Btw LC, waarom denk je dat ik het vraag? Omdat ik nog nooit van het woord 'blessure' heb gehoord zeker?
Nou een blesure is iets aan je benen of armen waardoor je een bepaald ding iets niet kan doen
Maar dan de Hamstring---> Uitleg+ Plaatje
Een hamstringblessure geeft alleen aan dat er een spierbeschadiging is aan de achterkant van het bovenbeen (de hamstrings). Dat kan o.a. een verrekking of scheuring van de spieren betekenen. Een verrekking is te beschouwen als een miniem scheurtje van maar enkele kleine spiervezels.
Hier bespreken we kort de scheuring van een spier. Een spier kan een scheuring oplopen door een slecht gecontroleerde krachtige beweging.
De meeste hamstringblessures ontstaan kort na het begin van een wedstrijd of training, als de spier nog niet goed is opgewarmd. Men heeft dan onvoldoende aan warming-up gedaan. Ook tegen het einde van de wedstrijd of zware training als de spieren vermoeid raken ontstaan spierscheuringen. Meestal door een onverwachte verandering in beweging en explosieve bewegingen, zoals hard tegen een bal trappen, sprinten en springen.
Het verschil met een spierkneuzing is dat een spierscheuring zonder inwerkend geweld van buiten ontstaat en juist van binnenuit wordt opgewekt.
Een spierscheuring kenmerkt zich door de onderstaande verschijnselen:
-plotseling optredende pijn (lijkend op een messteek of zweepslag), vaak met een kramperig gevoel
-gedeukte en/of abnormaal gezwollen spierbuik boven of onder de aangedane plek
meestal een blauwe verkleuring onder de aangedane plek (na enkele uren/dagen)
-langdurige stijfheid van de getroffen plek
-Bij een hamstringsspierscheuring is het buigen van de knie pijnlijk en bemoeilijkt.
Waarschijnlijk een scheur want alles wat hierboven staat heb ik.
LC
edit: Plaatje moest er nog bij