Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2106716 keer)

Offline Double-J

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #11720 Gepost op: 1-09-2003, 07:38:28 »
:D het volgende bericht is met toestemming van compuart gepost  :D

Vanaf 1 september een nieuw avontuur.
MollenJacht en het geheim van de diamant.

Los jij het raadsel op? Wordt de nieuwe detective en win het spel.

Vanaf 1 september: http://www.mollenjacht.nl 

Speel jij ook mee?  ::)

Tot op www.mollenjacht.nl;)

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #11721 Gepost op: 1-09-2003, 12:46:41 »
Ziet er zeer goed uit, ik heb alleen echt geen tijd om dit allemaal te doen!! :)

Veel succes met je  site!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11722 Gepost op: 1-09-2003, 14:55:01 »
Hoi mensjes!

Daar ben ik alweer! Ik ben nu aan het genieten van het gratis internet hier op de universiteit! :D Werkt allemaal perfect hier.

Annemieke: heel veel succes en plezier bij je eerste schoolweek!
thnx! Ook al heeft onze papa ons nog op het hart gedrukt dat we niet op school zitten, zo mogen we het dus ook niet meer noemen ::), we zijn ook niet 'uit' als we ons laatste college van de dag hebben gehad, 'de bel' gaat niet en meer van dat soort uitspraken zijn tegenwoordig taboe ;).

Vandaag mn eerste 2 colleges gehad, archeologie en Grieks vertalen. Voor dat laatste moeten we morgen al een hele lap tekst vertaald en ingeleverd hebben... :o haha jaja nu ist echt begonnen... gisteren ben ik met 6 anderen nog ff naar een cafeetje geweest, nu kon het nog zeg maar... was erg gezelli, alleen jammer dat niemand anders van de eerstejaars erbij was. De meesten wonen (nog) niet in Nijmegen nl, dus die konden niet zomaar ff langskomen.

Zaterdag dus naar dat feest van mn nicht geweest, was echt supergezellig, want bijna de hele familie was gekomen. Heb alleen ook wel minder leuk nieuws gehoord van sommige familieleden maar ja ik hoop dat dat allemaal vrij snel goedkomt (ziekte enzo).

Ondertussen heb ik nog steeds geen boeken, want die zou ik van iemand overkopen, maar die krijg ik maar niet te pakken, telefoon telkens uit, smst niet terug, etc. Zometeen nog maar eens proberen.

Maar goed, ik heb er nog steeds wel zin in! Het gaat wel hard werken worden denk ik, al die opdrachten waar ze t nu al over hadden, ammaal essays schrijven enzo... En die man van Grieks, dat je eigenlijk toch wel minstens een uur per dag Griekse grammatica zou moeten herhalen... :s "of als je meer tijd hebt twee uur..." :o uhhh ja joh... naja ik zie t wel.
Mn studiegenootjes die niet mee hebben gedaan aan de intro heb ik nu dus ook ontmoet en de namen van vernomen, maar kvind het toch wel erg jammer dat niet gewoon iedereen erbij was vorige week, of minstens een paar daagjes, want ja je kent ze nu dus echt nog helemaal niet. En alleen maar tijdens de colleges das toch anders. Eén meisje van hen doet er nog een andere studie naast, pfff hoe denkt ze dat te gaan doen... denk eik niet dat ze er lang bij blijft... maja ong de helft zou gaan afvallen, dus who's next...? :s ::)

Ovide, Ovide, Ovide, wat super dat je eindelijk weer eens iets van je laat horen! Na al mijn gezeur! :D Gelukkig ben je ons niet vergeten!! Ben ik echt blij om, want ik miste je echt hoor, vaste stamgast als je was... :'( Kun je niet weer ietsje vaker komen...? Als je toch meeleest... gwoon af en toe een kort postje dat je nog leeft of zo??

Jos, veel plezier met je vrije dagen en je dagtochtjes!
Groenenman, das wel ff schrikken zeg bij voetbal... nooit leuk, gebroken armen enzo :-\.
Timss, viel je cake/taart uiteindelijk nog mee?
Bertha, jij ook heel veel plezier komende anderhalve week! Maar mis ons wel een btje he ;)!
Han, jij natuurlijk zelf ook heel veel succes en plezier weer met studeren en het terugzien van je klasgenoten e.d.!
Oja en die foto's van je... nee, 150 hoeft niet, maar zolang er maar een paar bij zijn waar je zelf op staat!! Das altijd leuk! :)

Ik laat het hierbij (wat geweldig dat dit gewoon mag hier zeg...),

liefs, Annemieke

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #11723 Gepost op: 1-09-2003, 15:14:18 »
Leuk om al eens wat ervaringen te lezen Annemieke! zoals je misschien weet heb ik ook in Nijmegen gestudeerd en jouw verhalen brengen het weer helemaal terug!!
Ik studeerde dan wel heel wat anders, maar dat maakt niet uit.
Studeren aan de universiteit is inderdaad geweldig. Gratis internet enzo, en je leert er zoveel! niet alleen over je studie, maar als je een beetje actief wordt naast je studie leer je dus ook nog actie voeren, vergaderen, schrijven, of wat dan ook.
Ze noemen je studententijd niet voor niets de mooiste tijd van je leven. Mijn leraar engels riep dat altijd, en ik had altijd zoiets van "ik moet het nog zien" maar hij heeft 100% gelijk gehad!!  ;D

(je krijgt zeker wel in de gaten dat ik een beetje heimwee naar de uni heb??)

En inderdaad, hou alles vanaf het begin maar goed bij, want dat schoot er bij mij bij in (om verschillende redenen) en dat is volgens mij een van de oorzaken van het feit dat ik die studie nooit heb afgemaakt. Ik holde vanaf het begin achter de feiten aan.
En dan moet je dus 2x zo hard werken om weer bij te komen, en dat is mij dus nooit meer gelukt.  :(

maar ik leg me er niet bij neer, en zo gauw ik het me kan veroorloven ga ik alsnog een titel halen. Via de open universiteit ofzo.
(maar dat is duuuuuur!!!) :-\

veel plezier en succes nog he. Je gaat het echt wel redden hoor, die indianenverhalen van de helft haalt het niet, dat zijn vooral de mensen die (zoals ik) teveel genieten van het leven naast de studie, dus uitgaan, gezellig ouwehoeren voor de tv in je studentenhuis (ik dus) enz.
Als je gewoon doet wat er gevraagd wordt, en serieus en gemotiveerd bent, dan haal je het gewoon. Eitje.  8)

we're back :(

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #11724 Gepost op: 1-09-2003, 15:31:15 »
Ah, leuke reactie van je Idefix. Maarre hallo, ik wil óók van het leven genieten en uitgaan en gezellig in de kroeg zitten etc...! Je ziet mij er toch niet voor aan dat ik dat niet zou doen he ;).

Maar nu ga ik toch maar eens van deze computer af en naar huis en eens proberen te beginnen met vertalen... Onee, eerst die jongen bellen voor zn boeken. Doegdoeg!

Btw: wat had jij ook weer gestudeerd?

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #11725 Gepost op: 1-09-2003, 15:41:16 »
Natuurlijk moet je genieten en uitgaan e.d. Maar lees goed: NIET TEVEEL! Wat ik dus wel deed. Ik kwam thuis van college, plofte neer op de zeeeer comfortabele bank in de gezamenlijke keuken en kwam er pas af om te eten, daarna evt. afwassen, bold&the beautiful kijken, en daarna nog wat, en daarna nog wat, kortom, ik ging pas naar mijn kamer om te gaan slapen. Het was gewoon veel te gezellig op mijn gang (Hoogeveldt, met 16 pers.)
Ik studeerde Sociale geografie (Beleidswetenschappen) en dat is met lengtes de meest oninteressante studie die er is, dus dat hielp ook al niet mee.
Verder was ik die zomer in Frankrijk wezen werken en daar had ik zoveel contacten mee opgedaan, dat ik de eerste paar maanden alleen achter mijn buro zat om brieven naar die mensen te schrijven, foto's op te sturen, enz.

Excuses genoeg dus, maar feit was gewoon, geen zelfdicipline!

Nee, Annemieke, by  all means, GENIET!!!  :D  :D
want daar is echt wel tijd en ruimte voor, maar er moet ook gestudeerd worden, en dat deed ik dus niet.  :-\

we're back :(

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #11726 Gepost op: 1-09-2003, 16:32:02 »
Ik had vandaag ook m'n eerste dag van m'n nieuwe opleiding (natuurkunde, maar dan de lerarenopleiding). Ik hoefde niets te vertalen uit het Grieks of wat dan ook, maar ik moest een ei vanaf de tweede verdieping naar beneden gooien en het mocht niet breken :) . We moesten in tweetallen een doos of emmer zo inrichten met stro en andere zachte spullen en dan die beneden neerzetten. Dan moest je met een touwtje met een gewichtje eraan bepalen waar je je ei los ging laten en dan je ei laten vallen. Geweldig, zulke experimenten. Het eerste ei ging kapot op de reling van de eerste verdieping  :-[ maar het tweede ei kwam mooi in de doos terecht op het stro. Het ei was nog heel ;D .
Morgen een hele dag les, heb ik best wel zin in, woensdag krijgen we uitleg over de stage die we over 2 maanden al gaan lopen :) .

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #11727 Gepost op: 1-09-2003, 17:01:03 »
Wat een leuke enthousiaste verhalen Annemieke en Annuh. :) Leuk om te lezen dat de eerste dag jullie goed bevallen is. Annemieke, luister goed naar Idefix!

Annuh, is het niet wat snel om nu al stage te lopen? Je bent toch maar net begonnen?  ::) Moet je stage lopen op een school? Eieren naar leerlingen gooien lijkt mij wel leuk. ;) ;D

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #11728 Gepost op: 1-09-2003, 17:03:59 »
Dat eieren gooien naar de kampleiding van vorige week was ook heel goed bevallen ;D (voor mij dan, niet voor hen ;) ).
En verder... de stage doen ze expres zo vroeg, omdat je dan kan kijken of je wel echt het onderwijs in wilt. Ik moet stage lopen op een middelbare school hier in Tilburg en omgeving. En dan moet je niet verwachten dat ik al echt voor de klas ga staan en de wet van Newton uit ga lopen leggen ofzo, maar ik moet een beetje 'achter de schermen' werken, mensen interviewen en daar verslagen van maken etc.

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #11729 Gepost op: 1-09-2003, 19:30:16 »
Nou heerlijk ben net een beetje van de spierpijn af komt mijn knie weer opspelen. Tis 2 jaar geleden gebeurt en toen heb ik een half seizoen niet gespeeld en nog steeds moet ik minstens 3 wedstrijden afzeggen omdat mijn knie pijn doet.(ik lijk wel zo'n ouwe vent van: Ja ouwe blessure door een granaatscherf, met alle respect voor iedereen die dit zegt)

Maar ja vandaag weer naar sgool geweest(ja @miesh jij ook dat weten we :P)

En voor de rest nie veel gedaan
mzzls

LC

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #11730 Gepost op: 1-09-2003, 20:16:01 »
Citaat
Ovide, Ovide, Ovide, wat super dat je eindelijk weer eens iets van je laat horen! Na al mijn gezeur!  Gelukkig ben je ons niet vergeten!! Ben ik echt blij om, want ik miste je echt hoor, vaste stamgast als je was...  Kun je niet weer ietsje vaker komen...? Als je toch meeleest... gwoon af en toe een kort postje dat je nog leeft of zo??

Ik leef nog steeds  ;). Leuk dat het je zo goed bevalt in Nijmegen. Moet toch een meevaller zijn, lijkt me zo. En die studie is natuurlijk een eitje voor jou. Gewoon verdergaan zoals je op school begonnen bent...
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #11731 Gepost op: 1-09-2003, 20:20:24 »
Leuk hoor Annemieke en Anne!!!

Ik heb vandaag mijn eerste stagedag gehad...kinderdagverblijf voor gehandicapte kinderen...
jeetje wat een indrukken en info heb ik gekregen!!! Ben d'r echt helemaal moe van. Maar het was wel leuk en interessant...heeeeeele leerzame doelgroep heb ik gekozen! Ik denk echt dat ik ontzettend veel te weten kom dit jaar.
Ik zit in een groep met kinderen van ongeveer 6-18 jaar...maar het niveau is echt heel laag. Ze kunnen wel allemaal lopen (eentje met hulp) maar ze zijn niet zindelijk...en communiceren gaat met duidelijke woorden of met symbolen en gebaren.
Ben voorlopig elke di. vrij...morgen dus ook al. Vind het opzich wel fijn, om even alles te verwerken.

Leuk en vermoeiend!
BYEBYE allemaal succes weer met studie-school-werk-en andere bezigheden!
een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11732 Gepost op: 1-09-2003, 20:34:15 »
Leuk om te lezen wat juliie, de nieuwbakken studentes allemaal al hebben uitgespookt. Tijd om de Molshoop voor de gelegenheid heel even het grote eiergooi-topic te noemen. Breek de dag, tik een eitje, een ei hoort erbij, en eenmaal per etmaal een eimaal. Wie gaan jullie volgende week aan een touwtje naar beneden laten, Annuh? De amanuensis? Die willen nog weleens ontploffen als je ze verkeerd aanpakt, dus ben daar maar voorzichtig mee.

Niemand verder iets meegekregen van het door mij zo de hemel in geprezen (nee, niet heus) Preuvenemint?

Annemieke, hoe vond je Heerlen, heb je er nog dingen gezien behalve dat je op familiebezoek bent geweest? Misschien ben je wel dat grote nieuwe (nou ja, al 5 jaar oud) winkelcentrum, het Coriocenter binnengelopen. Dit kun je niet missen als je het station aan de stadskant uitloopt. Je moet gewoon om de junks heen lopen, je ziet het vanzelf liggen als je in de richting van de bioskoop kijkt.

Dit zal Ovide zeker kennen. Als je weer eens in Heerlen bent: in dat Coriocenter is een heel leuke Ierse Pub gevestigd, je waant je er dus echt in een oude kroeg. Misschien een tip oor de volgende Heerlen-reis?

« Laatst bewerkt op: 1-09-2003, 20:36:09 door bodejosm43 »

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #11733 Gepost op: 1-09-2003, 21:27:26 »
Hooj mensen,,

Daar ben ik weer..!
Sinds zaterdag hiero niet geweest,,, erg he.. :P

Zaterdag dus naar Hazerswoude geweest, naar mn oma. Gingen natuurlijk standaard half uur later weg dan gepland maar okeej. Daar eerst ff chinees gehaald,, toen die avond dus naar mn paar weken oude achternichtje. Ze was (voor een baby) opzich best schattig..! Heb dr niej vastgehouden horw,, niks voor mij. Maar iig, is 't een erg rustige baby, niet veel huilen enzo. Babykamer ook gezien, leukkk. Mja, die nacht regende het zoo keihard, dus ben echt miljoen keer wakker geweest,, maarja lekker boeiend ook. Iig, die ochtend ff gezongen voor mn oma die dus 90 is geworden. :D Nja, toen die middag gingen we eerst een boottocht maken op de Nieuwkoopse plassen oid. En daarna errug lekker gegeten..! :) Was iig wel gezelli enzow, iedereen weer ff btje spreken en zien.  En toen... (zucht) moesten we 's avonds mn broer nog ophalen uit Lowlands want we kwamen dr toch een beetje langs en mn broer moesten vandaag ook alweer in Groningen zijn dus.. nja, wij waren daar, stonden in de file want dr waren natuurlijk superveel mensen die andre mensen gingen ophalen enzo. Na heel wat heen en weer gebel hem dus gevonden, nja, toen duurde 't zeker nog wel drie kwartier eer we het terrein afwaren... ::) Vond het wel koel, ff stukje Lowlands-terrein gezien plus de campings.. En leuk mensen kijken natuurlijk. ;) Dus toen waren we pas rond 1 uur vannacht thuis.. Ik ook zo keelpijn en oorpijn... Echt irri.

Dus toen had ik vanochtend ook zoiets van.. hmm, kweet niet of ik wel naar school ga. (dat ik een so latijn zou hebben die ik niet had kunnen leren had dr niks mee te maken... ;-) ) Mja, ik vanochtend hele tijd twijfelen,,, wel of niet.. enz. Mja, ben toen maar gegaan... Goed he! Maar inmiddels was 't al erg laat dus toen ben ik met mn moeder meegereden in de auto die toch naar dr werk moest. Dus was nog wel net op tijd. Was echt heel supermoe op school, niet veel geslapen + dat ik nogal duf was. Maar heb het overleefd, ook de latijn les waar we gelukkig toch geen so kregen.. ::) En verder was wel grappig op school, want we hadden zo blokuur van onze mentor. Eerst project en toen geschiedenis. Enne, twee jongens uit onze klas moesten 'het karretje' van de lerares pakken uit een 1 of ander lokaal pakken. Maar zij zo terug en toen zeiden ze dat dat karretje daar niet stond. Nja.. okeej en toen later ging die lerares kijken in datzelfde lokaal, 't karretje stond dr gewoon en niemand in dat lokaal had ook gezien dat er twee jongens waren komen zoeken naar 't karretje (daar liggen dan alle spullen/boeken op...) en nja, dus was zij een beeetje boos op de twee dus wou ze ze terugpakken. Toen ging ze de afdelingsleider VWO betrekken in een 'complot'. En toen bij geschiedenis werd ze zo keiboos op de jongens omdat hun haar les hadden 'gesaboteerd'. ;D 1 zo'n jongen zo vet schrikken, andre errug verontwaardigd. Ze moesten zich iig echt gaan melden bij de afdelingsleider want de lerares 'was heel erg boos op hun'. Iig, gingen ze zich maar melden en kwamen ze terug met een gele kaart waarop de lerares dan een straf zo kunnen geven. Dus zij tegen die jongens heel verhaal over dat ze 'normaal geen lijfstraffen zou geven maar dit was een uitzondering blabla'. Nja, en dr 'voetenbankje' en dr boeken lagen natuurlijk op haar karretje (dat ze inmiddels al had opgehaald en verstopt had in het lokaal maar dat hadden de jongens niet door) en toen moest de 1 als boekensteun dienen en dr ander moest haar voetenbankje zijn..! Moewhaha, en dat deden ze nog ook. Zo liggen op de grond, lerares trok dr schoenen zo uit.. buhh ;D Was wel leuk iig, niet zoveel gs daardoor gehad..!

Verder heb ik nog steeds wel btje keelpijn, oorpijn. Echt irritanto. Nu moet ik straks vroeg naar bed, en vroeg op want mn broer is morgen jarig en daar moeten we om half 7 ofzo voor gaan zingen. :( Zielig he! Maar ik ga nu stoppen met mijn onboeiende verhaal, morgen maar 4 uurtjes les, joepiej!

Heb nu ff geen tijd om op iedereen te reageren,, wel alles gelezen course, wat niet egt bijster veel was.. Mja, iig:

Ovide, leuk dat je weer ff wat van je laat horen! :D

Verder,, mensen veel succes op school en de universiteit en stage enzow,,, Fenn, vind 't egt knap dat je bij zo'n kinderdagverblijf stage loopt. Dat zou ik echt niet willen/kunnen.., succes daar dus meej!

Nja, verder iedereen fijne dag morgen en doeidoei! :-*
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #11734 Gepost op: 2-09-2003, 02:15:16 »
Goedenacht beste mensen...

Ik dacht, laat ik op dit late tijdstip ook maar eens wat van me horen. Laat ik beginnen met wat ik op vakantie allemaal heb uitgespookt. Eerst een weekje Kinder Vakantie Week. Ik had samen met een vriend van mij 13 kinderen onder m'n hoede. 1tje daarvan had zware ADHD en was op de eerste dag zijn Ritalin al vergeten. Druk druk druk, dat wil je niet weten. Daar na had hij z'n medicijnen wel maar ik heb het verschil eigenlijk niet gemerkt...  :-\. De eerste dag was een soort van kennismakingsdag met een wandeltocht en een heleboel spelletjes. Krantemeppen, watergevecht etc. etc. De tweede dag was meteen een klapper nl. Bobbejaanland. Erg gezellig maar wel erg moeilijk om 13 kinderen bij elkaar te houden. Ik was dan ook gebroken na een dag kinderen op mijn nek, in m'n rug etc. etc. en trekken en hangen wat ze doen. De 3e dag was zwemmen in een buitenzwembad, we hadden goed weer getroffen dus dat ging allemaal goed. Deze dag was ook m'n doop. De doop bestond uit een aantal onderdelen. Spijkerpoepen maar dan dat je tijdens het spijkerpoepen met taart bekogeld werd, koekhappen maar dan met ogen dicht zodat ze de koek vervingen door haring...  >:(. We moesten nog een drankje drinken (half bekertje) wat bestond uit een liter tomatensap, een flesje tabasco en véél peper. En daarna kregen we wederom een taart in het gezicht. Donderdag was een kermisdag met carnavalsfeest en luchtkussens enzo. Vrijdag was traditioneel de Eftelingdag. De halve leiding heeft in de fontein gelegen en we hebben het allemaal erg gezellig gehad.

Zaterdag is de afsluitende dag maar helaas kon ik daar niet bij zijn. Ik ging op survivalweekend. Weer als leiding mee. We vielen met de neus in onze boter want de locatie bleek van de eigenaar van Van der Valk in Tiel (ja, van die parkeerplaats) en die stelde alle faciliteiten GRATIS ter beschikking. Dit betekend quadrijden, bananenboot, jetski's, muurklimmen, tokkelen, etc. etc. dit alles met begeleiding. Al met al een topweekend.

Daarna op vakantie naar Rolde of zoiets in Drenthe. Wel leuk, maar erg rustig. Mooi zwembad waar ik heb leren duiken en verder een beetje uitgerust, hunnebedden, tennis, voetbal en zo. Een echte vakantie.

Vrijdagavond thuisgekomen, meteen naar m'n vriendin gedaan, wezen stappen, eindelijk weer in m'n eigen bed geslapen. Zaterdag opruimen en zo, beetje bijkletsen met iedereen, 's avonds naar de stad en zondag uitslapen. En toen was het alweer maandag. Lekker gewinkeld en bij m'n stage langsgeweest. Slecht nieuws van school. Ik heb blijkbaar een bijeenkomst gemist en moet nu een waslijst van verslagen inleveren (staat 120 uur voor) wat ik voor vrijdag moet inleveren   >:(. Maar ja, we zullen het maar proberen.

O ja, voor dat jullie denken dat ik alleen maar 's nachts leef. De reden van dit late tijdstip is dat ik gezellig heb zitten Catannen vanaf 8 uur  :-[ en dat we nu een kwartiertje klaar zijn. Zo, ik heb lamme vingers, even beetje bijlezen (ik heb de tijd nu...) en dan maar Baantjer kijken, dubbele aflevering en ik heb absoluut geen zin om te slapen. Ook niet echt verleidelijk nu met een biertje en een bak chips achter de computer... Morgen lekker winkelen en dan lekker vroeg onder de wol! Mensen, truste en tot lees...

Gr. Sjors
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #11735 Gepost op: 2-09-2003, 09:41:51 »
Ondertussen heb ik nog steeds geen boeken, want die zou ik van iemand overkopen,

Oei oei oei Annemieke... Overkopen? Dat is nou een mooi voorbeeld van een contaminatie. Zullen we er overnemen of gewoon kopen van maken...?  ;D :-X

Sorry, absoluut niet lullig bedoeld, maar moest er wel even op reageren  :D
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Marmer14

• Forumlid
« Reactie #11736 Gepost op: 2-09-2003, 10:01:22 »
Fijn dat het jullie goed bevallen is, Annemieke en Anne! :D

Ik heb vandaag weer mijn eerste schooldag (rooster halen, morgen begint de les) en ik heb er absoluut geen zin in :'(
« Laatst bewerkt op: 2-09-2003, 10:03:11 door marmer14 »
En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #11737 Gepost op: 2-09-2003, 13:15:58 »
Goeiemiddag!

Wat leuk om jullie verhalen over jullie studie te lezen Annemieke en Annuh!  :)

Succes op je eerste schooldag marmer14!

Sjors, wat fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad. Zo te lezen heb je niet stilgezeten en heb je je tijd goed besteed.  :)

Ik ben gisteren ook weer voor 't eerst naar school geweest. 't was 'n rustig dagje, want ik had maar 'n paar uurtjes. De docent was al gelijk kwaad dat we nog niet alle boeken hadden en daarom nog niks konden doen. Volgens hem kunnen we die boeken binnen 2 dagen in huis hebben, maar bij de boekhandel waar ik ze besteld heb, duurt 't toch echt 10 dagen.  ::)

Maar goed. Vandaag heb ik vrij, maar aangezien ik druk aan 't werk moet voor m'n scriptie heb ik daar ook niet zoveel aan. Voor de rest heb ik deze week nog niet zoveel lessen, omdat 2 vakken pas volgende week beginnen. Ik heb wel al wat planningen van die vakken gezien en 't ziet er naar uit dat 't weer veel groepswerk en verslagen schrijven wordt.  >:(  Die docenten zijn nu alweer vergeten dat we ook nog allemaal aan de slag moeten voor onze scriptie en 'n afstudeerplaats moeten zoeken en verzinnen er vrolijk de ene na de andere tijdrovende opdracht bij.  :(

Gisterenavond heb ik weer lekker lang getraind (3 uur) en dat was echt wel weer nodig. Ik merkte 't goed dat ik in de vakantie niks gedaan had. Ik ben ineens veel minder lenig en m'n conditie is wat achteruit gegaan. Hopenlijk ben ik binnen 'n paar weken weer helemaal in vorm.  :)

We gaan vanavond beginnen met onze nieuwe wedstrijddans. (de dans waar we dus onze Limburgse titel mee gaan verdedigen) Na 'n aantal up-tempo wedstrijddansen, heeft 't meisje dat ons lesgeeft nu gekozen voor 'n mooi rustig nummer. (misschien kennen jullie 't wel: 't is 'walk away' van Christina Aguilera) Ik vind 't zelf erg mooi en ik hoop dat 't ook 'n mooie dans gaat worden.

Ik ga snel 'ns aan de slag met m'n huiswerk voor morgen en met 't lezen van artikelen voor m'n scriptie, want ik zie dat 't alweer 13.00 uur is geweest.  :o  :-\

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #11738 Gepost op: 2-09-2003, 15:52:42 »
Pfff, wat een vage school heb ik. We hadden vandaag introductie (we kenden elkaar allemaal al, maargoed...) en daarom zouden we gaan fietsen. Dus we moesten meebrengen: onze fiets, eten en drinken. Wat we echter niet wisten was dat alle 2e klassers een brief hadden gekregen dat we gingen zwemmen, behalve onze klas. Dus ik heb vandaag tot 11 uur op school gezeten en daarna zijn we maar gewoon naar huis gegaan. Of eigenlijk naar huis met een omweggetje waardoor we opeens bij de McDonalds uitkwamen  :o ::)

Iig dus ook mijn rooster opgehaald. Ik zit in een atheneum/gymnasium klas dus hebben ze dat ook lekker rommelig opgelost. We hebben alle lessen samen (31 kinderen :o) behalve grieks en latijn, dat hebben we alleen met de gymmies (11 kinderen :o() en dan hebben de anderen iets anders. Verder zijn we erachter gekomen dat we drie uur MINDER les hebben dan Havo, en ook 2 uur minder dan wat we eigenlijk zouden moeten hebben.  We hebben heel veel nieuwe leraren, die ik ammaal niet ken. Voor frans hadden we een b!tch en hebben we nu een z@k, brrrr... 

Verder vond onze vorige klassenleraar (een heeeeeele vage man, hij heeft zelf toegegeven dat hij een negatief IQ heeft) weer eens een fout gemaakt. Hij heeft 2 kinderen uit onze klas in een andere klas gezet. Dat is toen gauw genoeg opgelost met de brugklas-baas maar later zei een andere leraar dat hij dacht dat het niet zo snel op te lossen was. het WAS toch al opgelost ?!

We troosten elkaar op het moment met het idee dat we niet meer dan 5 en een halven hoeven te halen, maar dat is toch een schrale troost... Wat een administratieve chaos is onze school toch. ::)

We hebben wel het eerste uur vrij op dinsdag...
Take a glorious bite out of the whole world

maapie

• Gast
« Reactie #11739 Gepost op: 2-09-2003, 16:17:04 »
pfffff wat  een zooi daar, Daan!

Bij ons is het ook zoiets, de boeken moeten we normaal altijd ophalen, maar dit jaar zouden ze opgestuurd worden. Nou wij vrijdag wachten, krijgen de brugklassen ze alleen, wij wachten, zat niks, ma niks en di ook niks, en morgen moeten we al naar school :S dis echt niet leuk :S

Dus ik hoop maar dat ze komen. Vandaag rooster opgehaald enzo, (wat we allang wisten) We hebben echt een leuke mentor! Echt een aardige vent!

En verder nog op de foto geweest, wij wilden helemaal achteraan gaan staan, want de fotograaf zei van: ja, de knappe meisjes moeten van voren gaan zitten, en wij hebben echt een rare fotograaf. (edit: hij rinkelt ook met een fietsbel alsie de foto maakt, dan denktie dat je daarvan gaat lachen  ::))dus alle meisjes vanachter, werden d'r 5 teruggehaald van ga 'ns vooraan zitten, waaronder ik dus :S nog nooit zo'n erge foto gehad
en op de pasfoto sta ik ook heel raar volgens mij, die vent zei dat ik wel wat minder vals mocht kijken, maar ik keek gewoon met een glimlach. Ze zeggen altijd dat ik boos kijk trouwens.......

Onze school is wel leuk  :-\