de afstanden daar gewoon groter zijn.
Het leuke is: of je nu alleen reist, of met 5 personen, de totaalprijs blijft 25 euro. Misschien een tip voor de winkelliefhebbers onder de forummers, om eens naar dat giga-winkelcentrum in Oberhausen
www.centro.de te gaan? Het ticket is geldig in de trein, bus en tram (=strassenbahn), de truc is natuurlijk, om met vijftallen te gaan, dan haal je het maximale uit zo'n ticket. Het is even gemakkelijk te doen vanuit bijvoorbeeld Venlo of Eneschede, als vanuit Aken. Let wel: de prijs tot aan het eerste duitse grensstation is dus WEL per persoon!
En dan is er een ontmoeting met chatters van deze site gepland op 20 september. We hadden het er in april al over: de tijd vliegt, knipper een paar keer met je ogen, en het is alweer september. Ik kijk ernaar uit. Ben benieuwd wat Laafje voor ons in petto heeft.